2021-10-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Gå in på TV4 play och se klipp från ”malou efter 10”
UD tjänstemannen som haft covid 2 gånger samt läkare som forskar på långtidscovid.
Inte uppmuntrande, påminner mycket om utbrändhet, en del blir nog aldrig friska.

Men varför enbart tro att utbrändheten beror på corona? Våra kroppar är fulla av bakterier virus svamoar och parasiter m.m. som både samverkar och motverkar varandra och sen har vi allergier på det och faktumet att kvinnor sminkar sig med galna produkter framställda bl.a från foster..
Citera
2021-10-06, 21:54
Avslutad
11% har blivit smittade. Är det dem som inte har vaccinerat sig? Vill INTE att de stänger igen allt igen! Min bror är restaurangchef och han skall fan få sina intäkter!
Citera
2021-10-06, 22:08
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag vill se ditt underlag till påståendet att mer än 20 - 30 % av Sveriges befolkning redan har haft Kina-viruset.
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Redan?

Ja. Med andra ord "fram tills nu".

Du skrev:
Citat:
Du räknar helt tosigt som vanligt. Det är givetvis betydligt fler än 20-30 procent i Sverige som har eller har haft viruset och du måste ju räkna bort de som ändå oavsett corona skulle ha hamnat på sjukhus eller avlidit..
Jag efterfrågade underlag till det påståendet.

Citat:
Det har gått nästan två år och under dessa år har i princip varenda svensk med eller utan munskydd varit i kontakt med smittade och fått i sig mängder av nygamla coronaviruset. Men alla är uppenbarligen inte mottagliga.

Är det dina gissningar? Eller finns någon substans bakom dina påståenden?

Citat:
Beträffande dödsfallen så kan du räkna bort cirka 10% som dog av orelaterade orsaker samtidigt som viruset fanns i kroppen. I övriga 90% av fallen, så var viruset med och orsakade dödsfallen.
Citat:
Lite pinsamt att du fortfarande tror på det där dravlet. Antalet som har påståtts dött av Corona är givetvis mycket färre än 90 procent. Cancer, KOL, dåligt hjärta och dåliga kärl är ofta de riktiga förövarna. För att inte tala om felbehandling och felmedicinering.

Är det spekulationer eller fakta?

Citat:
Inse att utan obduktioner så är det en gissningslek som nu ofta går till corona för att den hypars till förbannelse!

Vem är det egentligen som ägnar sig åt gissningslekar?

Kanske hade skribenten "IMBILDEN" rätt i följande inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nibiru har givetvis inga sådana underlag. Hen skiter bara fram siffror från tomma intet. Oseriöst så det förslår.

Upp till bevis för skribenten "Nibiru2011"!
Citera
2021-10-06, 22:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det här är ju inget nyhet för oss. Vi har ju vetat länge att mRNA-vaccinen orsakar de här problem, att det drabbar pojkar och unga män hårdare, att bieffekter är hårdare kopplat till andra dosen, och att Moderna har generellt mer problem än Pfizer eftersom dosen är högre.

Men Pfizer har ju också det här problemet, bara inte i lika stor utsträckning.

Okej att vaccinera en 80-åring, som dör knall fall vid blotta åsynen av covid. Men att hålla på och vaccinera 12-åriga pojkar med två doser Pfizer är också hål i huvudet i det här läget. Det minsta man kan göra är att bara rekommendera 1 dos Pfizer till personer under 30 år. I min mening hade bara 1 dos varit lämpligt upp till 50 år, om man inte tillhör någon riskgrupp. Hos unga människor ger andra dosen Pfizer 10 gånger mer antikroppar än första dosen, utan någon betydelsefull förbättring i skyddet mot svår sjukdom.
Ja, egentligen varför ger man just 2 doser så oskiljningslöst? Man vill enbart kränga vaccin och tjäna pengar är det uppenbara, men skrämmande om det finns fler agendor...
Citera
2021-10-06, 22:14
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ööööh hur ska jag tolka detta
..och jag som trodde att första alternativet skulle kännas mer lockande.

I kväll har jag helt plötsligt lust på det, men vi skulle plåga tråden med inlägg som enbart roade oss.

Vill man underhålla sig med sådant lämpar väl sig en död tråd eller PM bättre.
Citera
2021-10-06, 22:16
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Men din fjant 😂 läser du ens ..

"Både myokardit och perikardit går ofta över av sig självt, utan att ge några bestående besvär, men misstänkta symtom bör bedömas av läkare på exempelvis en vårdcentral eller jourmottagning. Medicinsk behandling och övervakning på sjukhus kan behövas vid konstaterade fall."

Jag jobbar med dessa patienter själv. De är fortfarande högre chans å få myokardit av covid-19. Att moderna har högre dos än Pfizer speglar bara in de inflammationstillstånd vi redan sätt som kan ske hos unga män som är mild å läker ut själv. Bra att dom nu tar en försiktighets åtgärd.

16-18x högre chans med covid 19 för unga män vs pzifer.

Skäms!
https://www.newscientist.com/article/mg25133462-800-myocarditis-is-more-common-after-covid-19-infection-than-vaccination/

Är det ovanstående artikel du refererar till dig? Från augusti i år och MYCKET har ändrats sen dess då många fler i ovannämnda åldersgrupp har blivit vaccinerade. Att drabbas av myokardit för unga män ålder 12-17 är 450 per 1 mliljon, medan som i studien i Ontario visade var för Pfizer motsvarande siffra 1 per 5000 personer och Moderna närmar sig dessa siffror. Så du ljuger alltså igen för att pådriva din skamlösa vaccinagenda?
Citera
2021-10-06, 22:16
Medlem
Citat:

Vem är det egentligen som ägnar sig åt gissningslekar?
!
Du så klart eftersom de flesta som påstås ha dött av corona, inte har obducerats så vet ingen exakt vad de dött av. Att du och många andra tomtar inte har förstått det än är nästan obetalbart! Att niinte heller förstår hur lätt virus smittar och sprids på kort tid oavsett man bär munskydd eller inte och oavsett om man alltid håller minst två meter avstånd är mer ån obetalbart!
Citera
2021-10-06, 22:23
Bannlyst
Citat:
Men varför enbart tro att utbrändheten beror på corona? Våra kroppar är fulla av bakterier virus svamoar och parasiter m.m. som både samverkar och motverkar varandra och sen har vi allergier på det och faktumet att kvinnor sminkar sig med galna produkter framställda bl.a från foster..

Skrev inte beror på covid, symptom på långtidscovid påminner mycket om samma symtom man får vid utbrändhet.
Hjärntrötthet, minnes och koncentrationssvårigheter m.m
Citera
2021-10-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Skrev inte beror på covid, symptom på långtidscovid påminner mycket om samma symtom man får vid utbrändhet.
Hjärntrötthet, minnes och koncentrationssvårigheter m.m
Jag menade mer att coronacovid nästan alltid pekas ut nuförtiden för allsorts problem. Glömde förresten att nämna stress och alldeles för mycket skärmtid som också ligger bakom en hel del jobbiga symtom ofta i kombination med de patogener jag nämnde tidigare.
Citera
2021-10-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
11% har blivit smittade. Är det dem som inte har vaccinerat sig? Vill INTE att de stänger igen allt igen! Min bror är restaurangchef och han skall fan få sina intäkter!

Ok! din brors intäkter styr din åsikt i frågan? "Gå vidare till Kurdistan utan att passera stop".
Citera
2021-10-06, 22:40
Bannlyst
Citat:
Jag menade mer att coronacovid nästan alltid pekas ut nuförtiden för allsorts problem. Glömde förresten att nämna stress och alldeles för mycket skärmtid som också ligger bakom en hel del jobbiga symtom ofta i kombination med de patogener jag nämnde tidigare.

Jo men nu pratade vi om en fullt frisk UD tjänsteman som haft covid 2 gånger och nu är helt rökt på grund av det.
Se reportaget på TV4 play
Citera
2021-10-06, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det hade varit opitmalt, inte suboptimalt att stänga skolorna när smittspridningen tilltog. Hade man gjort det hade inte alls lika många behövt vårdas på sjukhus och färre hade dött. Det måste ju även en förståndshandikappad person som du inse. På vilket sätt slår det hårt mot barnen just nu? Skolorna är ju öppna. För övrigt har hela världen vidtagit åtgärder så du har ju fel igen, igen och igen.
Nu yrar du mer än vanligt... 😂Du skrev att hela världen "stängt ner", inte att hela världen vidtagit åtgärder (i allas ögon utom dina är det två olika saker).

Att stänga skolor och förskolor är och har sedan dag 1 varit fullständigt hål i huvudet. Skolbokexempel på en suboptimal åtgärd. Alla i princip hela världen insåg tur och lov detta väldigt tidigt, tom hysteriska beslutsfattare. Snart är du ensam i världen om att tro att stänga skolor vore något optimalt. En bieffekt av de restriktionerna mot skola/förskola vi haft/har i Sverige , förutom att nyttan är försumbar i förhållande till kostanden, är att barns immunförsvar är eftersatt och att RS-virus därför verkar slå väldigt hårt mot barn i år. Kan din hjärncell ta in detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rEd668/nytt-viruslarm-fran-sjukhusen--rekordtidig-rs-sasong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in