2021-10-07, 18:08
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Det har du rätt i. HÖ borde definitivt få stå till svars CP. Skillnaden är väl att HÖ orsakade CP skada medan han var i livet (typ 15 år). SE var död sedan 20 år när KP pekade ut honom som misstänkt. Ärligt talat tror jag inte HÖ mår skitbra, över det han orsakade CP (även om CP bjöd upp till dans själv efter den friande domen).

ME lever. Släktingar till SE lever. Systrarna Glaset lever. KP har gjort nåt oförlåtligt.

Även om det kommer fram att SE är GM så var det oförlåtligt peka ut honom så här officiellt
Citera
2021-10-07, 18:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
Eftersom SE mördade Palme för att han var förbannad och kände sig kränkt är motivfrågan fullständigt irrelevant, bara ett halmstrå ni förnekare greppar Eftersom ni inte har något vettigt som talar emot teorin

Det du säger hade varit korrekt. Om det inte vore för att du inte har en aning om att SE var förbannad och kränkt.
Citera
2021-10-07, 18:13
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
Bara din spekulation att den är påverkad av CP, men jag vet att du inte är så intresserad av fakta

Jaså. Experter har kallat den märkt av CP. FBI sa väl att det där med droger inte hade stöd i vetenskapen.

Gärningsmannaprofilen är alltså gjord efter rättegångarna mot CP. I en tid då 75% av svenskarna ansåg att CP var mördaren.

Gärningsmannaprofiler är mindre tillförlitliga när man har en huvdumisstänkt. Fenomenet är inte gjort för att funka så.
Citera
2021-10-07, 18:14
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Att fantisera lite vilt kring SE känns ganska onödigt när alla teorier/förslag avfärdas med att det saknas bevis och är just fria fantasier.Blir bara ytterligare en anledning att påpeka att SEkten är hopplös.

Ja du kan inte, det vet vi redan. Jag avsåg de som faktiskt försöker.
Citera
2021-10-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ja du kan inte, det vet vi redan. Jag avsåg de som faktiskt försöker.

Som du då avfärdar med att bevis saknas och att inget i materialet stöder detta. Ganska tydligt att du mest vill tjafsa och vara spydig. Vilket du även visat på andra sätt.
Citera
2021-10-07, 18:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Hmm... Nu får du hålla dina hästar. Du borde även läsa inläggen bättre, innan du kommenterar dem.

Jag beskyller inte någon pensionär för brott, jag hänvisar till förhören, samt den bok hon frivilligt medverkade i (där hon intervjuas). Läs gärna förhören med henne, läs även TP's bok. Förhören finns i fler MOP-arkiv (alternativt att begära ut från PU), TP's bok finns både att köpa i bokhandlar och att låna på bibliotek. Lägg det pusslet först, innan du postar goja.

Jag läste om ditt inlägg innan jag postade. Du antydde klart och tydligt att det var din åsikt att hon gjort sig skyldig till brott.

Jag gissar att jag läst TP:s bok innan du gjorde det.

Menar du att du inte beskyller henne för brott, men förhören antyder hon är skyldig till brott?
Citera
2021-10-07, 18:19
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är väl självklart att det är intressant att fundera över hur en alternativ gärningsman kan ha sett ut och rört sig, jag förstår inte varför du har invändningar mot det. Och det är väl helt klart att en sådan finns här, och har funnits i utredningen ända från början. Den här mannen skall alltså vara yngre än SE, och vara iklädd en mörkblå täckjacka. På huvudet har han antingen ingenting alls eller också en upprullad sticka mössa av Jack Nicholson-typ. Den blå täckjackan är den röda tråden här, och går att följa från bokhandeln vid Grand (Mårten P) via den norra reklampelaren (Nicola F) och fram till själva mordplatsen (Lisbeth P). Här säger sig några vittnen också ha sett just den här mössan, så man kan ju gissa att den på något sätt hör ihop med den blå täckjackan. Den här mannen har heller ingen handledsväska som den SE hade. Du pratar om CA och CP, men det kan lika gärna vara någon helt annan.

Alternativ teori skrev du om(där själva gärningsmannen är en del)... och ja jag nämnde de kända GM-alternativen vi åtminstone har lite uppgifter kring.
Någon okänd blir det än tunnare gällande att bygga upp en alternativ teori kring... tills vi får mer information.

Håller med om åldern och mössa alt. barhuvad men att mörkblå täckjacka är någon röd tråd tycker jag inte alls stämmer. Det kanske mer lutar åt en mörk fladdrande rock? (Se mordplatsvittnena)

För mig är GM "okänd" i bemärkelsen att det inte finns tillräcklig information att ens peka på några av kandidaterna vi har namnen på.
Svindlande tankar?

Som sagt, svårt att veta vad du menar eller ville komma med "en alternativteori"?
Du kommer aldrig kunna jämföra äpplen och äpplen om du trodde det.
Citera
2021-10-07, 18:19
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
KP säger iallafall på Presskonferensen att Jeppsson är säker på den uppgiften.

Han säger också att SE pratade med väktarna och sen stämplade ut. En omöjlighet.
Citera
2021-10-07, 18:25
Bannlyst
Citat:
Så man kan halka med alla skor?

Vi får hoppas att du får en varning för trams/off topic för denna post.
Citera
2021-10-07, 18:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Exfrun hade uppenbarligen inga problem med att boken skrevs, ej heller att den publicerades. Eftersom hon (mig veterligen) inte anmält Filter/TP för dess innehåll (felaktigheter, felciteringar, förtal, etc), så får man anta at det hon säger i den är sant, och att hon står bakom den. Hon har även läst och godkänt förhören med PU.

Parafras: "Om man inte stämmer en tidning så är det de säger sant".

Otroligt låg nivå på logik.

Eventuella förhör hon inte godkänt kan du inte se.
Citera
2021-10-07, 18:27
Bannlyst
Citat:
Parafras: "Om man inte stämmer en tidning så är det de säger sant".

Otroligt låg nivå på logik.

Eventuella förhör hon inte godkänt kan du inte se.

Återigen, du tramsar och förstör tråden med dylika postningar, var seriös eller bege dig till laid back-forumet.
Citera
2021-10-07, 18:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
I så fall finns det minst två kepsvittnen, det som fick med "rubbet" (keps, mörk rock, handlovsväska och glasögon) och så LJ som du nämnde.

Självklart syftar jag då på SE:s hittepå-vittne. Eftersom du uppenbarligen inte tror på SE som GM, vilken diagnos tror du SE hade? Jag tänker på det här märkliga GM-kopierandet. För mig som tror på honom som GM är det inte alls konstigt men om han nu inte är GM?

Säger SE nån gång att vittnet beskriver mördaren? Nej. Då är det inte "GM-kopierande".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in