2021-10-09, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Exakt. Det skulle vara stor risk för det faktiskt. Jag skulle inte besöka Moderna museet om de tog emot Rondellhunden.

Men du går dit nu? Rent skräp. Använder hellre min tid på något rimligare sätt.
Citera
2021-10-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Vilken substantiell princip från Islam tycker du att verket ifrågasätter?
Men öppna ögonen lilla gumman.

Det finns en lång tradition av att döda kritiker av Mohammed inom islam. Dödande av kritiker går tillbaka till massmordet av Banu Qurayza judarna år 627.

Mohamed lät avrätta ca 600 män genom att skära halsen av dem då de bedömdes ha kränkt/motsatt sig honom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Banu_Qurayza

Dagens bokstavstrogna salafist muslimer följer i Mohammeds fotspår och skär halsen av de som motsätter eller kränker Mohamed.

Det finns ett stort antal européer som blivit mördade av muslimer av samma anledning som Banu Qurayza judarna.

Ska vi inte kunna kritisera en av vår tids värsta religioner som ligger bakom mördandet av hundra tusentals människor?

Ska vi inte få kritisera profeten Mohammed som lät hans soldater systematiskt våldta tusentals kvinnor. Kvinnor som sedan användes som sexslavar?

Ska vi inte få kritisera profeten Mohammed som lät avrätta och mörda tusentals människor i Mellanöstern och som också plundrade ett flertal handelskaravaner?

Ska vi inte få kritisera profeten Mohammed som gifte sig och hade sex med en 8 årig flicka?

Det är dags att ta ställning.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-10-09 kl. 11:10.
Citera
2021-10-09, 11:19
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LSD-Lars
Men öppna ögonen lilla gumman. massa trams bortklippt.

Jag skrev inte att du gillade Islam, jag frågade vad det är för intressant Islamkritik verket framför.
Citera
2021-10-09, 11:31
Medlem
Alla såna här beslut underlättar för islamiseringen av samhället.
Citera
2021-10-09, 11:41
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Du verkar inte förstå vad yttrandefrihet är. Vi tar det kort:

Yttrandefriheten skyddar din rätt att yttra dig utan att drabbas av repressalier från staten.
Yttrandefriheten skyddar inte din rätt att få se rasistisk konst på Moderna Museet.

Frågor på det?
Vilken rasistisk konst är det du menar?

Om du försöker få Vilks rondellhund till rasism så slår du nog rekord i urlakning av ordet rasism.
Citera
2021-10-09, 11:45
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att du gillade Islam, jag frågade vad det är för intressant Islamkritik verket framför.
Sluta redigera mina citat.

Islamkritiker i verket är att du inte får kritisera Mohammed och islam. Kritiserar du Mohammed så kommer muslimer att försöka döda dig.

Är du trög eller?

Om vi ska dra en liknelse så är det som om att John Cleese skulle behöva livvaktsskydd efter filmen ”life of Brian” då hela syd Amerika vill skära halsen av honom då han kränkt Jesus.
Fattar du inte hur absurt det är år 2020?

Det är som om att vi är påväg tillbaka till medeltiden.
Du kanske vill tillbaka till medeltiden med hädelse lagstiftning?
Senast vi avrättade någon för hädelse var år 1706. Ska vi börja med det igen som i Saudiarabien?

Jag vill inte det.
Senast redigerad av LSD-Lars 2021-10-09 kl. 11:55.
Citera
2021-10-09, 12:15
Bannlyst
Det makthavarna med det här ofrivilligt erkänner, fast det vill de ju som vanligt inte stå för, är att bland muslimerna de importerar finns det alltid mycket farliga människor med ett enormt våldskapital. Importen består av barbarer och Sverige har blivit barbariskt istället för att vara kulturellt.
Citera
2021-10-09, 12:27
Bannlyst
Citat:
Vilken substantiell princip från Islam tycker du att verket ifrågasätter?

Den "shhhubstanshiella Prinssshhiiipen" om hur kristna bör terroriseras, arkebuseras och mordhotas, den dagen de ifrågasätter eller kritiserar den krigsherre och pedofil man gjorde en religion utav och döpte till Islam.

???

Det här är rocket science för er..?

Ont: Förstår museets val att stå över det här.. Ett: Ritningen är gräslig och knappast värd att behålla. Två: Det är klart att dom inte vill ha en massa besökare dit som försöker förstöra allt.

Samma synsätt borde man faktiskt se till o anamma i resten utav Världen.
Senast redigerad av Santoku 2021-10-09 kl. 12:34.
Citera
2021-10-09, 12:56
Medlem
irishrages avatar
Det är ett stort misstag att inte ställa ut Lars Vilks konceptuella konst. Att han levt under mordhot och polisbeskydd och att han omkom på grund av det gör hans samtidskonst ännu mer intressant och betydelsefull.
Citera
2021-10-09, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Då kan hon ärligt säga det rakt ut istället för att kalla bilden "icke-konst".
Moderna museet borde inte kalla det ”icke-konst”. Till skillnad från Nationalmuseum ska ju Moderna museet just presentera konst som är innovativ, uppseendeväckande och ifrågasättande. Vad är det som säger att en get med ett bildäck omkring sig är mer konst än en rondellhund?
Citera
2021-10-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det är ett stort misstag att inte ställa ut Lars Vilks konceptuella konst. Att han levt under mordhot och polisbeskydd och att han omkom på grund av det gör hans samtidskonst ännu mer intressant och betydelsefull.
Vi hukar oss inför den islamistiska antidemokratiska ideologin!
Citera
2021-10-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Moderna museet borde inte kalla det ”icke-konst”. Till skillnad från Nationalmuseum ska ju Moderna museet just presentera konst som är innovativ, uppseendeväckande och ifrågasättande. Vad är det som säger att en get med ett bildäck omkring sig är mer konst än en rondellhund?

Rondellhunden har alla dessa kriterier. Konst i samtiden och som kanske varit nutidens mest omtalade verk. Absolut en sak för Moderna museet.
( nu tycker jag personligen inte att det kan kallas konst eller verk, men likväl ett stycke papper som upprört och berört så många människor )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in