Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Jag tror att förlikning hade varit det bästa för Ebba. Då slipper hon hilla in sig i lögner om hur hon gått fram som en ångvält under pandemin mot en funktionsnedsatt ensam åldring. Hon slipper att media får ta del av Esbjörns och hans vittnens berättelser och vittnesmål om hur illa de tycker att Ebba betett sig. Hon slipper även farsen av att hennes mamma ska sitta och berätta hur rättfärdigt hennes dotter betett sig.
Esbjörn hade också tjänat på förlikning eftersom det strikt juridiska i denna affär ligger till Ebbas fördel.
Eftersom jag anser att bägge parter i denna historia har hanterat affären klantigt och styvnackat redan från början, så är jag osäker på om någon av dem är så kloka att avsluta den smart och ödmjukt. Men folk ändrar sig ibland när de står nära stupet och bestämmer sig att trots allt inte hoppa.
Håller helt med!
- Du vet inte säkert hur det döms
- Du kan inte veta vad som kommer upp och hur det framställs/vinklas.
- Gubben kanske svimmar/dör av att bli släpad inför skranket!
- Media kommer vinkla
- Gubben kan ge tjuvnyp ”av den djupt urringade sommarklänningen blev jag distraherad”, ”hon tjatade och tjatade”, ”även en gammal gubbe har hormoner kvar”. Han o Binninge får en medial scen som är enorm! I fyra dagar! Han kan förstöra mkt för Ebba. Gubbens eftermäle kan bli odödligt! Det räcker att det är slagkraftigt/snaskigt. Några snabba intervjuer utanför en rörig rättssal kan slå hur som helst!
JAG FATTAR INTE ATT EBBA OCH ESBJÖRN FÖRLIKAS så detta kan glömmas bort!
Jag skall gå till Färgskrapan och lyssna. Kommer bli en fars. Hur man esbjörnsäkrar ett kontrakt kommer vara highlight i mäklarutbildningen framöver!