2021-10-07, 20:59
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Istället för en massa kackel vore det bra med att få målnumret på förhandling/ärende som han enligt uppgift deltog i på annan ort så får vi ta det därifrån.
Du i kacklet som du väljer å kalla mina delgivningar står det klart å tydligt att det var på hans hemmaplan han hade en HF, dock med ett litet förbehåll att jag kan ha missuppfattat men jag är till 99% säker. Vad sen hemmavid innebär för honom vet jag ej. Kan ju sträcka sig lite utöver Örebro - Örebro län, låter det vettigt?
2021-10-07, 21:04
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du i kacklet som du väljer å kalla mina delgivningar står det klart å tydligt att det var på hans hemmaplan han hade en HF, dock med ett litet förbehåll att jag kan ha missuppfattat men jag är till 99% säker. Vad sen hemmavid innebär för honom vet jag ej. Kan ju sträcka sig lite utöver Örebro - Örebro län, låter det vettigt?

Spekulationer behöver vi inte hjälp med.

Vi behöver ett målnummer.
2021-10-07, 21:05
Medlem
"Allt strax utanför dörren till den tilltänkta möteslokalen."

Säger den som påstår sig ha fått informationen av en som inte var på platsen, dessutom en känd lögnare och bedragare, liksom hen som ljuger om även detta här i tråden. Det är bara lögn efter lögn från dessa troll.

Esbjörn kom ensam till möteslokalen, och Esbjörn lämnade ensam.
2021-10-07, 21:14
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Han var ju aldrig inloggad. Detta har jag sagt så otroligt många gånger nu så det liknar ingenting. Vad är det med er? Det hela är så sjukt. Ni har intalat er själva med mängden av inlägg att i stort allt vad Binninge säger är lögn så det spelar ingen roll vad jag säger till er som han har sagt mig. Nåja, jag ska fortsätta men i fortsättningen blir det inga betyganden till var å en av er som tvivlar att det jag säger är sant återberättat. Det är alldeles för fruktlöst och frustrerande. Jag kan inte avhjälpa er misstänksamhet utan ni behöver hjälp med det på privat basis.

I går lät det ju inte så ? varför så sur ?

Moderator
pewpews
Citat:
Citat:
Tjejen ringde upp Binninge, som hade bokat för en timme på Teams och väntade för att logga in, och talade om för JB att Esbjörn inte ville gå in ensam som Ebbas advokat insisterade på. JB bad då att få tala med Esbjörn och han vidhöll sitt krav på att få ha med tjejen in vilket Ebbas advokat fortsatt förvägrade honom och då sa JB åt honom att lämna och köra därifrån.
Kan inte du be din kompis Binninge skicka en printscreen på när han anslöt till teamsmötet? Man blir ju inte uppringd utan man ansluter ju till det bokade mötet och även om de andra deltagarna inte joinar mötet, så sparas det i loggen på teams. Vore intressant att få det bekräftat
2021-10-07, 21:18
Medlem
Xius avatar
Citat:

Vore bättre med målnumret som Esb ombud deltog i, efter det så kan vi lägga det till handlingarna och diskutera mötet mellan Esb och Eb utifrån det.
2021-10-07, 21:48
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
"Allt strax utanför dörren till den tilltänkta möteslokalen."

Säger den som påstår sig ha fått informationen av en som inte var på platsen, dessutom en känd lögnare och bedragare, liksom hen som ljuger om även detta här i tråden. Det är bara lögn efter lögn från dessa troll.

Esbjörn kom ensam till möteslokalen, och Esbjörn lämnade ensam.
Jaha, Esbjörn kom ensam säger du å vilken källa åberopar du då för detta ditt ska vi kalla det franka påstående, eller skall vi få avfärda även detta som ett fantasifoster precis som det mesta av vad du här lite lagom pompöst försöker ge ett sken av att avhandla inför en liten storögd beundrarskara, samt nogsamt konsekvent undviker att bruka dessa å så för att ge dina krystade alster en touch av redlighet å seriositet? Pinsamt värre å se är det säkerligen för vissa i er falang

Aha såg nu att det slutligen sprack för dig
Senast redigerad av kubun 2021-10-07 kl. 22:34.
2021-10-07, 21:49
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Tjejen ringde upp Binninge, som hade bokat för en timme på Teams och väntade för att logga in, och talade om för JB att Esbjörn inte ville gå in ensam som Ebbas advokat insisterade på. JB bad då att få tala med Esbjörn och han vidhöll sitt krav på att få ha med tjejen in vilket Ebbas advokat fortsatt förvägrade honom och då sa JB åt honom att lämna och köra därifrån.

Det låter ofattbart att JB skulle ha bett Esbjörn att lämna innan mötet började. En normalt begåvad person pratar väl först med den som man har kommit överens om att ha ett möte med innan man skickar iväg sin klient.

Nu är ju inte JB en normal person utan en kluddande idiot men inte ens han kan väl vara så dum i huvudet.

Trovärdigheten i denna sagan är lika med noll.
2021-10-07, 22:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Det låter ofattbart att JB skulle ha bett Esbjörn att lämna innan mötet började. En normalt begåvad person pratar väl först med den som man har kommit överens om att ha ett möte med innan man skickar iväg sin klient.

Nu är ju inte JB en normal person utan en kluddande idiot men inte ens han kan väl vara så dum i huvudet.

Trovärdigheten i denna sagan är lika med noll.
Lika märkligt är det måste väl vän av ordning tycka att inte Ebbas ombud Katrin ringde upp Binninge och sa att ledsagaren inte fick följa med in, istället för att endast neka ledsagaren inträde så hon då ringde upp. Lite lustigt är det också att se att ni tolkar det som att flickan inte var med och konfronterades med advokaten bara för att Katrin säger att de aldrig fick möjlighet att klargöra hennes identitet. Vad skulle det vara en nödvändighet för om hon nu inte var där?

Vidare borde hon istället ha sagt till journalisterna att Esbjörn inte ville ha något möte eftersom hans ledsagare inte hade dykt upp om nu det varit fallet, eller hur? Inte lite osmart av henne att missa det som den stjärnadvokat som hon så många gånger här i tråden framställts som. Nä en krystad damage control är vad det är av advokaten som satt där med nytvättad hals å även med en näsa räckandes ända till Örebro.
2021-10-07, 22:28
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
I går lät det ju inte så ? varför så sur ?

Moderator
pewpews
Citat:

Kan inte du be din kompis Binninge skicka en printscreen på när han anslöt till teamsmötet? Man blir ju inte uppringd utan man ansluter ju till det bokade mötet och även om de andra deltagarna inte joinar mötet, så sparas det i loggen på teams. Vore intressant att få det bekräftat
Du bör ta av dig den där fula masken du har för ansiktet så du ser vad jag skriver. HAN ANSLÖT ALDRIG TILL MÖTET och det för att det aldrig blev något möte. Jag tror inte någon annan heller var inloggad eftersom det var JB som bokat en timmes tid för ett Teams-möte.

Tjejen ringde alltså inte via något möte utan ett vanligt mobiltelefonsamtal var vad hon ringde upp JB med. Ja det är iaf min uppfattning eftersom hon sen på JB:s uppmaning lämnade över sin mobil till Esbjörn. Antar vidare att Ebbas advokat säkerligen hade en större skärm för Teams än sin mobil. Fast osagt är nog bäst ty en liten mobil skulle säkert ha försvårat för Esbjörn å hänga med

Fatta att jag blir en aning uppbragt av ert jävla tjat som får mig att misstänka att det är uppsåtligt för å få mig å tröttna och åter pausa i tråden. Ja så för jag har svårt å tro att det finns så många fårskallar på ett å samma ställe men det såklart ni finns väl utspridda i hela vårt avlånga land.
2021-10-07, 22:37
Medlem
Citat:
Lika märkligt är det måste väl vän av ordning tycka att inte Ebbas ombud Katrin ringde upp Binninge och sa att ledsagaren inte fick följa med in, istället för att endast neka ledsagaren inträde så hon då ringde upp. Lite lustigt är det också att se att ni tolkar det som att flickan inte var med och konfronterades med advokaten bara för att Katrin säger att de aldrig fick möjlighet att klargöra hennes identitet. Vad skulle det vara en nödvändighet för om hon nu inte var där?

Vidare borde hon istället ha sagt till journalisterna att Esbjörn inte ville ha något möte eftersom hans ledsagare inte hade dykt upp om nu det varit fallet, eller hur? Inte lite osmart av henne att missa det som den stjärnadvokat som hon så många gånger här i tråden framställts som. Nä en krystad damage control är vad det är av advokaten som satt där med nytvättad hals å även med en näsa räckandes ända till Örebro.

Igen båda parter var överens om att en ledsagare med på mötet. Varför skulle advokat på samma dag som mötet bestämma sig att ledsagaren inte skulle vara med?
Ombudet skulle få reda på det oavsett. Var det tänkt att en annan skulle vara ledsagare först men inte kunde den dagen så man tog in en annan? Kanske därför det blev problem?
2021-10-07, 22:57
Medlem
Sanningen är den, att varken Ebba eller hennes ombud, som är advokat, har nekat någon följeslagare att delta på mötet. Sanningen är den, att Esbjörn anlände ensam, och undrade var hans ledsagare var någonstans. Då undrade Ebba och hennes ombud, advokaten, vem som skulle vara hans ledsagare. Det kunde Esbjörn inte svara på, istället blev han sur, och gick, lika ensam som han kom.

Det finns ingen anledning för Ebba och hennes ombud, advokaten, att neka någon följeslagare att sitta med på mötet. Alla sådana påhitt är just bara tramsiga påhitt, rena lögner faktiskt av ett gäng smutsiga stjärtgossar som varken vet ut eller in.
2021-10-07, 22:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores

Ja just det, det var säkert Kumla Hovrätt för orättvist dömda barnvåldtäktsmän som han besökte

Någon annan domstol än Örebro Tingsrätt, i Örebro län. Ja visst, det låter ju väldigt vettigt, eller hur ...

Jösses vilken pellejöns som får ur sig något så otroligt okunnigt.
Jaha så det har centraliserats så pass nuförtiden. När jag var ung då fanns det tingsrätter eller tingshus lite varstans som t.ex. i Kolbäck men du verkar vara en yngling så det fanns inte på din karta att jag inte numera konfronteras med den världen. Att jag är en relativt gammal man det har jag mången gång deklarerat. Nåja dra växeln lite till - jag bjuder.

Nå då så, då har ni ringat in målet så till action nu - ha ha jag ger mig fan på att JB väntat på detta så ni får krypa till korset sen. Det ska bli fan så roligt om det stämmer. Imorgon förmiddag bör ni komma med resultatet va?

Jag lutar mig tillbaka, ty jag har inget att förlora. Antingen får ni tji och jag får bekräftat att JB är en man att fortsatt lita på eller så avslöjar ni honom som en lögnare och gör mig en tjänst.

Att lita på folk tills de visar motsatsen istället för att misstro och alltid kräva bevis är ett val jag funnit värt att anamma. Gonatt och tack på förhand för er för er insats i att få rätsida på detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in