2021-10-06, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nu får du allt stå i skamvrån, FHM stoppar Modernas vaccin för personer födda 1991 eller senare p.g.a ökad risk för hjärtproblem. Detta påstod du igår inte alls var något nämnvärt problem.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/oktober/anvandningen-av-modernas-vaccin-mot-covid-19-pausas-for-alla-som-ar-fodda-1991-och-senare/

Skäms på dig!

Men din fjant 😂 läser du ens ..

"Både myokardit och perikardit går ofta över av sig självt, utan att ge några bestående besvär, men misstänkta symtom bör bedömas av läkare på exempelvis en vårdcentral eller jourmottagning. Medicinsk behandling och övervakning på sjukhus kan behövas vid konstaterade fall."

Jag jobbar med dessa patienter själv. De är fortfarande högre chans å få myokardit av covid-19. Att moderna har högre dos än Pfizer speglar bara in de inflammationstillstånd vi redan sätt som kan ske hos unga män som är mild å läker ut själv. Bra att dom nu tar en försiktighets åtgärd.

16-18x högre chans med covid 19 för unga män vs pzifer.

Skäms!
Senast redigerad av rawjudge 2021-10-06 kl. 16:39.
Citera
2021-10-06, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jodå, det mesta jag skriver här brukar stämma. Samtidigt vänder jag mig mot påståenden som att smittan är ofarlig för 99,9% av befolkningen. Det är ju bara att räkna för att inse att det inte är så.

15 tusen döda. 15.000/0,001= 15 miljoner invånare förutsatt att ALLA har varit smittade.
Vi har bara 10 miljoner invånare och kanske har 20-30% varit smittade, vilket då innebär att vi måste ha mellan 50-75 miljoner invånare för att den matematiken ska gå ihop. Detta om man med "farligt" menar att man dör av viruset. Skulle snarare säga att dödssiffran ligger runt 0,5%-0,8% för de som blir smittade. I snitt. Pratar vi sjukhusvård per smittad landar vi runt 4% och då är det de som blir inskrivna och är man så pass sjuk att man behöver vård skulle i alla fall jag säga att det är farligt. Vanligast är ju att man får problem med andningen.

Det finns ju liksom en anledning till att hela världen stängt ned.
Du räknar helt tosigt som vanligt. Det är givetvis betydligt fler än 20-30 procent i Sverige som har eller har haft viruset och du måste ju räkna bort de som ändå oavsett corona skulle ha hamnat på sjukhus eller avlidit..
Citera
2021-10-06, 16:41
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokole
Absurditeterna i Bulgarien fortsätter. Jag hade tidigare skrivit att korruption finns överallt i Bulgarien, även bland husläkare. Under de senaste månaderna har det blivit klart att husläkare häller vacciner i diskbänken och utfärdar falska intyg till sina patienter. Det finns också många konspiratörer bland läkare som tror att vacciner är farliga. Patienter vill få ett vaccinationsintyg utan att bli vaccinerade. "Tjänsten" kostar mellan 100-200 euro, beroende på plats. Ingen vet hur många falska certifikat som utfärdades och hur många doser som gick i diskbänken.

Igår Dr Lyudmil Varlyakov från intensivvårdsavdelningen på Sofiamed universitetssjukhus sa i en intervju följande:

"Vi har redan ett fall av en avliden patient som visat sig ha ett falskt intyg. Hans dotter erkände det", förklarade Dr Lyudmil Varlyakov från intensivvårdskliniken på Sofiamed universitetssjukhus.

https://nova.bg/news/view/2021/10/05/341833/178-%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%BB%D0%B8-%D0%B8-%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%BE-3000-%D0% BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B7 %D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D1%81-covid-19/
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Vaccinlobbyisterna har svårt att hantera ifrågasättande och kritik.. då ska det antigen censureras eller raljeras och idiotförklaras.
Inte ens läkares åsikter duger länge eftersom det säkert måste vara något fel på dem.. ja just det... de är Bulgarer (du vet, inte lika högt stående som vi i Sverige).

En läkare som kasserar vaccin och skriver falska intyg mot betalning, skulle jag inte betrakta som den mest trovärdiga medicinska auktoriteten. Är det den sortens läkare som du vill förlita dig på, i din kamp för viruset?

Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
För info.. Pendeln har inte svängt.. den har har gått varvet runt och är på väg mot er nacke i en rasande fart.. och ni ser det inte.

Ert fall.. girigheten (barnvaccinering och alla dessa tredje/och nu även fjärde shots som diskuteras)

Du är helt hispig. Vem är det som faller?
Citera
2021-10-06, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Men din fjant 😂 läser du ens ..

"Både myokardit och perikardit går ofta över av sig självt, utan att ge några bestående besvär, men misstänkta symtom bör bedömas av läkare på exempelvis en vårdcentral eller jourmottagning. Medicinsk behandling och övervakning på sjukhus kan behövas vid konstaterade fall."

Jag jobbar med dessa patienter själv. De är fortfarande högre chans å få myokardit av covid-19. Att moderna har högre dos än Pfizer speglar bara in de inflammationstillstånd vi redan sätt som kan ske hos unga män som är mild å läker ut själv. Bra att dom nu tar en försiktighets åtgärd.

16-18x högre chans med covid 19 för unga män vs pzifer.

Skäms!

Fast kanske inte om de här yngre personerna redan har haft covid?
Citera
2021-10-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Fast kanske inte om de här yngre personerna redan har haft covid?

Nej precis. Jag själv är ett levande exempel på få både myokardit vid covid-19 och efter vaccinet. Mår bra å är 30+.
Sen äre inte svin kul å ha.
Citera
2021-10-06, 16:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Ingen är vaccinerad i skolan och den har varit öppen i två månader med en initialt hög smitta.
Hur är det möjligt att den enligt dig största och viktigaste smittkällan inte exploderat ännu?

Förra året sa du att det berodde på initialt låg smitta, därför tog det två månader innan det tog fart, vad ska du skylla på nu?

Vi pratar trots allt på den enskilt största och viktigaste källan till smittspridning, själva motorn enligt dig

För det kan väl inte vara så att den största faktorn är säsong och när den inträffar så sprids smittan precis lika bra på fabriken, byggarbetsplatsen, sjukhuset, affären, köpcentret, hemmafesten, gymmet osv osv som skolan?
Det finns nog vissa platser där smittan sprids värre en andra platser.

Körsång var ju helt katastrofal t.ex.

I dag kunde vi läsa om Pajala.

Där har de problem och förra veckan rapporterade Pajala det högsta antalet coronafall hittills under pandemin.
Det flesta av de nya fallen kan kopplas till skolan, regionen har upptäckt flera fall genom screening i klasser.

Smittskyddsläkaren Anders Nystedt säger till NSD att spridningen kan kopplas till sport och ”tre religiösa sammankomster.”

En av smittkällorna tros vara en hockeyturnering i september, enligt TV4.

En elev på Pajala centralskola säger till kanalen att nästan alla i hans klass var borta en dag.

– Det kändes konstigt. Det har aldrig varit så.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/rekordsmitta-efter-hockeyturnering/

Så jag köper inte det du skriver, man kan inte jämföra ett köpcentrum med en religiös sammankomst.

När det skrivs om smittspridning är det ofta samma smitto platser, sport, religiösa sammankomster och skolan eller slakteri m.m. Samma platser. Inte affären, köpcentret och gymmet.
Citera
2021-10-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast som alltid när det gäller IVA-talen, så vet vi inte om de motsvarar antalet personer som skulle behöva den vården EGENTLIGEN... De kan ha börjat triera igen. Dödstalen i förhållande till IVA-talen tyder ju på det.

Nej det gör det inte. Det kan låta hur kallt som helst men hur jävla svårt är det egentligen att förstå att dem som främst avlider idag inte har någonting på IVA att göra? IVA är ingen jävla solskens-dans. Att lägga in äldre multisjuka individer som testat positivt för Covid för intensivvård går i vissa fall att likställa med ren jävla tortyr.
Citera
2021-10-06, 17:04
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
En läkare som kasserar vaccin och skriver falska intyg mot betalning, skulle jag inte betrakta som den mest trovärdiga medicinska auktoriteten. Är det den sortens läkare som du vill förlita dig på, i din kamp för viruset?

Du är helt hispig. Vem är det som faller?

Du har inte funderat på VARFÖR en läkare väljer att kassera vaccin och hjälpa medborgarna.. är det endast korruption?

hade det förts en nyanserad diskussion ute i samhället så hade inte ni "påverkansagenter" behövts. Ni gör rätt dåligt jobb ändå

Berätta.. hur många dog 2020?
Hur många har dött hittills 2021?

(Ja jag vet att du inte kommer svara på ovan frågor.. och vi båda vet varför)
Citera
2021-10-06, 17:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Nej det gör det inte. Det kan låta hur kallt som helst men hur jävla svårt är det egentligen att förstå att dem som främst avlider idag inte har någonting på IVA att göra? IVA är ingen jävla solskens-dans. Att lägga in äldre multisjuka individer som testat positivt för Covid för intensivvård går i vissa fall att likställa med ren jävla tortyr.

Korrekt! T.o.m syrgasbehandling på de särskilda boenden kan, ibland, jämställas med just tortyr. Ibland kan palliativ vård vara det mest humana. Vilket inte ursäktar de misstag som gjordes på vissa särskilda boenden våren 2020. Syrgas borde t.ex alltid finns tillgänglig, även fast det inte är lämpligt att använda den i alla fall.
Citera
2021-10-06, 17:08
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Intressant att de valde att stoppa just Moderna, har för mig att jag sett siffror på att Pfizer har mycket mer och värre biverkningar. Dock är det ju anmärkningsvärt att folk blir chockerade av detta, såklart blir det biverkningar av ett experimentellt vaccin...

Vet vi hur avtalet med Pfizer ser ut?

Du tror inte att något sådan kan sätta käppar i hjulen hur länder agerar?
Citera
2021-10-06, 17:11
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Det finns nog vissa platser där smittan sprids värre en andra platser.

Körsång var ju helt katastrofal t.ex.

I dag kunde vi läsa om Pajala.

Där har de problem och förra veckan rapporterade Pajala det högsta antalet coronafall hittills under pandemin.
Det flesta av de nya fallen kan kopplas till skolan, regionen har upptäckt flera fall genom screening i klasser.

Smittskyddsläkaren Anders Nystedt säger till NSD att spridningen kan kopplas till sport och ”tre religiösa sammankomster.”

En av smittkällorna tros vara en hockeyturnering i september, enligt TV4.

En elev på Pajala centralskola säger till kanalen att nästan alla i hans klass var borta en dag.

– Det kändes konstigt. Det har aldrig varit så.
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/rekordsmitta-efter-hockeyturnering/

Så jag köper inte det du skriver, man kan inte jämföra ett köpcentrum med en religiös sammankomst.

När det skrivs om smittspridning är det ofta samma smitto platser, sport, religiösa sammankomster och skolan eller slakteri m.m. Samma platser. Inte affären, köpcentret och gymmet.

Ja, tungmålstal är kanske ingen höjdare vad gäller smittspridning.😄
Citera
2021-10-06, 17:19
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Förra året?

Vill du att jag letar upp dina inlägg från i år?

Bra!

Ge den lilla alarmistiska vesslan vad den tåler...
Hen har förpestat tråden tillräckligt mycket

OT: precis skrivit under pappret att vi tackar NEJ till att våra barn vaccineras i skolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in