Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Jag hoppas att du förstår att jag räknade upp mina personliga, historiska, insikter, som alltså kan och har ändrats med tiden. Med det ville jag visa att jag kan ändra ståndpunkt om starka fakta tyder på det.
Sedan kan vi vara helt överens att det är främst 40 plusare som riskerar svår sjukdom och död i/med Covid-19. Dessutom tror jag vi är helt överens om att en naturlig infektion ger ett bättre, bredare och långvarigt skydd emot Covid-19 jämfört med dagens vacciner.
Men jag tror att risk-nytta balansen väger över till vaccinens fördel, även för yngre, t.o.m om de haft en genomgången SARS-COV2 infektion. Många av de sällsynta biverkningar du räknar upp vid vaccination är vanligare och allvarligare för den som får Covid-19, inklusive de som får en återinfektion.
Jag har full respekt för dina erfarenheter, och följande insikter, och inga problem med att vi skiljer oss åt, i svansen av frågan.
Du tror det är bra med injektioner för 12-åringar, jag tror inte. Du drar in biverkningar, och kallar dem vanligare vid naturlig smitta, varken du eller jag har tillförlitlig grund för varken eller, vi tillhör olika uppfattningar, helt enkelt. Rent rakt skiter jag i dem som sprutar sig, och får problem, och på samma sätt skiter du i dem som får allvarliga symptom vid smitta osprutade. För min del vet jag, att de osprutade som får problem, i hög grad tillhör immigrat-beståndet, vi etniska svenska, tar i genomsnitt bättre hand om vår hälsa, som håller förkylningsvirus (C19 m.fl.) på avstånd.....