Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Ja, återinfektion är, relativt, ovanlig. Men inte ovanligare än att några i denna tråd beskrivit personliga erfarenheter av just återinfektion. Jag har faktiskt ingen fast agenda, utan jag har ändrat mig många gånger i denna tråd, (i tidsordning)
Förhoppning om en snabb flockimmunitet
Insikt om klustersmitta
Insikt om säsongsbunden SARS-COV2
Alarmism eller pessimistisk
Förespråkare av vaccinering
Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.
Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig.
Fler insikter väntar bakom nästa krök.
Mycket, på en gång.......jag bemöter ett par.....
"Förhoppning om en snabb flockimmunitet"
Ja, denna din insikt, får du nog ha för dig själv, det finns massor med virus som snurrar runt, mycket lite talar för att just C19 ska avvika från mönstret. Vi har helt olika grundsyn på denna, hysteriskt uppblåsta förkylning, men, vi kan väl pratas vid igen om exakt 5 år, så får vi se om den är kvar, och vilken skada den gör ( jag skriver ner dagens datum i min todo-lista

"Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.
Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig."
Dessa, dina insikter, är väl gravt motsägelsefulla, eller? Har dina insikter öht. tagit hänsyn till studier som dels visar extremt låg risk för allvarliga symptom för yngre vid smitta, dels en förhöjd risk för allvarliga biverkningar för yngre, främst myokardit och oreda i mens-cykeln? Ska vi utsätta vår yngre generation för dessa risker? Ja, vi har olika åsikter, och nej, vi har ännu inte sett slutresultatet av den masshysteriska injektionskampanjen.
Kan vi enas kring ett fakta: äldre och riskgrupper i allmänhet, kan med fördel välja injektioner, om de vill? Att det visat sig ge klent skydd är en annan sak, och ger ett följdproblem; ska hela övriga befolkningen ta risken att spruta sig, bara för att injektionerna visat sig vara begränsat bra ( de marknadsförs som mycket bra, av både företagen och myndigheter, men, sanningen kryper fram, successivt...)