2021-10-07, 17:15
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Jag förstår. Du tycker att dina inlägg är superkloka, samhällsbärande och borde hållas för heliga.
Som du borde förstå så delar jag inte denna uppfattning.

Jag tycker att du är grund och att du har svårt att överblicka vilka konsekvenser det hade haft för samhället om alla varit så grunda.

Till syvende och sist handlar denna historia om ett mycket ojämnt styrke- och maktföhållande där den starkare uppenbarligen är helt ovetande om det, alternativt skiter i det. Därför kan hon utan problem trampa på en svagare med alla medel hon har och kan komma på. Hon vill trots allt ha något av honom som han förvägrar henne, så hon har ett vattentätt alibi - sin egen girighet. I själ och hjärta är hon därför oskyldig.

En liten grupp på Flashback skapar istället teorier om sekter och sektledare där medlemmarna tillsammans bestämt sig för att sno Esbjörn på pengar och hus och driver en agenda rakt emot hans vilja och intressen. Att denna teori inte har någon substans mer än i deras egen fantasi och att det inte finns någon som bekräftar den, bekymrar inte. Funktionen av konspirationsteorin är för viktig - att legitimera att en kristen partiledare med influencer-följe beter sig som ett svin mot en ensam försvagad och kognitivt funktionshindrad ålderstigen man.

Att utmåla Ebba som en häxa och Esbjörn som en gråtande kattunge funkar inte så bra.
Allt för många har insett att det ligger så mycket mer bakom det hat som du och många med dig ger uttryck för.
2021-10-07, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
På vilket sätt löses det bättre nu?
Nu hägrar en rättegång, där han förlorar både hus och en jävla massa pengar.
Detta krånglande, kommer att kosta honom hundratusentals kronor, till ingen nytta.
Vi får väl se var allt landar innan vi utvärderar utgången.
Kanske är Esbjörn så kokt på att Ebba lurade och pressade honom att han vill hämnas på henne och att pengarna är värda det? Kanske tänker han sig att skriva en bok efter han blivit skinnad in på bara kroppen - "Pandemisommaren när Ebba kom och knackade på dörren".

Man ska vara försiktig med att klistra på sin egen uppfattning på andra människors bevekelsegrunder och varför de gör som de gör.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-07 kl. 17:34.
2021-10-07, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Att utmåla Ebba som en häxa och Esbjörn som en gråtande kattunge funkar inte så bra.
Allt för många har insett att det ligger så mycket mer bakom det hat som du och många med dig ger uttryck för.
Helt ärligt har du gett uttryck för extremt mycket mer hat än jag varför ditt tjafsande om det får mig att le. Om du vill kan jag recitera några inlägg från dig som visar vad jag menar.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-07 kl. 17:34.
2021-10-07, 17:35
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Vi får väl se var allt landar innan vi utvärderar utgången.
Kanske är Esbjörn så kokt på att Ebba lurade och pressade henne att han vill hämnas på henne och att pengarna är värda det? Kanske tänker han sig att skriva en bok efter han blivit skinnad in på bara kroppen - "Pandemisommaren när Ebba kom och knackade på dörren".

Man ska vara försiktig med att klistra på sin egen uppfattning på andra människors bevekelsegrunder och varför de gör som de gör.
Om tre veckor är rättegången över då vet vi, nu kan man bara gissa.
För mig är Esbjörns handlande svårt att förstå,.
2021-10-07, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Om tre veckor är rättegången över då vet vi, nu kan man bara gissa.
För mig är det svårt att förstå, Esbjörns handlande.
Ja, man skulle nästan kunna tro att han är en kognitivt funktionshindrad åldring med syn- och hörselnedsättning med tinnitus, som känner att han blivit utsatt för otillbehörlig manipulation och press från någon som är mycket starkare, rappare mer förslagen än han själv.

Den blandningen kan skapa väldigt många negativa emotioner, med irrationellt och förvirrat beteende som följd.
2021-10-07, 17:43
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Hur skall vi läsare veta när det är fakta, spekulation, lögn eller en rättelse av ett tidigare inlägg?

Kan du på något sätt kvalitetssäkra dina inlägg?
Tala för dig själv och packet. Ni har antingen svårt för er eller så konstrar ni avsiktligt. Ja så ni är hjälplösa obskyra krakar och har inte varit mycket att bry sig om för läsaren i gemen. Dock har ni säkerligen varit upphov till irritation.

Nu vänder jag mig till den objektive läsaren:
Spekulerar jag ja då anger jag det tydligt. Jag ljuger aldrig. I händelse av att jag i framtiden behöver ändra något pga en missuppfattning så kommer jag att ange även det. Detta kan ni med fog ta till er som fakta.

Jag hoppas att även den citerade med anhang är så goda att göra på samma sätt som jag gjort och ämnar att fortsätta så. Något annat vore klart fel och nu vänder jag mig åter till den citerade å samma sorts folk som denne:
Har du något att invända mot att vi gemensamt följer de av mig nu utstakade riktlinjerna för hur vi ska uppföra oss i tråden så var så god och kläm fram det! Om inte har du något att tillägga som ytterligare kan förbättra vår tillvaro här i tråden så var så god och ange det.
Senast redigerad av kubun 2021-10-07 kl. 18:31.
2021-10-07, 17:55
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Skulle inte du kunna kontakta honom och få en print screen på hans inlog?
Han skulle ju vara hemma i dag sa du i går
Han var ju aldrig inloggad. Detta har jag sagt så otroligt många gånger nu så det liknar ingenting. Vad är det med er? Det hela är så sjukt. Ni har intalat er själva med mängden av inlägg att i stort allt vad Binninge säger är lögn så det spelar ingen roll vad jag säger till er som han har sagt mig. Nåja, jag ska fortsätta men i fortsättningen blir det inga betyganden till var å en av er som tvivlar att det jag säger är sant återberättat. Det är alldeles för fruktlöst och frustrerande. Jag kan inte avhjälpa er misstänksamhet utan ni behöver hjälp med det på privat basis.
2021-10-07, 18:15
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ja, man skulle nästan kunna tro att han är en kognitivt funktionshindrad åldring med syn- och hörselnedsättning med tinnitus, som känner att han blivit utsatt för otillbörlig manipulation och press från någon som är mycket starkare, rappare mer förslagen än han själv.

Den blandningen kan skapa väldigt många negativa emotioner, med irrationellt och förvirrat beteende som följd.
Margareta Majkgård och Monica Pernroth Lülma?

Du lämnade öppet mål, svårt att låta bli då.
2021-10-07, 18:15
Medlem
Citat:
Du misstar dig.
Igen.

Jag skiter i Binninge, Majkgård, Katrin, Matz och allt vad de heter. Om det är någon jag bryr mig om så är det den försvagade, funktionsnedsatta och ensamme åldringen Esbjörn.

Du i din tur bryr dig om den unga, rappa, drivna och förslagna Ebba med influencer-följe.

Att du menar att Ebba är vit som snö i denna affär är patetiskt och vittnar om en osund villkorslös beundran.
+

Nu skiter jag högaktningsfullt i Ebba och KD, utan det är husaffären och det för mig uppenbara bedrägeriförsöket av kretsen runt Esbjörn som gör detta intressant. I min värd kunde det lika gärna vart vem fan som helst som råkat ut för denna härdsmälta, även om just Ebba är ett tacksamt offer att pressa via media. Esbjörn själv är det såklart synd om, men knappast för att Ebba har köpt hans hus...
2021-10-07, 18:20
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Skall du hjälpa Ebbas advokat till en rimlig förklaring?
Har hon bett om din hjälp eller tycker du att hon är hjälplös på något sätt?

Du får utsäkta men det liknar mer ett upplägg där du har blivit påkommen med lögner i en otrolig historia som inte överenstämmer med vad som har framkommit i media.

Den mest logiska tolkningen är att Esbjörn hade förväntat sig en ledsagare som inte fanns på plats och som inte var överenstalad med Karin och som Esbjörn hade glömt namnet på.
Det där är en spekulation likaväl som min är. Dock baserar min sig på det faktum att Binninge angett att flickan förvägrades följa med in på mötet och att de anlände dit tillsammans Esbjörn och hon. Din påhittade story baserar sig på en otroligt vinklad inläsning av en mediauppgift som absolut inte anger att flickan dvs Esbjörns chaufför och tilltänkta medsittare på mötet inte skulle ha varit på plats. Alltså rena rama fantasifostret från ditt håll.
2021-10-07, 18:26
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Du är kanske inte trovärdig då du inte visar upp någon källa utan bara hänvisar till din kompis.

Vilken normal människa använder sin kompis som källa?
Ja Ebba ska ju använda de sina som källor vid rättegången fast hon är ju å andra sidan abnorm så det räknas väl inte? Annars är JB ingen kompis så där tagen ur högen av kompisar utan Esbjörns fd ombud och högst relevant som källa för just denna diskussion angående mötet som gick i stöpet.
2021-10-07, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Du har så rätt i allt det du skriver!
Att en kristen folkvald partiledare i ett riksdagsparti blåser en gammal man med funktionsnedsättning på hans hus är beklämmande att se.
Ebba ska bara ha denna strandtomt och det till vilket pris som helst, ingen skulle nog bli gladare än Ebba om Esbjörn knall och fall dog, hon är vidrig.

Höru din trallgök! du kanske har missat det men Ebba har inte blåst Esbjörn, utan hon har köpt hans ruckel till hus för ett rimligt pris samt har gjort affären mkt fördelaktig för Esbjörn. Dessutom är det ingen strandtomt, det är en tomt som angränsar till en sjö som dessutom är igenväxt vid denna del, inte riktigt så där mulligt som du och dina gelikar försöker göra gällande....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in