2021-10-10, 13:29
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Tror knappast det är anledningen.. kanske några enstaka politiskt insatta.

Allting har blivit politik det senaste decenniet.

Man måste levt under en sten för att ha missat alla plackat med Greta och alla andra c-kändisar i Sverige, där de uppmanar alla att vaccinera sig.

Det är bara i lilla Sverige.
Citera
2021-10-10, 13:42
Medlem
Stones avatar
https://www.youtube.com/watch?v=rOHihbLuYOA

Det handlar inte längre om covid passen. Detta är något helt annat. Europa är under en förrändring.

Värt att tillägga, se hur fredliga protesterna är nöär de mestadels är vita som protesterar. BLM was a shit show.
Citera
2021-10-10, 13:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
På vilket sätt skulle simning vara betydligt bättre för immunförsvaret än styrketräning?
Hård styrketräning bryter ner kroppen på ett helt annat sätt. Krävs återhämtningen och under den tiden är immunsystemet något försvagat. Simmning är bra konditionsträning som tränar alla muskler och även hjärtat.
Citera
2021-10-10, 14:03
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Mycket, på en gång.......jag bemöter ett par.....

"Förhoppning om en snabb flockimmunitet"

Ja, denna din insikt, får du nog ha för dig själv, det finns massor med virus som snurrar runt, mycket lite talar för att just C19 ska avvika från mönstret. Vi har helt olika grundsyn på denna, hysteriskt uppblåsta förkylning, men, vi kan väl pratas vid igen om exakt 5 år, så får vi se om den är kvar, och vilken skada den gör ( jag skriver ner dagens datum i min todo-lista
"Insikt om den goda immuniteten vid tidigare genomgången infektion.

Insikt om att det, ändå, är viktigt att alla som tål vaccinet och är 12 plusare, vaccinerar sig."

Dessa, dina insikter, är väl gravt motsägelsefulla, eller? Har dina insikter öht. tagit hänsyn till studier som dels visar extremt låg risk för allvarliga symptom för yngre vid smitta, dels en förhöjd risk för allvarliga biverkningar för yngre, främst myokardit och oreda i mens-cykeln? Ska vi utsätta vår yngre generation för dessa risker? Ja, vi har olika åsikter, och nej, vi har ännu inte sett slutresultatet av den masshysteriska injektionskampanjen.

Kan vi enas kring ett fakta: äldre och riskgrupper i allmänhet, kan med fördel välja injektioner, om de vill? Att det visat sig ge klent skydd är en annan sak, och ger ett följdproblem; ska hela övriga befolkningen ta risken att spruta sig, bara för att injektionerna visat sig vara begränsat bra ( de marknadsförs som mycket bra, av både företagen och myndigheter, men, sanningen kryper fram, successivt...)

Jag hoppas att du förstår att jag räknade upp mina personliga, historiska, insikter, som alltså kan och har ändrats med tiden. Med det ville jag visa att jag kan ändra ståndpunkt om starka fakta tyder på det.

Sedan kan vi vara helt överens att det är främst 40 plusare som riskerar svår sjukdom och död i/med Covid-19. Dessutom tror jag vi är helt överens om att en naturlig infektion ger ett bättre, bredare och långvarigt skydd emot Covid-19 jämfört med dagens vacciner.

Men jag tror att risk-nytta balansen väger över till vaccinens fördel, även för yngre, t.o.m om de haft en genomgången SARS-COV2 infektion. Många av de sällsynta biverkningar du räknar upp vid vaccination är vanligare och allvarligare för den som får Covid-19, inklusive de som får en återinfektion.
Citera
2021-10-10, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men så vitt jag förstår så kidnappade de inte människor och tvångsmatade dem piller. Det är som med alkohol, narkotika osv någon gång har dessa människor gjort ett val att bruka dem. Och läkemedelsbolagets har producerat de efterfrågade produkterna. Hade inget efterfrågat dem hade det inte funnits något utbud.

Just därför är heroin olagligt. Du ser inget fel i att mediciner med samma effekt skrivs ut av läkare, mutade av big pharma, direkt till unga friska människor som sedan blir beroende, även om de inte behöver det? Man litar ju på sin läkare, eller hur? Precis som ni blint litar på att massvaccinering är rätta vägen ur en pandemi. Om det senare visar sig att vaccinet skulle leda till din familjemedlems och hundratusentals andras död, skulle du då resonera likadant? Att det var personens val? Nu tror jag inte att det kommer hända per se, men som exempel.
Senast redigerad av hasse3344 2021-10-10 kl. 14:12.
Citera
2021-10-10, 14:09
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha!
Jo då. Finns massor med värdelösa produkter. Allt går att sälja med rätt marknadsföring och reklam.
Citera
2021-10-10, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Till alla som undrar varför man inte vill ta vaccinet i USA.

Dessa liberaler har gjort det till en kärnfråga och det är bara att se här hur blåst man är när man för två olika narrativ som motsäger sig själva.

https://twitter.com/DefiantLs/status/1446933855940882443/photo/1
Att det finns rester av HEK293, en cell som härstammar från aborterat foster, i vaccinet gör det inte bättre.

Många kristna i USA ser det som ett etiskt dilemma.
Citera
2021-10-10, 14:17
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bemöter dina påståenden i ordning. I fallet med covid19 vaccinen fanns upparbetad kunskap redan innan viruset blev känt. Det här brukar ju räknas som SARS 2. Det forskades på vaccin redan för 15 år sedan mot SARS. Vaccintillverkare världen över fick ju för övrigt DNA-sekvensen från Kina i början av pandemin så det fanns bättre utgångsläge än vad som normalt brukar vara fallet.

Har man en dödlig och smittsam sjukdom som far runt planeten som en farsot. En sjukdom som överbelastar vården, som gör var 20:e person blir så sjuk att denne behöver någon form av vård. Ja, då har man ett problem. Finns då ett vaccin är det förstås väldigt angeläget att få ut det så fort som möjligt på marknaden och det är väl vad man gjort. Sedan håller jag inte med om att vaccinen skulle vara "otestade". De genomgick tester i 3 faser från ungefär april/maj till nov år 2020.

Har man immunitet genom antikroppar förhindras viruset reproduktion, så nog sjutton skulle jag säga att vaccinerade eller för den delen tidigare infekterade är betydligt mindre smittsamma än de som aldrig varit i kontakt med viruset, men åkt på en infektion. Men sedan är det väl så att vare sig vaccination, eller naturlig infektion ger någon livslång immunitet. Skyddet varar sannolikt någonstans mellan 6-12 månader, men med mycket stor variation därför är siffran för hur länge skyddet varar föremål för stor debatt.

Du skriver att "de flesta" klarar infektion bra. Grejen är ju den att de flesta klarar vaccination ytterst bra också. Största risken med ett vaccin är inte att det skulle vara farligt, utan att det inte fungerar. Som sagt väg risk mot nytta. 15 tusen har dött av viruset i Sverige. Hur många förmodas ha dött av vaccinet? Är det en handfull? Ändå har man vaccinerat 6-7 miljoner vid det här laget och bara drygt 1 miljon har bekräftats varit smittade, men även med 100% mörkertal är ju siffrorna extremt övertygande till vaccinets fördel. Även hos unga.
Låt oss säga att alla blir sterila av vaccinet. Vad händer då? Djurförsöken varade i tre månader. Ingen uppföljning.
Citera
2021-10-10, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otur2
Att det finns rester av HEK293, en cell som härstammar från aborterat foster, i vaccinet gör det inte bättre.

Många kristna i USA ser det som ett etiskt dilemma.
Och vad är problemet om kristna i USA dör för att de vägrar vaccinera sig av den anledningen?
Citera
2021-10-10, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Och vad är problemet om kristna i USA dör för att de vägrar vaccinera sig av den anledningen?
Påstod jag att det är ett problem? Jag pekade enbart på fakta.
Citera
2021-10-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Fast det beror inte på att träningsformen som sådan är sämre utan att det helt enkelt är så mycket svårare att simma jämfört med att lyfta vikter, ro, springa eller någon annan aktivitet där man faktiskt får andas när man vill. Dessutom är det rent fysiologiskt så mycket jobbigare att folk helt enkelt inte klarar att simma i t.ex. 60 minuter.
Exakt min poäng. Så de flesta får ut mer av styrketräning än simning om man vill ha en vältränad, stark och snyggare kropp. Simning kan vara ett komplement.
Citera
2021-10-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
För gemene man så är det inget snack om att simning är bättre. För hela kroppen får ju sitt på ett enkelt sätt och man behöver inga redskap Gäller det elitträning så är svaret inte lika enkelt.
Verkligen inte då det inte är tillräckligt belastande på musklerna när motionären simmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in