Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det är väl självklart att det är intressant att fundera över hur en alternativ gärningsman kan ha sett ut och rört sig, jag förstår inte varför du har invändningar mot det. Och det är väl helt klart att en sådan finns här, och har funnits i utredningen ända från början. Den här mannen skall alltså vara yngre än SE, och vara iklädd en mörkblå täckjacka. På huvudet har han antingen ingenting alls eller också en upprullad sticka mössa av Jack Nicholson-typ. Den blå täckjackan är den röda tråden här, och går att följa från bokhandeln vid Grand (Mårten P) via den norra reklampelaren (Nicola F) och fram till själva mordplatsen (Lisbeth P). Här säger sig några vittnen också ha sett just den här mössan, så man kan ju gissa att den på något sätt hör ihop med den blå täckjackan. Den här mannen har heller ingen handledsväska som den SE hade. Du pratar om CA och CP, men det kan lika gärna vara någon helt annan.
Alternativ teori skrev du om(där själva gärningsmannen är en del)... och ja jag nämnde de kända GM-alternativen vi åtminstone har lite uppgifter kring.
Någon okänd blir det än tunnare gällande att bygga upp en alternativ teori kring... tills vi får mer information.
Håller med om åldern och mössa alt. barhuvad men att mörkblå täckjacka är någon röd tråd tycker jag inte alls stämmer. Det kanske mer lutar åt en mörk fladdrande rock? (Se mordplatsvittnena)
För mig är GM "okänd" i bemärkelsen att det inte finns tillräcklig information att ens peka på några av kandidaterna vi har namnen på.
Svindlande tankar?
Som sagt, svårt att veta vad du menar eller ville komma med "en alternativteori"?
Du kommer aldrig kunna jämföra äpplen och äpplen om du trodde det.