2021-10-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Den rätta människosynen börjar krypa fram. Påminner lite om den kristna Guden i egen hög person. Jag älskar er alla men vänder ni mig ryggen ska ni brinna i helvetet i evigheter. Eller du kanske bara är liberal?
Liberal nog att tycka att människor ska få välja. Om det fria valet sedan för med sig att en viss grupp människor decimeras får man se det som en bonus.
Citera
2021-10-10, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
När du ligger inför hin håle så ber du om Molnupiravir! Ung som gammal.

Jag tror inte man får välja nåt när man ligger med syrgas. Läkarna har testat steroider (dexametason) antiviraler som remdesivir, klorokin, inget verkar funka speciellt bra så Molnupiravir kan nog rädda en från Sankte Pär eller Hin håle.
Citera
2021-10-10, 16:23
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Liberal nog att tycka att människor ska få välja. Om det fria valet sedan för med sig att en viss grupp människor decimeras får man se det som en bonus.
Hoppas du håller den ståndpunkten när/om det blir vaccintvång.
Citera
2021-10-10, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag tror inte man får välja nåt när man ligger med syrgas. Läkarna har testat steroider (dexametason) antiviraler som remdesivir, klorokin, inget verkar funka speciellt bra så Molnupiravir kan nog rädda en från Sankte Pär eller Hin håle.
Steroider är ju det som alltid funkat bra mot infektioner även så med corona.
Citera
2021-10-10, 16:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Nu har du inte svarat på någon fråga. Detta vaccin är inget vanligt vaccin så det går inte att svara på ÄN. 3 månaders djurförsök 3 månader på människor.

Nja, nog pågick testerna längre än 3 månader på människor. Jag är bara så förvånade över de som vill få det till att vaccinerna skulle vara livsfarliga tar det för givet att viruset är ofarligt. Tycker all tillgänglig data visar på att det förhåller sig precis tvärtom.
Citera
2021-10-10, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag tycker frågan är högst relevant. Det hade snarare varit riktigt intressant att höra om någon känner till någon form av forskning eller annan undersökning där man jämfört fitness-nivå mot graden av COVID. Det pratas ganska ofta om att man skall hålla sig i form, men vad det betyder rent fysiologiskt är det ingen som nämner. Att "vara i form" är ett högst subjektivt begrepp. Går det att mäta - och för att återkoppla till både COVID och träning; går det att mäta i vilken omfattning man behöver träna för att minska risken för att drabbas av allvarlig COVID?

Vilka riskgrupperna är, är helt och fult utrett, om än inte in i minsta detalj. Fetknoppar som aldrig motionerat är en sådan.
Citera
2021-10-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Hoppas du håller den ståndpunkten när/om det blir vaccintvång.
Vaccintvång är dåligt ur ett darwinistisk perspektiv så man får verkligen hoppas att de låter bli det.
Citera
2021-10-10, 17:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vaccintvång är dåligt ur ett darwinistisk perspektiv så man får verkligen hoppas att de låter bli det.

Du tycker att alla över 40 ska dö?
Citera
2021-10-10, 17:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Om vi inte ska tvingas till nya restriktioner och nedstängningar är det nog läge att skruva upp tempot vad gäller tredje vaccinationsdosen.
Citera
2021-10-10, 17:29
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Hur långt simmar du på ett 60 minuters-pass, och hur tror du att det hjälper att bygga upp immunförsvaret så att din kropp har enklare att värja sig mor en SARS-CoV-2-infektion?

All rörelse är bättre än stillasittande. Jag simmar 1000 meter.
Dessutom går jag varje dag 6 km i rask takt.
Jag vet inte om det gör mitt immunförsvar bättre men jag har bra kondition och mår bättre i sinnet.
Citera
2021-10-10, 17:31
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nja, nog pågick testerna längre än 3 månader på människor. Jag är bara så förvånade över de som vill få det till att vaccinerna skulle vara livsfarliga tar det för givet att viruset är ofarligt. Tycker all tillgänglig data visar på att det förhåller sig precis tvärtom.
Viruset är inte ofarligt men det är inget virus. Folk dör varje dag av i infektionssjukdomar. Att vaccinera en hel värd med ett otestat vaccin är ett jäva experiment.
Häxjakt på dom som inte vill vaccinera sig är vidrig tvångsmedcinering är inte ok. Vaccinet kommer inte utrota detta virus. Jag är vaccinerad blev smittad av en vaccinerad och det visar sig att hela smittkedjan är vaccinerade. Vem ska utses till syndabock då?

Hur mår vi efter 3 4 5 6 sprutor? Det kan ingen veta. Riskgrupper och äldre har ju så klart en fördel. Men är ung kommer det bli ett antal sprutor. Jag är gammal och tog den frivilligt man måste ju testa på någon tänker jag. Men nu hetsas det på unga och gravida. Vaccinet är livsfarligt för en del så det är inte svart/vitt.
När det dyker upp komplikationer så sägs det alltid att det inte går att härleda till vaccinet även om en frisk 30 åring dött 1 dag efter vaccinet.
Jag gillar inte censur dom som är kritiska till vaccin ska tystas ner med alla medel.

Den du möjligt skyddar med vaccinet är dig själv för ett tag. Det finns så många självförvållade sjukdomar och skador som belastar vården. Men icke vaccinerade ska ha all skuld.
Citera
2021-10-10, 17:49
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Att vaccinera en hel värd med ett otestat vaccin är ett jäva experiment.

Kan inte ni sluta använda ordet "otestat" om vaccinen nu? Ni framstår inte som smarta när ni antyder att det inte är testat när närmare miljarder människor är vaccinerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in