2021-10-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Hård styrketräning bryter ner kroppen på ett helt annat sätt. Krävs återhämtningen och under den tiden är immunsystemet något försvagat. Simmning är bra konditionsträning som tränar alla muskler och även hjärtat.
Exakt vad jag svarade tidigare. Men det jag invände mig emot var att simning är bättre för immunförsvaret vilket inte stämmer.
Citera
2021-10-10, 14:35
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Eftersom vi har siffror på att vaccin är dödligare än infektion för friska, unga, så frågar jag mig vilken nytta alls du ser med vaccinering av desamma om du nu har insikt i att vaccin enbart tycks skydda mot svår sjukdom i bästa fall och smittspridning till viss del i 7 månader.

"Vi har siffror"? Tror du, på allvar, att FHM, med flit, rekommenderar vaccinering, även för unga, om de inte räknat, mycket noga, på risk-nytta balansen till vaccinet fördel?

Hade vi, däremot, bott i USA, så hade jag reagerat emot CDC:s felaktiga uppgifter om vaccinets överlägsenhet kontra naturlig immunitet. Men nu bor vi inte i USA.
Citera
2021-10-10, 14:35
Medlem
Hrass avatar
"Pappa Jonas" försöker skola om munblöjor i USA - blir totalt tillintetgjord och förnedrad

Den var faktiskt lite rolig. Känns som någon lirare som skulle kunna hänga här i tråden i mitten av 2020.

Det som sker är alltså att han:
1) Hävdar att den tysta majoriteten minsann inte alls tycker som den proppfulla aulan gör
2) Blir konfronterad
3) Reser sig, och visar att han har stora, dyblöta svettfläckar
4) Springer ett varv som en kyckling
5) Sätter sig igen
6) Smygfotar killen och blir direkt ertappad
7) På väg att få stryk när väktarna ingriper
Citera
2021-10-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hoppas att du förstår att jag räknade upp mina personliga, historiska, insikter, som alltså kan och har ändrats med tiden. Med det ville jag visa att jag kan ändra ståndpunkt om starka fakta tyder på det.

Sedan kan vi vara helt överens att det är främst 40 plusare som riskerar svår sjukdom och död i/med Covid-19. Dessutom tror jag vi är helt överens om att en naturlig infektion ger ett bättre, bredare och långvarigt skydd emot Covid-19 jämfört med dagens vacciner.

Men jag tror att risk-nytta balansen väger över till vaccinens fördel, även för yngre, t.o.m om de haft en genomgången SARS-COV2 infektion. Många av de sällsynta biverkningar du räknar upp vid vaccination är vanligare och allvarligare för den som får Covid-19, inklusive de som får en återinfektion.

Jag har full respekt för dina erfarenheter, och följande insikter, och inga problem med att vi skiljer oss åt, i svansen av frågan.

Du tror det är bra med injektioner för 12-åringar, jag tror inte. Du drar in biverkningar, och kallar dem vanligare vid naturlig smitta, varken du eller jag har tillförlitlig grund för varken eller, vi tillhör olika uppfattningar, helt enkelt. Rent rakt skiter jag i dem som sprutar sig, och får problem, och på samma sätt skiter du i dem som får allvarliga symptom vid smitta osprutade. För min del vet jag, att de osprutade som får problem, i hög grad tillhör immigrat-beståndet, vi etniska svenska, tar i genomsnitt bättre hand om vår hälsa, som håller förkylningsvirus (C19 m.fl.) på avstånd.....
Senast redigerad av Whyback 2021-10-10 kl. 14:43.
Citera
2021-10-10, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Påstod jag att det är ett problem? Jag pekade enbart på fakta.
Man borde sprida rykten om att alla viktiga läkemedel har spår av foster, inte minst de mot diabetes och liknande, skulle kunna rensa friskt i dessa led av efterblivna "kristna" feta amerikaner.
Citera
2021-10-10, 14:37
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Exakt vad jag svarade tidigare. Men det jag invände mig emot var att simning är bättre för immunförsvaret vilket inte stämmer.
Konditions träning är bättre för immun systemet än hård styrketräning som faktiskt inte är så hälsosam framförallt om men inte kompliterar med kondition då far hjärtat illa.
Citera
2021-10-10, 14:41
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Exakt var skulle vi ha det?

Sen är det förstås väldigt missvisande att bara prata om dödsfall vid covid-19.
Läkemedelsverket;
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody3
(Handlagda ärenden)

Folkhälsomyndigheten;
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/97572ae468db4bf2ae3ff6bf68ea95e5/overdodlighet-dodlighet-covid-19-sverige.pdf&ved=2ahUKEwjdjsDz7L_zAhULzYsKHWmLD_4QF noECBMQAQ&usg=AOvVaw2Bl5R2S9luWHVuqLQoVkcC
(Hoppas att länken till PDF funkar).

Beräknat på antal (vaccinerade/ infekterade) per 100.000 fördelat på åldersgrupper.
Citera
2021-10-10, 14:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Vi har siffror"? Tror du, på allvar, att FHM, med flit, rekommenderar vaccinering, även för unga, om de inte räknat, mycket noga, på risk-nytta balansen till vaccinet fördel?

Hade vi, däremot, bott i USA, så hade jag reagerat emot CDC:s felaktiga uppgifter om vaccinets överlägsenhet kontra naturlig immunitet. Men nu bor vi inte i USA.
Det har inte funnits tillgängliga data. Nu gör det det.
Citera
2021-10-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Man borde sprida rykten om att alla viktiga läkemedel har spår av foster, inte minst de mot diabetes och liknande, skulle kunna rensa friskt i dessa led av efterblivna "kristna" feta amerikaner.
Felaktigt. I andra vacciner används HEK293 enbart i testning och utveckling.

Här har man bevisligen använt det i produktionen då rester återfinns i vaccinet.
Citera
2021-10-10, 14:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Låt oss säga att alla blir sterila av vaccinet. Vad händer då? Djurförsöken varade i tre månader. Ingen uppföljning.

Om alla blir sterila av viruset då? Vad händer då?
Citera
2021-10-10, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
De som väljer, enligt studier, att inte vaccinera sina barn i USA är:
Vita - högre IQ
Förmögna - Republikaner - kristna
Högre utbildade - högre IQ

De som väljer att vaccinera sina barn är i högre utsträckning:
Mörka - lägre IQ
Fattiga - Demokrater
Lägre utbildade - lägre IQ

Vilken kategori tillhör du?

Källa:
https://www.google.se/amp/s/abcnews.go.com/amp/Health/parents-vaccinate-kids-tend-affluent-educated-experts/story%3fid=60674519
Senast redigerad av Otur2 2021-10-10 kl. 15:07.
Citera
2021-10-10, 15:00
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Om alla blir sterila av viruset då? Vad händer då?
Man kan inte svara på en fråga med en fråga. Men då blir det problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in