2021-10-07, 18:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Det var hans enda chans att agera som han gjorde. Han hade troligen åkt dit annars, då stämpeltiden och signalement fanns . Hade det inte varit bra mycket mer misstänkt om han gått under jorden efter mordet?

Är motsatsen till TV och tidningar att gå under jorden?

Vad i SE-inslagen i tidningarna och tv gjorde att han inte åkte dit?
Citera
2021-10-07, 18:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Självklart är det så, han gjorde det bästa av situationen, fanns inte mycket att välja på. Inte minst återvändandet till Skandia hade gjort PH misstänksam.

Stålbågade glasögon, keps, mörk rock och handlovsväska, snacka om öppet mål.

Det öppna målet som alla missar? Finns inte ett vittne som nämner mer än två av dessa fyra nämna signalementsdetaljer.

Du säger alltså att SE är GM i väldigt iögonfallande utstyrsel, men inte ett enda vittne får med mer än två av fyra. Ok...
Citera
2021-10-07, 18:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja men det var ingen trappa där det fanns stor risk att det skulle bli en återvändsgränd. Var det planerat är det märkligt att vänta till Dekorimahörnet med en dålig flyktväg .

Risk för att det blir en återvändsgränd? Va? Var ingen återvändsgränd där uppe. Det är väl en perfekt flyktväg. Ingen kan följa med blicken efter trappkrönet, ingen kan följa med bil, och där är en fyrvägskorsning.

Hur kan man tycka det är en dålig plats... Jag fattar inte.
Citera
2021-10-07, 18:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl självklart att det är intressant att fundera över hur en alternativ gärningsman kan ha sett ut och rört sig, jag förstår inte varför du har invändningar mot det. Och det är väl helt klart att en sådan finns här, och har funnits i utredningen ända från början. Den här mannen skall alltså vara yngre än SE, och vara iklädd en mörkblå täckjacka. På huvudet har han antingen ingenting alls eller också en upprullad sticka mössa av Jack Nicholson-typ. Den blå täckjackan är den röda tråden här, och går att följa från bokhandeln vid Grand (Mårten P) via den norra reklampelaren (Nicola F) och fram till själva mordplatsen (Lisbeth P). Här säger sig flera vittnen också ha sett den här mössan, så man kan ju gissa att den på något sätt hör ihop med den blå täckjackan. Den här mannen har heller ingen handledsväska som den SE hade. Du pratar om CA och CP, men det kan lika gärna vara någon helt annan.

Så mannen i blå jacka och huvudbonad med skärm vid Grand blir mannen i blå jacka och mössa vid Dekorima? Några vittnen på långt håll och i motljus bestämmer huvudbonad, de som ser Grandmannena huvudbonad har fel...

Jag hävdar du kan följa en man i blå jacka och nån form av huvudbonad med skärm från Grand till trappan.

YN blir så helt ovidkommande. För hennes person har inget gemensamt med mördaren i blå jacka.
Citera
2021-10-07, 18:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Det är INGET vittne som påstår att GM agerade så . Inte ens Morelius säger det. Du vägrar ju ta till dig vad vittnena säger , du har ju redan bestämt dig..

Du menar alltså att inget vittne påstår att GM gick bakom och sköt.

IM säger att när LOP passerat GM så går han ut från fasaden ikapp och skjuter. Gick bakom och sköt alltså.

AB säger att en arm lyfts och det smäller. Tillsammans med att vi vet skottet tog mitt i ryggen mer eller mindre rakt bakifrån och med utsträckt arm betyder att GM gick bakom och sköt.

CA förhörs två år efter mordet och säger att de tre kom över Sveavägen tillsammans vid nr 42. Vi kan bara konstatera att hon har helt fel.

AD påstår att LOP har ryggen mot Sveavägen och mördaren mitt emot sig som skjuter framifrån. Stämmer det med nåt vittne och tekniska undersökningen?

Du måste förstå att de sista sekunderna innan skotten så kommer de tre se ut som ett sällskap om mördaren gick bakom och sköt. Det är ofrånkomligt.

Att det fanns en interaktion säger bara AD.
Citera
2021-10-07, 19:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Som du då avfärdar med att bevis saknas och att inget i materialet stöder detta. Ganska tydligt att du mest vill tjafsa och vara spydig. Vilket du även visat på andra sätt.

Ja jag var spydig när du försökte förstöra min anonymitet. Vad konstigt. Anonymiteten på Flashback är helig. Det visade tydligt vad du var för person.

Tänk om du nån gång kunde skriva inlägg som inte hade offerkoftan på sig. Du får säga negerboll, men vi kommer säga emot. Väx upp.
Citera
2021-10-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja jag var spydig när du försökte förstöra min anonymitet. Vad konstigt. Anonymiteten på Flashback är helig. Det visade tydligt vad du var för person.

Tänk om du nån gång kunde skriva inlägg som inte hade offerkoftan på sig. Du får säga negerboll, men vi kommer säga emot. Väx upp.

Du har fått ganska många förslag på hur det skulle kunnat gå till med SE som mördare. Vad jag sett så har du avfärdat allihop med samma arrogans.
Citera
2021-10-07, 19:05
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Vi får hoppas att du får en varning för trams/off topic för denna post.

Varför då. Det var en sammanfattning om din åsikt om skor och halka. Det var on topic.

Man kan halka i alla skor, och du skrev det själv fast du trodde du skrev motsatsen.
Citera
2021-10-07, 19:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Återigen, du tramsar och förstör tråden med dylika postningar, var seriös eller bege dig till laid back-forumet.
Var det inte det du sa? Att man kan utgå från att det som står i Den osannolike mördaren är sant för att hon inte stämt dom och för att hon godkänt protokollet? Annars får du hjälpa oss tolka.
Citera
2021-10-07, 19:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Du har fått ganska många förslag på hur det skulle kunnat gå till med SE som mördare. Vad jag sett så har du avfärdat allihop med samma arrogans.

Jaså, har jag det. Vad är det som inte kommit från TP och Filter? Räkna upp.

Att läsa ur bibeln är inte att spekulera, det är läsa innantill.
Citera
2021-10-07, 19:11
Bannlyst
till enöff-is-enöff

Jag söker inte polemik, ids inte tjafsa. Men, eftersom du uppenbarligen är intresserad av MOP, och någorlunda insatt, över genomsnittet. Så skulle det vara intressant at veta, vad du tro om nedanstående, du behöver givetvis inte utveckla in absurdum, men ändå resonera lite lagom. Men, var ärlig och seriös. Det räcker långt. :-)

- Hur kommer det sig att SE ändrade sig från att jaga GM i gränden, till att spinga ifatt poliserna inne i gränden, även för kollegor säga att han sprang på DBG.

Sen får du gärna berätta, vad du anser talar för, respektive emot SE som GM. Och försök inte att slingra dig ur detta nu. Go for it!
Citera
2021-10-07, 19:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så mannen i blå jacka och huvudbonad med skärm vid Grand blir mannen i blå jacka och mössa vid Dekorima? Några vittnen på långt håll och i motljus bestämmer huvudbonad, de som ser Grandmannena huvudbonad har fel...

Jag hävdar du kan följa en man i blå jacka och nån form av huvudbonad med skärm från Grand till trappan.

YN blir så helt ovidkommande. För hennes person har inget gemensamt med mördaren i blå jacka.
Ja, om man räknar med även SE:s vittnesmål så når man ju lite längre. Huvudbonad kan man nog inte vara så säker på, men uppgifterna om den blå täckjackan verkar alltså vara samstämmiga från fyra vittnen:

Mårten P som först ser det här vid bokhandeln, Nicola F som sedan gör sin iakttagelse vid den norra reklampelaren, och Lisbeth P som skall ha sett honom vid mordplatsen strax efter skotten. Och om vi tänker oss att SE har rätt (se länk till sammanställning nedan) så springer alltså just den här mannen iväg i gränden bara några sekunder senare.
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2021-10-07 kl. 19:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in