Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag tror du drar alldeles för stora felaktiga växlar på det som Folkhälsomyndigheten skriver. För det första: Är det ett OSU som FHM har genomfört? Jag tycker snarare att det låter som att man har analyserat blodprover hos personer som sökt vård. Jag tror du kraftigt överdriver smittspridningen och därför faller ju resten av dina siffror ihop som ett korthus också. Din analys likaså.
Intressant för övrigt att då Folkhälsomyndigheten tillstår att det skulle varit en omfattande smittspridning bland barn och unga. För 1,5 år sedan lät det ju så här.
chttps://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJxqb/myndigheten-barn-sprider-inte-viruset
Inget tyder på att barn sprider coronaviruset.
Det hävdar Folkhälsomyndigheten, som hänvisar till en studie som WHO nyligen genomfört i Kina, rapporterar Sveriges Radio Ekot.– Barnen utgör en väldigt liten andel av de som bär på infektionen, säger Karin Tegmark Wisell på Folkhälsomyndigheten.
Å ena sidan sprider inte barn viruset, de blir inte sjuka, men av någon outgrundlig anledning skulle då ändå 700 tusen barn i Sverige varit smittade och bär på antikroppar. Märkligt.
Slutsatserna från FHM tycks vara väldigt situationsberoende. I början av pandemin skulle barnen sändas till skolan, för de kunde ju inte smittas, smitta eller bli sjuka. Nu 18 månader senare vill samma myndighet göra gällande att en mycket stor andel av de som inte kunde bli sjuka ändå bär på antikroppar i en sjukdom de inte kunde få. Frågan är vem/vilka som smittat alla dessa barn. Är det åldringarna kanske?
Du bevisar just precis med ditt inlägg vad jag menar. Du skiter fullständigt i alla bara du inte smittas.
Helt plötsligt så kan inte vi mäta antikroppar längre och kan vi det så bevisar det inte att risken är minimal för barn utan att dom är ansvariga för att äldre dör
Sluta spela så jävla dum nu allt står i rapporten.
Högst andel hade 16-19 år med 37% dvs dom som pluggat på distans du vet. Hur förklarar du det?
Hur vi mätt står också, läs i stället för att skriva pajaskommentarer.
"Under sista veckan i maj och första veckan i juni undersöktes förekomsten av antikroppar mot SARS-CoV-2 i överskottsblodprover som samlats in från laboratorier i öppenvården i åtta regioner"
Nu ett halvår senare har säkerligen minst 40 kanske 50% antikroppar.
Barnen kan inte hållas ansvariga för att äldre dör eller du är skitnödig!
Hur säkert detta vaccin än må vara så behöver vi få ett längre tidsperspektiv innan vi
Vaccinerar 12-åringar är min åsikt.
Jag tror inte det är farligt MEN med barn chansar man inte för att om 5 år ångra dig bittert för att eventuellt rädda x antal pensionärer.