Citat:
Ursprungligen postat av
KnackehaxanMia
Hahahaha
Jag hade en föreställning om att man inte fick/ borde/ kunde/ ens ville skriva så där i en väldigt etablerad tidning som ex AB- alltså sådär väldigt personligt med en stark känsla av råhet o texten är liksom dränkt i hat o en aning bitterhet o även andra otrevliga känslor med. Så tycker jag i alla fall.
Jag tänker; va ska man som kvinna känna o tänka när man läser texten - utifrån hennes intention alltså- lr är det en text skriven för att provocera män? Jag är inte riktigt på det klara med det ännu - har du funderat på det?
Jag har ju såklart bara läst tre grejer hon skrivit - två som handlade om henne själv; i Vasaloppspåret o så den här som du länkade - tack! tror jag- o så recensionen som Skugge gjorde av Sandbergs bok.
Ska filura på det här medans jag lagar middag nu.

Nä, jag kan inte för mitt liv förstå vad det är hon vill framföra med denna krönikan..
Nu är visserligen flytningar helt naturligt och något varenda kvinna har, men jag förstår inte riktigt vad det är hon vill jag ska göra med den informationen ang just
hennes flytningar som hon ger mig (och hela svenska folket för den delen..).
Tidigare tyckte jag det mest var trevligt att stöta på henne och växla ett par ord, hon är väldigt timid och verkligen
inte alls som hon framställer sig i media.
Men efter att ha läst detta blir det liksom bara besvärligt och lätt krystat..
Jag vet inte riktigt hur jag ska ”bete” mig för det ända jag tänker på är hur hon luktar, trots att jag hittills inte märkt något av den besvärande kroppsodör hon så beklagar sig över.
Samtidigt vill jag också bara fråga henne om det kanske bara kan vara så enkelt som att en kur ”Lactal Balans” eller ”Flagyl” hade kunnat hjälpa henne ta död på det livslånga snipprelaterade problemet?
Det är ju faktiskt inget ovanligt problem med högt pH-värde ”downstairs” någon gång ibland.
Kan det vara det hon är ute efter, tips om vad som borde göras? Om något kan göras? Om hon är ensam om detta?
Jag är inte heller någon inbiten fan av vad hon skriver, har läst hennes krönikor i Aftonbladet då och då, men inget jag följer slaviskt.
Jag gillar inte Expressen så sedan hon bytte tidning läser jag inget alls av henne längre.
Som tur är så är det ingenting hon tar upp när vi ses heller, typ som ”Vad gillade du min senaste krönika?” haha!
Recensionen om självbiografin av kvinnan som överlevt cancer däremot läste jag (är det den du syftar på, Sandberg?), och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den.
Är det så hon upplevde boken så är det väl så, alla är vi olika, men hon borde ju kunnat räkna ut med röven att det skulle orsaka ramaskri kan jag tycka.
Men det var väl säkert just den reaktion hon var ute efter också.