Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Sen kan man väl tycka att Netflix i sig är moraliskt förkastligt
Citat:
Ursprungligen postat av
Sejfu
Netflix är överskattat något förbannat. 95% är ren skit. Kvantitet före kvalitet.
Många påstår att deras egenproducerade innehåll har en tydlig slagsida åt kulturmarxistisk propaganda. Jag har nog inte sett en enda av deras egna serier än så länge så jag kan inte säkert uttala mig, men har hört det från såna jag litar på.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeinKampf
Jag själv använder mig inte av Netflix´s tjänster och jag förstår inte varför någon med en smartTV som kan ladda ner och installera appar skulle göra det. Finns streaming alternativ som kostar en fraktion med betydligt större (och bättre) utbud.
Så känner jag själv mest gällande AppleTV+, den tjänsten innehåller ju ingenting klassiskt.
Men jag blir nyfiken på vilken streamtjänst du menar innehåller fler filmer och serier än Netflix? Vet inte om Unogs siffror stämmer exakt, men den tjänsten säger att svenska Netflix innehåller 1.870 TV-serier och 3.651 filmer. Finns det tjänster som har större utbud alltså?
Citat:
Ursprungligen postat av
.CaptainC.
Problemet är att de har för många woke program, filmer och dokumentärer som regisserats av judeslavar.
Även denna beskrivning har jag hört många uttala.
Citat:
Ursprungligen postat av
persona.von.grata
Bästa alternativet är att skaffa Netflix premium och dela med någon. Vi är tre parter som delar på ett abonnemang. Jag tror att det går vara upp till fyra. Men allt måste ske officiellt under "vi är familj".
Det går att använda fem profiler, barnprofilen går att göra om till vuxenprofil, och har man inget emot att dela profil eftersom man inte bryr sig om Netflix meningslösa rekommendationer, och vet hur man visar hänsyn gällande att inte drälla dussintals halvsedda serier och filmer efter sig, så funkar det fint att vara mer än ett halvdussin hushåll som delar och upp emot 15 personer. I den storleksordningen ligger vårat och det krockar ändå aldrig.
Mitt stora problem med Netflix prissättning är dels att dom alltid hänvisat prishöjningarna till sitt egenproducerade material som jag har noll intresse av, men dom erbjuder inget billigare abonnemang där man slipper deras egna material helt och hållet(eller får en fördröjning på det tills det är 1 eller 2år gammalt) för dom som enbart vill se gamla grejer, och dels att en ensamstående person som vill se kanske ynka 4-5 filmer per månad, och inte har någon familj att dela med, måste betala för det dyraste abonnemanget för att få 4K, lika mycket som en barnfamilj med 12 barn, där det streamas 4K dygnet runt på 4 olika streams.
Så länge Netflix kör den nuvarande paketuppdelning, och så länge filmbolagen inbillar sig att hushållen ska behöva krångla med ett dussin olika streamtjänster, istället för EN, och dom korrupta lagstiftarna låter dom hållas, så är det en självklarhet att man har ett Netflix-abonnemang per släkt, och ungefär samma upplägg på samtliga steamtjänster.