Citat:
Varför ALLTID förvränga alla siffror Imbilden?
Någonstans mellan 400-500 barn fick sitt liv förstört av narkolepsi.
Vad känade gruppen barn på detta kan man fråga sig.
Svinfluensan har samma dödlighet som vanlig influensa och huvudskälet för massvaccinationen var att få ner antalet smittade för vårdens skull.
Men det är klart du blev minsann febersjuk i två veckor så då måste så det är dig det är synd om antar jag.
Vi kan tycka olika men om du säger att det är ok att förstöra livet för 400-500 barn som inte själva löpte någon större risk för att rädda livet på eventuellt några äldre då måste du lida av någon störning. Asbegers kanske?
Det är exakt detta som skulle kunna hända nu med om vi inte är försiktiga. Nu är fortfarande gruppen 0-12 år undantagna från vaccination, naturligtvis för att vi vill ha ett längre tidsperspektiv. Den gränsen borde varit 18 år kan jag tycka.
Någonstans mellan 400-500 barn fick sitt liv förstört av narkolepsi.
Vad känade gruppen barn på detta kan man fråga sig.
Svinfluensan har samma dödlighet som vanlig influensa och huvudskälet för massvaccinationen var att få ner antalet smittade för vårdens skull.
Men det är klart du blev minsann febersjuk i två veckor så då måste så det är dig det är synd om antar jag.
Vi kan tycka olika men om du säger att det är ok att förstöra livet för 400-500 barn som inte själva löpte någon större risk för att rädda livet på eventuellt några äldre då måste du lida av någon störning. Asbegers kanske?
Det är exakt detta som skulle kunna hända nu med om vi inte är försiktiga. Nu är fortfarande gruppen 0-12 år undantagna från vaccination, naturligtvis för att vi vill ha ett längre tidsperspektiv. Den gränsen borde varit 18 år kan jag tycka.
Okej, säg att 500 fick denna biverkan då. Detta av 5 miljoner givna doser. Då är sannolikheten 0,01% att man drabbas. Detta ska då ställas i relation till de som blir svårt sjuka i H1N1. Precis på samma sätt som de som blir svårt sjuka i Covid19 ska ställas i relation till ev biverkningar av vaccinet. Enligt Folkhälsomyndigheten har 265 personer i ålderskategorin 0-29 år behövt intensivvård för Covid19 i Sverige. Hade man vaccinerat även yngre hade sannolikt nästan alla av dessa inte behövt någon intensivvård. Många yngre och inte minst föräldrar till dessa frågar sig nog varför inte de också kan få vaccineras. Vad har du att säga till de unga och deras anhöriga som nu fått sina liv förstörda av covid19? Att de inte är prioriterade att få vaccin?