2021-10-03, 20:49
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia

Ja, här har Skugge slagit rekord i missvisande rubrik!!! att va gränslös är ju just precis som det låter, personen har inga gränser o det hör ihop med diagnoser o lr störningar. Att va gränslös betyder ju att man inte bara utsätter sig själv för fara utan även utsätter andra i sin omgivning för risker o att man inte tar hänsyn till andras gränser heller.

Jag fattar faktiskt inte varför Skugge valde den rubriken o hon borde tänka på att det är onödigt att personer som allra minst borde, kommer att se rubriken som något positivt o tänka - jamen kanon! det är inte farligt att va gränslös!!

Nä, jag har inte läst artikeln men jag har däremot i alla fall sett lite på den film som Osten gjorde utifrån sin egen uppväxt då hon som litet barn bodde med en psykotisk mamma. Det måste ha varit oerhört skrämmande o ofattbara händelser o jag förstår att hon kände ett behov av att bearbeta det genom att skapa en film o det svåra.

Tror du det är skribenten som sätter rubriken?
Citera
2021-10-05, 17:17
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Tror du det är skribenten som sätter rubriken?
...och?
Tror du inte att jag redan fått lära mig av Woodwardbernstein att det inte är så?

Fast nog är det en rubrik som jag tror att Skugge gillar.
Citera
2021-10-05, 17:26
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Ja det är många som får cancer - obarmhärtig sjukdom o även den som blir "frisk" får liksom gå där i livet med tanken att det kanske kommer tillbaka, kanske.

Haha - ja om alla skulle skriva böcker om sina helveten! tur att det ändå är få förunnat att kunna författa o uttrycka känslor, tankar o upplevelser i skrivna ord.

Jag gillade ändå inte Skugges sätt att jämföra cancer med typ att ja, ja - vi ska ju alla dö så..............

Jag har aldrig lyssnat på en ljudbok - gillar läsa pappersbok - men ja, det mesta finns väl i ljudbok numera.
Citera
2021-10-07, 11:27
Medlem
Citat:
...och?
Tror du inte att jag redan fått lära mig av Woodwardbernstein att det inte är så?

Fast nog är det en rubrik som jag tror att Skugge gillar.

hehe ja... det är kanske inte så märkligt om någon får för sig att skribenter skickar in sina texter med rubrik och allt. Men så är det inte - än, kanske jag bör tillägga. Om några år kanske redaktörerna är avskaffade? Korrekturläsarna försvann från tidningshusen redan för ett antal år sedan.
Citera
2021-10-07, 13:29
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
hehe ja... det är kanske inte så märkligt om någon får för sig att skribenter skickar in sina texter med rubrik och allt. Men så är det inte - än, kanske jag bör tillägga. Om några år kanske redaktörerna är avskaffade? Korrekturläsarna försvann från tidningshusen redan för ett antal år sedan.
Det är alltid kul att få lära sig hur saker o ting funkar!
Ja, jag trodde att en skribent som ex Skugge - hon är ju igen vanlig småortsreporter- skulle "äga" sin text från början till slut, från o med rubrik o hela klabbet tom signatur.

Det här med att Skugge skriver om sin sexualitet, var skriver hon sånt, i expressen lr? Va inget om det i den artikel jag läste jag i alla fall; Skugge i Vasaloppsspåret.
Citera
2021-10-07, 13:33
Medlem
MissDecibellas avatar
Varenda gång jag råkar på henne (åtminstone någon gång per månad) så kan jag inte låta bli att automatiskt ta ett steg tillbaka och verkligen anstränga mig för att hålla andan ända sen jag läste denna krönikan.

https://bloggar.aftonbladet.se/samtidigtmedlindaskugge/2019/09/en-doft-av-ett-surt-gammalt-trosskydd/

Jag kan inte hjälpa det men jag är totalt ointresserad av hennes underlivshygien. Faktiskt.

Kan någon tipsa henne om att det numer finns underlivsdeo etc, eller att hon kanske bara har lite för högt pH-värde och att det finns det receptfri medicin som kan avhjälpa problemet.
Citera
2021-10-07, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Varenda gång jag råkar på henne (åtminstone någon gång per månad) så kan jag inte låta bli att automatiskt ta ett steg tillbaka och verkligen anstränga mig för att hålla andan ända sen jag läste denna krönikan.

https://bloggar.aftonbladet.se/samtidigtmedlindaskugge/2019/09/en-doft-av-ett-surt-gammalt-trosskydd/

Jag kan inte hjälpa det men jag är totalt ointresserad av hennes underlivshygien. Faktiskt.

Kan någon tipsa henne om att det numer finns underlivsdeo etc, eller att hon kanske bara har lite för högt pH-värde och att det finns det receptfri medicin som kan avhjälpa problemet.

TMI? Eller en ren provokation. Det behöver inte vara sant. Framförallt en känga åt alla hennes mobbare, det är få skribenter som blir så mobbade för sitt utseende som Skugge. Givetvis även här i tråden. Ibland kombinerat med att man anklagar henne för att vara mobbare. Lite à la kasta glas i stenhus. Det här stycket får alltså mina sympatier:

Citat:
Att ni läsare känner ett behov av att vara elaka är inget nytt, men att ni – efter så många års sociala medier-träning – fortfarande är så usla på att mobbas var överraskande.
En riktigt vass mobbare besitter en förmåga att likt ett sjätte sinne nosa upp människors blottor. Och mina svaga punkter är inte som ni tror mina ojämna ögonbryn, mina smala läppar, mina obefintliga tuttar, min grå hy, mina rynkor, mitt fnöske till hår, mitt överbett, mina över dagen växande skäggstrån, att jag ser ut som Anna Maria Corazza Bildt eller att ingen vill ligga med mig.
Citera
2021-10-07, 14:18
Avslutad
Blev hon kickad från Malous tant-panel efter hennes kritiserade recension?
Citera
2021-10-08, 16:21
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag vet inte riktigt vad jag just läste? jag menar Skugges krönika som du länkar; våldsamma flytningar, luktar surt trosskydd, ingen vill ligga...

Jag var tvungen att googla Skugge nu o kolla hur hon ser ut - hon verkar tycka själv att hon är så väldigt ful men det tycker inte jag att hon är.
Citera
2021-10-08, 21:24
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt vad jag just läste? jag menar Skugges krönika som du länkar; våldsamma flytningar, luktar surt trosskydd, ingen vill ligga...

Jag var tvungen att googla Skugge nu o kolla hur hon ser ut - hon verkar tycka själv att hon är så väldigt ful men det tycker inte jag att hon är.

Nä jag vet inte heller, och önskar att jag aldrig nånsin själv hade läst det..
Hon ser INTE ut sådär i verkligheten, som hon gör på bild alltså..
Lägg på en 10-15 år, dubblera rynkorna och lägg till en alltid ovårdad frisyr så stämmer det betydligt mycket bättre.
Citera
2021-10-09, 17:50
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Hahahaha

Jag hade en föreställning om att man inte fick/ borde/ kunde/ ens ville skriva så där i en väldigt etablerad tidning som ex AB- alltså sådär väldigt personligt med en stark känsla av råhet o texten är liksom dränkt i hat o en aning bitterhet o även andra otrevliga känslor med. Så tycker jag i alla fall.

Jag tänker; va ska man som kvinna känna o tänka när man läser texten - utifrån hennes intention alltså- lr är det en text skriven för att provocera män? Jag är inte riktigt på det klara med det ännu - har du funderat på det?

Jag har ju såklart bara läst tre grejer hon skrivit - två som handlade om henne själv; i Vasaloppspåret o så den här som du länkade - tack! tror jag- o så recensionen som Skugge gjorde av Sandbergs bok.

Ska filura på det här medans jag lagar middag nu.
Citera
2021-10-09, 18:14
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Hahahaha

Jag hade en föreställning om att man inte fick/ borde/ kunde/ ens ville skriva så där i en väldigt etablerad tidning som ex AB- alltså sådär väldigt personligt med en stark känsla av råhet o texten är liksom dränkt i hat o en aning bitterhet o även andra otrevliga känslor med. Så tycker jag i alla fall.

Jag tänker; va ska man som kvinna känna o tänka när man läser texten - utifrån hennes intention alltså- lr är det en text skriven för att provocera män? Jag är inte riktigt på det klara med det ännu - har du funderat på det?

Jag har ju såklart bara läst tre grejer hon skrivit - två som handlade om henne själv; i Vasaloppspåret o så den här som du länkade - tack! tror jag- o så recensionen som Skugge gjorde av Sandbergs bok.

Ska filura på det här medans jag lagar middag nu.

Nä, jag kan inte för mitt liv förstå vad det är hon vill framföra med denna krönikan..
Nu är visserligen flytningar helt naturligt och något varenda kvinna har, men jag förstår inte riktigt vad det är hon vill jag ska göra med den informationen ang just hennes flytningar som hon ger mig (och hela svenska folket för den delen..).
Tidigare tyckte jag det mest var trevligt att stöta på henne och växla ett par ord, hon är väldigt timid och verkligen inte alls som hon framställer sig i media.

Men efter att ha läst detta blir det liksom bara besvärligt och lätt krystat..
Jag vet inte riktigt hur jag ska ”bete” mig för det ända jag tänker på är hur hon luktar, trots att jag hittills inte märkt något av den besvärande kroppsodör hon så beklagar sig över.

Samtidigt vill jag också bara fråga henne om det kanske bara kan vara så enkelt som att en kur ”Lactal Balans” eller ”Flagyl” hade kunnat hjälpa henne ta död på det livslånga snipprelaterade problemet?
Det är ju faktiskt inget ovanligt problem med högt pH-värde ”downstairs” någon gång ibland.
Kan det vara det hon är ute efter, tips om vad som borde göras? Om något kan göras? Om hon är ensam om detta?

Jag är inte heller någon inbiten fan av vad hon skriver, har läst hennes krönikor i Aftonbladet då och då, men inget jag följer slaviskt.
Jag gillar inte Expressen så sedan hon bytte tidning läser jag inget alls av henne längre.
Som tur är så är det ingenting hon tar upp när vi ses heller, typ som ”Vad gillade du min senaste krönika?” haha!

Recensionen om självbiografin av kvinnan som överlevt cancer däremot läste jag (är det den du syftar på, Sandberg?), och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den.
Är det så hon upplevde boken så är det väl så, alla är vi olika, men hon borde ju kunnat räkna ut med röven att det skulle orsaka ramaskri kan jag tycka.
Men det var väl säkert just den reaktion hon var ute efter också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in