2021-10-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Håller med till fullo med det du skriver. Men det har då mer att göra med att styrketräningen är tuffare och kroppen blir lite mer mottaglig för infektioner än att simningen höjer immunförsvaret vilket var det du påstod i ditt inlägg.

Ja man formulerar sig ju som en ödla innan kaffet.
Citera
2021-10-10, 11:50
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Listerine inköpt i Sverige fungerar inte då den är alkoholfri. Usa och Tyskland har den rätta varianten, men den svenska polisen gillar inte det.

Är det alkoholen i Listerine som gör att det kan göra en barriär mot virus?
Jag trodde det var något annat.

Men om så är fallet så varför inte bara tillsätta sprit i svensk Listerine?
Citera
2021-10-10, 11:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Är det alkoholen i Listerine som gör att det kan göra en barriär mot virus?
Jag trodde det var något annat.

Men om så är fallet så varför inte bara tillsätta sprit i svensk Listerine?

Viruset har ju ett lipidhölje, alkohol löser fett. Den man vill använda är Cool Mint, i Usa och Tyskland är den rejält stark och bränner i hela käften. Den svenska är alkoholfri.

Problemet med alkohol i munsköljet är att du sköljer på morgonen, sätter dig i bilen och fastnar i första bästa blåskontroll och blåser illrött. Polisen måste då transportera dig till närmaste sjukhus för blodprov som då visar negativt. Då står polisen där med byxorna nere, kanske har de behandlat dig lite illa och nedsättande också. Det blir dyrt och ställer till det för alla parter.
Citera
2021-10-10, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, återinfektion är, relativt, ovanlig. Men inte ovanligare än att några i denna tråd beskrivit personliga erfarenheter av just återinfektion. Jag har faktiskt ingen fast agenda, utan jag har ändrat mig många gånger i denna tråd, (i tidsordning)

Förhoppning om en snabb flockimmunitet

Insikt om klustersmitta

Insikt om säsongsbunden SARS-COV2

Alarmism eller pessimistisk

Förespråkare av vaccinering

Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.

Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig.

Fler insikter väntar bakom nästa krök.

Mycket, på en gång.......jag bemöter ett par.....

"Förhoppning om en snabb flockimmunitet"

Ja, denna din insikt, får du nog ha för dig själv, det finns massor med virus som snurrar runt, mycket lite talar för att just C19 ska avvika från mönstret. Vi har helt olika grundsyn på denna, hysteriskt uppblåsta förkylning, men, vi kan väl pratas vid igen om exakt 5 år, så får vi se om den är kvar, och vilken skada den gör ( jag skriver ner dagens datum i min todo-lista
"Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.

Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig."

Dessa, dina insikter, är väl gravt motsägelsefulla, eller? Har dina insikter öht. tagit hänsyn till studier som dels visar extremt låg risk för allvarliga symptom för yngre vid smitta, dels en förhöjd risk för allvarliga biverkningar för yngre, främst myokardit och oreda i mens-cykeln? Ska vi utsätta vår yngre generation för dessa risker? Ja, vi har olika åsikter, och nej, vi har ännu inte sett slutresultatet av den masshysteriska injektionskampanjen.

Kan vi enas kring ett fakta: äldre och riskgrupper i allmänhet, kan med fördel välja injektioner, om de vill? Att det visat sig ge klent skydd är en annan sak, och ger ett följdproblem; ska hela övriga befolkningen ta risken att spruta sig, bara för att injektionerna visat sig vara begränsat bra ( de marknadsförs som mycket bra, av både företagen och myndigheter, men, sanningen kryper fram, successivt...)
Citera
2021-10-10, 12:08
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Varför ALLTID förvränga alla siffror Imbilden?

Någonstans mellan 400-500 barn fick sitt liv förstört av narkolepsi.
Vad känade gruppen barn på detta kan man fråga sig.
Svinfluensan har samma dödlighet som vanlig influensa och huvudskälet för massvaccinationen var att få ner antalet smittade för vårdens skull.
Men det är klart du blev minsann febersjuk i två veckor så då måste så det är dig det är synd om antar jag.

Vi kan tycka olika men om du säger att det är ok att förstöra livet för 400-500 barn som inte själva löpte någon större risk för att rädda livet på eventuellt några äldre då måste du lida av någon störning. Asbegers kanske?

Det är exakt detta som skulle kunna hända nu med om vi inte är försiktiga. Nu är fortfarande gruppen 0-12 år undantagna från vaccination, naturligtvis för att vi vill ha ett längre tidsperspektiv. Den gränsen borde varit 18 år kan jag tycka.
"Efter justering mot normalförekomsten av narkolepsi bedömer Läkemedelsverket att cirka 150–200 individer drabbades av narkolepsi till följd av vaccineringen med Pandemrix."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody6

Det är betydligt fler barn än så som fått skador av Covid-19, alltså är antivaxxare farligare för barn än vad Pandemrix var.
Citera
2021-10-10, 12:13
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, återinfektion är, relativt, ovanlig. Men inte ovanligare än att några i denna tråd beskrivit personliga erfarenheter av just återinfektion. Jag har faktiskt ingen fast agenda, utan jag har ändrat mig många gånger i denna tråd, (i tidsordning)

Förhoppning om en snabb flockimmunitet

Insikt om klustersmitta

Insikt om säsongsbunden SARS-COV2

Alarmism eller pessimistisk

Förespråkare av vaccinering

Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.

Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig.

Fler insikter väntar bakom nästa krök.
Eftersom vi har siffror på att vaccin är dödligare än infektion för friska, unga, så frågar jag mig vilken nytta alls du ser med vaccinering av desamma om du nu har insikt i att vaccin enbart tycks skydda mot svår sjukdom i bästa fall och smittspridning till viss del i 7 månader.
Citera
2021-10-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
"Efter justering mot normalförekomsten av narkolepsi bedömer Läkemedelsverket att cirka 150–200 individer drabbades av narkolepsi till följd av vaccineringen med Pandemrix."

https://www.lakemedelsverket.se/sv/behandling-och-forskrivning/vaccin/risker-med-vaccin/svininfluensan-pandemrix-och-narkolepsi#hmainbody6

Det är betydligt fler barn än så som fått skador av Covid-19, alltså är antivaxxare farligare för barn än vad Pandemrix var.

Har du någon referens till alla dessa barn som fått skador av Covid-19?
Citera
2021-10-10, 12:22
Medlem
mfmxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Eftersom vi har siffror på att vaccin är dödligare än infektion för friska, unga,
Exakt var skulle vi ha det?

Sen är det förstås väldigt missvisande att bara prata om dödsfall vid covid-19.
Senast redigerad av mfmx 2021-10-10 kl. 12:25.
Citera
2021-10-10, 12:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Till alla som undrar varför man inte vill ta vaccinet i USA.

Dessa liberaler har gjort det till en kärnfråga och det är bara att se här hur blåst man är när man för två olika narrativ som motsäger sig själva.

https://twitter.com/DefiantLs/status/1446933855940882443/photo/1
Citera
2021-10-10, 13:00
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mfmx
Exakt var skulle vi ha det?

Sen är det förstås väldigt missvisande att bara prata om dödsfall vid covid-19.
Läs i tråden!
Citera
2021-10-10, 13:06
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du anser alltså att Iransk forskning är tillförlitlig tillskillnad mot svensk dito?
Nej, men den som bedrivs på de tyngre institutionerna i UK och Israel är nog det:
Affiliations

1 Department of Zoology, University of Oxford, Oxford, UK
2 Department of Economics, Hebrew University of Jerusalem, Jerusalem, Israel
3 Department of Infectious Disease Epidemiology, Imperial College London, London, UK
4 Big Data Institute, Li Ka Shing Centre for Health Information and Discovery, Nuffield Department of Medicine, University of Oxford, Oxford, UK
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.04.21264540v1.full.pdf
Citera
2021-10-10, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Till alla som undrar varför man inte vill ta vaccinet i USA.

Dessa liberaler har gjort det till en kärnfråga och det är bara att se här hur blåst man är när man för två olika narrativ som motsäger sig själva.

https://twitter.com/DefiantLs/status/1446933855940882443/photo/1

Tror knappast det är anledningen.. kanske några enstaka politiskt insatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in