Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Jo att ledsagaren var där är ju bekräftat av Ebbas advokat - ja enligt nån tidning så sa hon just att ledsagaren försvann från mötet innan de hann med att ta reda på hennes identitet men inte att de verkligen bad henne om det.
Ja jag håller med om att det jag får till mig från JB i luren kan bli omedvetet förvanskat av flera faktorer. Han kan slarva med uppgifterna och till och med glömt bort. Jag kan ha missuppfattat vad han har sagt. Dock har jag nu iom mitt senaste inlägg i saken redogjort för det exakta förloppet med förbehållet att JB varit korrekt med sina uppgifter till mig. Jag förutsätter iaf att så är fallet och om jag så upptäcker den minsta lilla medvetna lögn ifrån honom som han delgett mig jag då tar jag snabbaste vägen till Örebro
Jag har nu varit minutiöst noga med att ha fått exakt rätt förhållande om mötet som inte blev av. Skulle det nu inte stämma - ja då skriver jag nästa inlägg från Örebro och lägger upp video på JB som får korrigera en sista gång.
I Expressens artikel (
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebbas-plan-sa-ska-hon-vinna-fastighetsbraket-/) stod det:
"Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund."
Och enligt Binninge i samma artikel:
"Varför lämnade Esbjörn det inplanerade mötet?
– Esbjörn ville inte gå in själv utan ville ha en ledsagare in till mötet som ett stöd. Han ville inte sitta själv i rummet med Ebba och advokaten.
Utifrån den texten är det omöjligt att utläsa om om ledsagaren fanns på plats, eller om de väntade på denne. Inte heller går det att utläsa om Esbjörn visste vem det var de väntade på. Ebbas ombud verkade dock inte veta vem ledsagaren skulle vara, så det var nog inte avtalat vem som skulle vara ledsagare. Var det ens avtalat om ledsagare i förväg?
Binninge nämner inte heller med ett ord att Katrin har förbjudit en tidigare överenskommen ledsagare tillträde till mötet. Det behöver naturligtvis inte betyda att det inte skett, men med tanke på Binninges förmåga till att berätta om vad som händer i tid och otid, och hans bristfälliga förmåga att alltid hålla sig till sanningen, så är det väldigt märkligt att han inte undanhåller den biten av händelsen.
Istället för att media förmedlar att Esbjörn är den som krånglar, så hade det varit en stor spik i Ebbas kista om det hade kommit ut. För hur mycket jag än håller på Ebba i det här, så hade det varit allt annat än schysst att sätta Esbjörn fysiskt ensam i det där rummet om det nu inte var avtalat så.
Jag vidhåller dock att största boven i dramat är Binninge. Han var ombudet som skulle ta hand om Esbjörn och se till hans bästa. Han har accepterat ett uppdrag som är tjugo mil hemifrån med allt vad det innebär i nackdelar för hans del och han accepterade mötet i Uppsala trots att han inte kunde/ville närvara. En ledsagare, hur söt och trevlig nu än den där tjejen var, så är det inte ett ombud Esbjörn fysiskt hade med sig. Bara ett på-plats-vittne i bästa fall.