2021-10-07, 15:46
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Har Prime, Disney +, Netflix och stora Viaplaypaketet. HBO och CMore (sporten främst) jag in via Teliaplaypaketet. Kostar en del, men tycker det är bekvämt då jag i stort kan se allt jag har intresse för.
Citera
2021-10-07, 16:03
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Dom gömmer det väl, appen visar bara det dom vill du ska titta på, vilket då skulle vara deras egna grejer och det äldre med tydlig kulturmarxistisk propaganda i innehållet enligt vad vissa påstår.

Det är omöjligt att scrolla fram hela utbudet i deras appar vad jag vet, då måste man gå på kategorier, som man bara kommer åt via browser. Finns exempelvis mängder med gamla engelska, franska och italienska filmer som är närmast omöjligt att hitta i appen, här har du en sortering som visar allt på svenska Netflix sorterat från gammalt till nytt. Du kommer bli överraskad över många guldkorn du inte hade en aning om fanns.

https://unogs.com/search/?country_andorunique=or&start_year=1900&end_year=2 021&end_rating=10&genrelist=&audiosubtitle_andor=o r&orderby=FilmYearAsc&countrylist=73

Stort tack för klargörande och länk!

Att allting inte visas på förstasidan har man ju räknat ut, men att det krävs webbläsare för åtkomst av hela katalogen borde fan klassas som förargelseväckande beteende

Edit: Listan behöver uppdateras. Medan Beirut Brann finns vare sig i appen eller på webben. Det är dock den enda filmen jag inte har hittat så här långt.
Senast redigerad av fjollcigg 2021-10-07 kl. 16:36.
Citera
2021-10-07, 16:08
Medlem
NirvanAs avatar
Brukar ändå ladda ner allt så för mig spelar det ej någon roll.
Citera
2021-10-07, 16:09
Medlem
99 spänn per månad är ju faktiskt inte så mycket pengar problemet är ju bara att netflix suger hästpung och inte är värt 99 spänn.

tror jag såg max 3 filmer och 4 serier på netflix som var värt att glo på när jag hade konto där under några månader

resten var antingen ren skit eller filmer/serie man redan har nerladdade på burken
Citera
2021-10-07, 16:10
Medlem
2n00b4Us avatar
Vad är skillnaderna på bas- och premium-utbudet?
Citera
2021-10-07, 16:19
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Vad är skillnaderna på bas- och premium-utbudet?

Antalet användare/enheter som kan kopplas på abonnemanget (tror jag) - även videokvalitén.
Citera
2021-10-07, 16:20
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Vad är det bästa alternativet till Netlix tro?

Jag tycker HBO släpper en hel del bra men man hinner se allt på ett par veckor. Jag brukar ha HBO eller Viaplay i 1-2 månader sen avslutar jag abonnemanget i minst ett halvår och väntar på att det ska komma nya filmer och serier.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bästa alternativet är att skaffa Netflix premium och dela med någon. Vi är tre parter som delar på ett abonnemang. Jag tror att det går vara upp till fyra. Men allt måste ske officiellt under "vi är familj".

Måste inte de som använder kontot bo under samma tak bara det att abonnemanget används på olika tv-apparater i hemmet?
Inget som Netflix märker i första hand förstås men reglerna säger väl det?

Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Om nu priserna suger så kan man ju använda vpn.
Netflix är rätt billigt i andra länder

Har lagt ihop 1+1 och kommit på en smart lösning

NordVpn är jävligt bra

Frågade en användare i en annan tråd för ett tag sedan angående Netflix och VPN. Han sa att det var lugnt förr ett par år sedan men nu har Netflix betydligt bättre koll på när folk använder VPN och stänger av en när man blir påkommen.
Använder du VPN i dagsläget till Netflix? Fungerar det så fall bra och utan problem? Och hur länge har du använt det?

Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Har Prime, Disney +, Netflix och stora Viaplaypaketet. HBO och CMore (sporten främst) jag in via Teliaplaypaketet. Kostar en del, men tycker det är bekvämt då jag i stort kan se allt jag har intresse för.

Måste bli dyrt. Vad kostar det dig i månaden? Minst 1000 kr?
Citera
2021-10-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shutzmann
Vad är det bästa alternativet till Netlix tro?

jag stängde av det innan semestern, Under semestern var jag ute mycket så ingett alls då.

Jag växlar mellan lite olika. man får kolla gratis 14 dar eller 30 dar och lite så där- Just nu kör jag Prime+ gratis 30 dagar sen 59 SEK i månaden.

Kanske över jul så växlar jag över till någon annan.
Citera
2021-10-07, 16:37
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Måste inte de som använder kontot bo under samma tak bara det att abonnemanget används på olika tv-apparater i hemmet?
Inget som Netflix märker i första hand förstås men reglerna säger väl det?
Nej. Hur ska dom veta? Olika IP? Sommarstugan, fiber hemma, mobilen och iPaden, alla har olika IP.
Citera
2021-10-07, 16:43
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
. . . Jag hade hellre önskat att det fanns en streaming sajt som innehöll "alla" titlar. Då hade jag kunnat betala 250 kr/mån. Nu hittar jag endast dessa typer av streaming sidor som pirat och då blir det ironiskt nog gratis. . . .
Men exakt . . . . Varför finns inte IMDB med knappen "Titta" på alla titlar? Skulle kunna betala bra för det.
Citera
2021-10-07, 16:49
Avslutad
Disney+ kostar 74 kr i månaden om man köper ett år, eller 89 kr per månad om man kör månadsabb.
HBO Max som kommer 26 oktober som ersätter HBO Nordic kommer kosta 699 kr för ett årsabonnemang, dvs ca 59 kr per månad eller 89 kr per månad för månadsabb.

Disney tillåter fyra enheter samtidigt, som bara Netflix dyraste abonnemang tillåter.
HBO Max tillåter tre enheter samtidigt.

Netflix är rejält dyrt med andra ord.
Citera
2021-10-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dexters
Nu skall Netflix höja priset i Sverige på deras bästa abonnemang till 179:-

Nu börjar Netflix bli lite för dyrt. I alla fall om det jämförs med vad som finns på marknaden. Stor konkurrens som försöker pressa priserna. Men Netflix blir dyrare och dyrare.

Jag anser att det börjar bli lite dyrt att ha Netflix på auto-betalning månad efter månad. Tror jag skall stänga ned och bara betla någon månad då och då. Betala 179:- passerar min gräns för vad jag tycker det är värt.

Vad tycker ni? Är det bara jag som tycker priset börjar springa iväg för Netflix?

Höjning från 89 kr till 99 kr blir det för mig. Inte hela världen. Jag kopplar på och av Netflix. Det kan gå 4 månader och så får jag lust att se en serie en kväll. Då kopplar jag på Netflix. Senare under månaden slår jag av det. För den som tittar lite oftare så är Netflix värd sin peng tycker jag. Måste säga att serierna är välgjorda. De är duktiga på det. Egentligen minns jag bara två serier. Det var Queen´s Gambit och Breaking Bad. Tyckte mycket om båda. Jag är mera för välgjorda långfilmer men i ärlighetens namn tycker jag nya serier har högre kvalitet än nya långfilmer överlag. Får jag lust att hyra en film nångång så finns SVT play, SF Anytime och Google film. Lätt att fastna framför Tv:n med för mkt serier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in