2021-10-07, 14:38
Medlem
RedForces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Fritt taget från minnet. I Danmark finns/fanns det i somras en tjänst för 500kr/mån som inkluderade "flatrate telefon", fiber, Netflix och Spotify.

Jag hade hellre velat ha det för 400 kr/mån och slippa Netflix och Spotify. Specifikt Spotify vill jag mest slippa.
Citera
2021-10-07, 14:40
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedForce
Du har rätt i att priset kanske inte är så högt med tanke på hur mycket kvantitet man får tillgång till. Men jag skulle ändå vilja hävda att även om Netflix har många gånger fler titlar än den gamla videobutiken hade så har de ändå ett mindre bibliotek.

Nej tack... fuck Netflix (och de andra).

Ja men då vi ense, Netflix är inte värt pengarna delat på utbudet / underhållningen. Men låt säga att man har tre barn/ ungdomar som bor hemma så kan det möjligtvis komma med andra fördelar. 179 SEK för att stävja en syskonfajt eller för att få lite kvällsro. Netflix som underhållningsforum lockar inte mig, men det finns många fördelar med att ha ett abonnemang i vissa familjekonstellationer. Rent teoretiskt om inte annat.
Citera
2021-10-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Sen kan man väl tycka att Netflix i sig är moraliskt förkastligt

Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Netflix är överskattat något förbannat. 95% är ren skit. Kvantitet före kvalitet.

Många påstår att deras egenproducerade innehåll har en tydlig slagsida åt kulturmarxistisk propaganda. Jag har nog inte sett en enda av deras egna serier än så länge så jag kan inte säkert uttala mig, men har hört det från såna jag litar på.

Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Jag själv använder mig inte av Netflix´s tjänster och jag förstår inte varför någon med en smartTV som kan ladda ner och installera appar skulle göra det. Finns streaming alternativ som kostar en fraktion med betydligt större (och bättre) utbud.

Så känner jag själv mest gällande AppleTV+, den tjänsten innehåller ju ingenting klassiskt.

Men jag blir nyfiken på vilken streamtjänst du menar innehåller fler filmer och serier än Netflix? Vet inte om Unogs siffror stämmer exakt, men den tjänsten säger att svenska Netflix innehåller 1.870 TV-serier och 3.651 filmer. Finns det tjänster som har större utbud alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av .CaptainC.
Problemet är att de har för många woke program, filmer och dokumentärer som regisserats av judeslavar.

Även denna beskrivning har jag hört många uttala.

Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Bästa alternativet är att skaffa Netflix premium och dela med någon. Vi är tre parter som delar på ett abonnemang. Jag tror att det går vara upp till fyra. Men allt måste ske officiellt under "vi är familj".

Det går att använda fem profiler, barnprofilen går att göra om till vuxenprofil, och har man inget emot att dela profil eftersom man inte bryr sig om Netflix meningslösa rekommendationer, och vet hur man visar hänsyn gällande att inte drälla dussintals halvsedda serier och filmer efter sig, så funkar det fint att vara mer än ett halvdussin hushåll som delar och upp emot 15 personer. I den storleksordningen ligger vårat och det krockar ändå aldrig.

Mitt stora problem med Netflix prissättning är dels att dom alltid hänvisat prishöjningarna till sitt egenproducerade material som jag har noll intresse av, men dom erbjuder inget billigare abonnemang där man slipper deras egna material helt och hållet(eller får en fördröjning på det tills det är 1 eller 2år gammalt) för dom som enbart vill se gamla grejer, och dels att en ensamstående person som vill se kanske ynka 4-5 filmer per månad, och inte har någon familj att dela med, måste betala för det dyraste abonnemanget för att få 4K, lika mycket som en barnfamilj med 12 barn, där det streamas 4K dygnet runt på 4 olika streams.

Så länge Netflix kör den nuvarande paketuppdelning, och så länge filmbolagen inbillar sig att hushållen ska behöva krångla med ett dussin olika streamtjänster, istället för EN, och dom korrupta lagstiftarna låter dom hållas, så är det en självklarhet att man har ett Netflix-abonnemang per släkt, och ungefär samma upplägg på samtliga steamtjänster.
Citera
2021-10-07, 15:08
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ylva.T
Vilka andra streamingtjänster tycker ni är mer värda sina pengar?
Prime med 65:-/mån tycker jag är prisvärt, väldigt stort utbud äldre filmer som tyvärr kommer och går lite då och då. Bra kvalitet och man måste inte betala extra för att kunna se UHD i UHD som hos Netflix där UHD endast finns i stora paketet.
Citera
2021-10-07, 15:12
Medlem
MeinKampfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eugodlbrnujn
Eller på 1800-talet när hela släkten skramlade ihop för ett familjefoto under en livstid. Eller på 1700-talet när en skeppslast kanel motsvarade ett lands BNP.

Tekniken går framåt och saker blir billigare.

Nja, vet inte om jag håller med. Man ändrar ju format vilket gör att folk som inte tyckte det var värt att ge sig ut i regn och rusk, köpa en VHS spelare (eller hyra en vilket även var vanligt) hyra en film för 49 kr / dygn, vara ansvarsskyldig då filmerna för uthyrning kostade ca 5000 SEK st att köpa in, spola tillbaka, ge sig ut i regn och rusk igen för att lämna tillbaka filmen innan kl 18.

Gällande kanel så jämför du med dagens kassiakanel (den "kanel" som säljs i butik och innehåller giftet kumarin) så det är inte samma och jag har även svårt att hitta spår av din liknelse ekonomihistoriskt men det är väl kanske lite OffT.
Citera
2021-10-07, 15:23
Medlem
Paris24s avatar
Jag har boxer och det paketet kostar 350 kr per månad. Så uppenbarligen finns pengar hos Svensson, motsvarande vad en dagstidning kostade förr i tiden kanske. men sammantaget så är netflix inte värt en krona om de inte har några bra serier att visa. Filmerna är 90% skräp och de bra har man sett 10 gånger.

Jag har barn 12-19 hemma och de tittar inte längre på vanlig TV så man kan ersätta tv med netflix. Men fasen vad sterilt och likformigt det blir. Vi vuxna orkar bara ett litet tag, och då genom att gammal nostalgi. När den är avbetad finns ingenting. netflix måste nog snart öka sitt utbud rejält.

Det enda jag sett och gillat på netflix var Stranger things, Deathnote, Tiger-Joe. Ganska tunt för ett år, jag ser boxer-kanalerna 90% av tiden.
Citera
2021-10-07, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeinKampf
Nja, vet inte om jag håller med. Man ändrar ju format vilket gör att folk som inte tyckte det var värt att ge sig ut i regn och rusk, köpa en VHS spelare (eller hyra en vilket även var vanligt) hyra en film för 49 kr / dygn, vara ansvarsskyldig då filmerna för uthyrning kostade ca 5000 SEK st att köpa in, spola tillbaka, ge sig ut i regn och rusk igen för att lämna tillbaka filmen innan kl 18.

Gällande kanel så jämför du med dagens kassiakanel (den "kanel" som säljs i butik och innehåller giftet kumarin) så det är inte samma och jag har även svårt att hitta spår av din liknelse ekonomihistoriskt men det är väl kanske lite OffT.
Mjo, men formatet ändrades i och med att tekniken utvecklades. Det var inte så att Netflix serverhallar bara stod och väntade på att mänskligheten skulle bli latare än den var 1982. Framförallt började mycker kicka igång runt piratåren på 00-talet. Då insåg man att det fanns en kapacitet och strömma film och konsumenterna hade vant sig vid att tanka film on demand. Framförallt började det väl med musik, men tekniken är ju densamma.
Citera
2021-10-07, 15:28
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Men jag blir nyfiken på vilken streamtjänst du menar innehåller fler filmer och serier än Netflix? Vet inte om Unogs siffror stämmer exakt, men den tjänsten säger att svenska Netflix innehåller 1.870 TV-serier och 3.651 filmer. Finns det tjänster som har större utbud alltså?

Det fetade låter helt otroligt. Kan siffrorna gälla aktiva licenser, men att alla filmer/serier aldrig ligger ute samtidigt? Antingen det eller så gömmer de utbudet väldigt väl. Tycker man scrollar igenom allt på ett par minuter.
Citera
2021-10-07, 15:30
Medlem
179 kr tycker jag är helt ok.
Jag är beroende av netflix. Nästan det enda jag tittar på ( och prime)
Citera
2021-10-07, 15:36
Avslutad
Om nu priserna suger så kan man ju använda vpn.
Netflix är rätt billigt i andra länder

Har lagt ihop 1+1 och kommit på en smart lösning

NordVpn är jävligt bra
Citera
2021-10-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Det fetade låter helt otroligt. Kan siffrorna gälla aktiva licenser, men att alla filmer/serier aldrig ligger ute samtidigt? Antingen det eller så gömmer de utbudet väldigt väl. Tycker man scrollar igenom allt på ett par minuter.
Dom gömmer det väl, appen visar bara det dom vill du ska titta på, vilket då skulle vara deras egna grejer och det äldre med tydlig kulturmarxistisk propaganda i innehållet enligt vad vissa påstår.

Det är omöjligt att scrolla fram hela utbudet i deras appar vad jag vet, då måste man gå på kategorier, som man bara kommer åt via browser. Finns exempelvis mängder med gamla engelska, franska och italienska filmer som är närmast omöjligt att hitta i appen, här har du en sortering som visar allt på svenska Netflix sorterat från gammalt till nytt. Du kommer bli överraskad över många guldkorn du inte hade en aning om fanns.

https://unogs.com/search/?country_andorunique=or&start_year=1900&end_year=2 021&end_rating=10&genrelist=&audiosubtitle_andor=o r&orderby=FilmYearAsc&countrylist=73
Citera
2021-10-07, 15:42
Medlem
De börjar ju med att de lockar in en och sen höjs det, Får väl snart betala för att spola i toaletten med för där hör netflix hemma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in