Citat:
Ursprungligen postat av
Kvastfeningen
Minst 30 % av 2,4 miljoner barn under 20 år har haft covid redan i sommras enligt antikroppsmätningar.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/juli/antikroppar-mot-covid-19-okar-i-alla-grupper/
Av dessa minst 720 000 barn och ungdomar så har:
13 st avlidit nästan alla svårt sjuka innan.
0,02‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 55 000 smittade.
88 st av dessa har vårdats på intensiven.
0,12‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 8200 smittade.
1221 st samanlagt har varit inlagda på sjukhus.
1,7‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 589 smittade.
Räknar du sedan bort alla svårt sjuka barn och barn i riskgrupp som vi redan vaccinerat så blir risken ännu mindre.
Detta är för mig mikroskopisk risk och jag är inte det minsta orolig för mina barn utan tvärtom så är det nog lika bra att dom blir utsatta som unga precis som många andra virus.
Att dom ska vaccinera sig för sin egen skull är bullshit.
Hur tror du siffrorna hade sett ut om vi haft över 700 000 influensafall eller rs-fall bland barn inom samma tidsram?
Jag tror du drar alldeles för stora felaktiga växlar på det som Folkhälsomyndigheten skriver. För det första: Är det ett OSU som FHM har genomfört? Jag tycker snarare att det låter som att man har analyserat blodprover hos personer som sökt vård. Jag tror du kraftigt överdriver smittspridningen och därför faller ju resten av dina siffror ihop som ett korthus också. Din analys likaså.
Intressant för övrigt att då Folkhälsomyndigheten tillstår att det skulle varit en omfattande smittspridning bland barn och unga. För 1,5 år sedan lät det ju så här.
chttps://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJxqb/myndigheten-barn-sprider-inte-viruset
Inget tyder på att barn sprider coronaviruset.
Det hävdar Folkhälsomyndigheten, som hänvisar till en studie som WHO nyligen genomfört i Kina, rapporterar Sveriges Radio Ekot.– Barnen utgör en väldigt liten andel av de som bär på infektionen, säger Karin Tegmark Wisell på Folkhälsomyndigheten.
Å ena sidan sprider inte barn viruset, de blir inte sjuka, men av någon outgrundlig anledning skulle då ändå 700 tusen barn i Sverige varit smittade och bär på antikroppar. Märkligt.
Slutsatserna från FHM tycks vara väldigt situationsberoende. I början av pandemin skulle barnen sändas till skolan, för de kunde ju inte smittas, smitta eller bli sjuka. Nu 18 månader senare vill samma myndighet göra gällande att en mycket stor andel av de som inte kunde bli sjuka ändå bär på antikroppar i en sjukdom de inte kunde få. Frågan är vem/vilka som smittat alla dessa barn. Är det åldringarna kanske?