2021-10-10, 11:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Exakt så gjorde vi vilka förutsåg att Ebba skulle bli straffad för grovt förtal, som hon gjorde sig skyldig till när hon försökte vinna fördelar mot Esbjörn i fastighetsbråket.

Tänk om du också hade gjort det , då hade kanske du också gjort en korrekt förutsägelse?

Nu ska du inte slå dig så mycket för bröstet. Det är mycket möjligt att du förutsåg att Ebba skulle åka dit för grovt förtal, men du började skriva här i tråden först ett par veckor efter att hon erkänt. Så din siande förmåga ger jag inte mycket för.
2021-10-10, 11:09
Medlem
Citat:
Haha, källor på vad? Att du tolkar ditt eget tarmludd.

Det hjälper liksom inte att hysteriskt skrika "källor, källor , KÄLLOR", lika tvångsmässigt som någon med Tourette och autistisk samsjuklighet.

Du behöver precisera vad du vill ha källa på.
Alla de lögner som du hävda att Ebba far med.
Vi behöver källor på dessa. Vilka är de, när har hon uttalt dem?
Inget av detta har du kunna återkomma med.
Det är därför vi fortsätter fråga.
Du bara maler på med ditt mantra.
2021-10-10, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
2010-10 subjektiva minnesproblem

2011-01 Subjektiv närminnesnedsättning sedan cirka 10 år tillbaka i tiden utan någon tydlig progressivitet.

2012-09 Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2012-11 Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

2014-05 Diagnos: F067, Lindrig kognitiv störning

I januari 2021 gav Barry Esbjörn diagnosen 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning, där varken subjektiv eller objektiv angavs.
Testmässiga, lesionella och anamnetiska tecken på lindrig kognitiv funktionsnedsättning = objektiv.
Endast subjektiv upplevelse av lindrig kognitiv funktionsnedsättning = subjektiv.

Faktiskt krävs endast anamnetisk och antingen testmässig eller lesionella tecken för att diagnosen ska få tillägget objektiv. I Esbjörns fall uppfyllde han alla tre.
2021-10-10, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Nu ska du inte slå dig så mycket för bröstet. Det är mycket möjligt att du förutsåg att Ebba skulle åka dit för grovt förtal, men du började skriva här i tråden först ett par veckor efter att hon erkänt. Så din siande förmåga ger jag inte mycket för.
Helt ok. Du får bedöma mig som du vill.
Jag finner det dock roande att du inte överhuvud ställer samma krav på dina meningsfränders sianden, om att de använder samma källa för att slå sig för bröstet om hur de klarar av att se något som inte ens har uppfyllts...
2021-10-10, 11:16
Medlem
Citat:
Haha, källor på vad? Att du tolkar ditt eget tarmludd.

Det hjälper liksom inte att hysteriskt skrika "källor, [i]källor[/I] , KÄLLOR", lika tvångsmässigt som någon med Tourette och autistisk samsjuklighet.

Du behöver precisera vad du vill ha källa på.

Eftersom du regelmässigt bara hittar på saker gällande denna fastighetsöverlåtelse och påstår att press inte är en form av tvång så behöver du för att någon skall ta till sig det du påstår komma med källor. Att du till skriver mig diverse sjukdomstillstånd är du i din fulla, förmodligen även konkret, rätt att göra.

Det anhang, hans "skyddsänglar", som Esbjörn har bakom sig har en historia av fiffel, båg och ohederlighet. Detta beskrivs, det lite av, så väl av Oisin Cantwell i hans artikel förra hösten. När skall du Krmkr ta till dig och förstå att denna artikel visar karaktären av Esbjörns "skyddsänglar" och att deras handlingar följer här av. Om du skall påstå att felaktigheter från köparens sida har förekommit innan kontraktsskrivandet får du faktiskt bemöda dig med att visa på KÄLLOR. Esbjörns påståenden som hans "skyddsänglar tutat i honom att säga duger inte som källa! Ett råd, Krmkr: kan du inte visa på källa undvik att ta strid.
2021-10-10, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fast det är ju det du skriver. Hur viktigt det var med att man inte träffade Esbjörn - samtidigt som han själv valde att träffa precis alla... Du begriper inte paradoxen?
Jag ser ingen paradox i att det var två personer som bröt mot rekommendationerna.
Två fel blir liksom inte ett rätt.
2021-10-10, 11:23
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Helt ok. Du får bedöma mig som du vill.
Jag finner det dock roande att du inte överhuvud ställer samma krav på dina meningsfränders sianden, om att de använder samma källa för att slå sig för bröstet om hur de klarar av att se något som inte ens har uppfyllts...

Sist jag tittade efter, var Sverige ett fritt land och vad jag vet bryter jag inte mot några av Flashbacks regler genom att jag efter eget huvud väljer vilka inlägg jag svarar på och hur jag svarar på dessa.

Till skillnad från i princip alla andra här inne, så har du satt dig på en väldigt hög häst och rider in som du vore överlägsen alla andra. Du predikar moral och etik, men lever inte som du lär. Du gillar inte att andra grupperar ihop dig med dina meningsfränder, men ser inga problem att göra likadant själv. Du anklagar andra för att hänga ut brottsoffer, men gör likadant själv i andra sammanhang. Du ser inte ditt eget hyckleri? Ställer man sig i frontlinjen, så får man uppmärksamhet, men det är väl vad du vill?
2021-10-10, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du är i fel tråd och får väl hitta något citat ifrån mig som bevis för ditt påstående och kräka av dig i den tråden.
Här gör du dig bara löjlig.
Att lyfta att Ebba försökte påverka fastighetsbråket genom att grovt förtala sin motparts ombud, är verkligen inte fel tråd. En påverkan som både ansträngde relationerna mellqn henne och Esbjörn och gjorde att Esbjörn tappade momentum när affärstvisten stördes av Ebbas brottslighet mot hans ombud.

För övrigt tycker jag att du ska hålla dig för god för att leka mod.
2021-10-10, 11:31
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Jag delar inte den uppfattningen att det var det som han sa, utan att det inte förekommit tvång.

Så du tror inte på vad Esbjörn medgav inför domstolen vid MUF?
”Esbjörn Bolin har av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpeavtalet?”
Esbjörn svarade själv JA på den direkt ställda frågan.
2021-10-10, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Alla de lögner som du hävda att Ebba far med.
Vi behöver källor på dessa. Vilka är de, när har hon uttalt dem?
Inget av detta har du kunna återkomma med.
Det är därför vi fortsätter fråga.
Du bara maler på med ditt mantra.
Esbjörn säger att han blivit pressad och manipulerad. Han har även stödbevisning för detta i personer han berättat det för. Utifrån hans horisont ljuger naturligtvis Ebba när hon beskriver att vinnlagt sig till att allt har gått rätt och riktigt till och att honknte alls pressat eller manipulerat Esbjörn.

Ungefär som att du anser att Esbjörn ljuger när han säger att han blivit pressad och manipulerad.

Det här borde inte vara så svårt att förstå för den socialt, emotionellt och kognitivt normalfungerande. I ditt fall blir jag dock alltmer tveksam.
2021-10-10, 11:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Esbjörn säger att han blivit pressad och manipulerad. Han har även stödbevisning för detta i personer han berättat det för. Utifrån hans horisont ljuger naturligtvis Ebba när hon beskriver att vinnlagt sig till att allt har gått rätt och riktigt till och att honknte alls pressat eller manipulerat Esbjörn.

Ungefär som att du anser att Esbjörn ljuger när han säger att han blivit pressad och manipulerad.

Det här borde inte vara så svårt att förstå för den socialt, emotionellt och kognitivt normalfungerande. I ditt fall blir jag dock alltmer tveksam.

Om Esbjörn har stödbevisning för att han har blivit pressad och manipulerad så är det väl jättebra att det läggs fram inför rätten.

Varför argumenterar du då för att det skall bli en förlikning ?

Är du rädd för att dina lögner inte håller i rätten?
2021-10-10, 11:45
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Detta är faktiskt något av en knäckfråga här. Personligen tror jag inte Ebba skulle våga ta detta till tinget om det fanns hundar begravda i hennes utsaga. Får en känsla av att hon vet mer om Esbjörns påstådda ånger än vad hon sagt, och vid rättegången kommer har trumfkort på handen. Esbjörngänget börjar kännas väldigt desperata med miljonbelopp för att få Ebba att backa, varför då kan man undra om dom har något att komma med?....
Så om hon inte gör det - tar det till tings så menar du att hon har så att säga Esbjörns lik i en garderob. Ja vi får väl se, blir det en förlikning så blir det väl till ett väldans flitigt å ivrigt grävande av journalister då för det var ju straffspark mot öppet mål

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in