2021-10-06, 22:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack, du är iaf saklig. Ja det är en smula märkligt. JB är inte tillgänglig förrän i morgon. Dock sa han till mig att Ebbas advokat motiverade sitt beslut med att hon inte ville ha en tredje person att övervara mötet och det för att hon skulle kunna komma att utgöra ett vittne. Det är just det som är så underligt att inte advokaten redan vid mötets planerande kunnat haspla ur sig det. Det får mig att misstänka att Ebba försummade att berätta om ledsagararrangemanget för sin advokat och att hon därför togs så att säga på sängen i det avseendet.

Mycket oklart om vem som har bokat mötet.
Ibland så påstår du att det har gjorts upp mellan ombuden och nu senast mellan Esbjörns ombud och Ebba.

Du får nog hålla isär dina lögner.
2021-10-06, 22:19
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Kan inte du be din kompis Binninge skicka en printscreen på när han anslöt till teamsmötet? Man blir ju inte uppringd utan man ansluter ju till det bokade mötet och även om de andra deltagarna inte joinar mötet, så sparas det i loggen på teams. Vore intressant att få det bekräftat!
Äntligen kom du fram, men utan dina av mig gjorda inlägg som skulle beslå mig med lögn. Jag får väl tacka dig då för din barmhärtighet för detta att inte ha dragit fram dem som du hotade med

Hur kommer det sig att du misstror detta att han skulle deltaga via Teams. Det är väl bekräftat från båda sidor eller? Han var inte inne men hade bokat tid för det.
2021-10-06, 22:23
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Jag antar det för att det ju ojats så mycket om just detta mötet - att Esbjörn vägrade att samarbeta och att det var just detta som fick Ebba att stämma honom.

Du menar alltså att det skall tas upp i tingsrätten för att det har ojats i en tråd på flashback?

Det har ju inte varit någon debatt i annan media.

Ligger det verkligen i klienternas intresse att ett ombud lägger tid i en huvudförhandling på en debatt i en flashbacktråd?
2021-10-06, 22:25
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Äntligen kom du fram, men utan dina av mig gjorda inlägg som skulle beslå mig med lögn. Jag får väl tacka dig då för din barmhärtighet för detta att inte ha dragit fram dem som du hotade med

Hur kommer det sig att du misstror detta att han skulle deltaga via Teams. Det är väl bekräftat från båda sidor eller? Han var inte inne men hade bokat tid för det.

Du har ju i ett flertal inlägg påstått att han har varit inloggad.

Det går snabbt i hockey!
2021-10-06, 22:32
Bannlyst
Politikbyrån levererar:
- Endast Ebbas trognaste och lojalaste väljare accepterar hennes framfart.
- Ebba har begått ett grovt brott.
- Tondövt av KDs partistyrelse att acceptera det.
- Ebba menade att husaffären gått rätt och riktigt till, men sen visade det sig att hon hade fel.

Tycker att de fattar det hela riktigt bra.
2021-10-06, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du har ganska svårt att fatta att det finns en verklighet utanför din fantasi. Världen är inte svart eller vit och människor är inte starka, kristallklara och självständiga eller dementa och förvirrade. Det finns människor som är fullt klara mentalt men behöver hjälp med matlagning och tvätt, det finns människor som är rullstolsbundna och kristallklara men helt osjälvständiga. Det är synd om dig som inte kan komma loss från din vanföreställning om vad tvisten handlar om. Esbjörn är i en beroendeställning till Majkgård för att hon medvetet har knutit honom till sig och skapat ett beroende. Hon har ärvt gamla ensamma män förr, du blundar för detta faktum. Nu är hon ute efter Esbjörns arv.
Jag fullkomligt älskar att du beskyller mig för att fantisera för att sedan avlossa din konspirationsteori byggd på dina motsägelsefulla fantasifoster utan substans. Du har uppenbarligen tappat det helt.
2021-10-06, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ok men du skrev att han blev avvisad ?? Nu skriver du att du mena Esb och att han valde att gå.
Hur menar du ?
Någon ordning får det väl ändå va!
Jag rättade till din missuppfattning. Vill du bara tjafsa får du vända dig till någon annan.
2021-10-06, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Överste rikspajas i högform ser jag!! självutnämnd sektledare i Bpfc aka KRMKR. Ja Esbjörn hade såklart inte en tanke på att sälja rucklet när han träffade Ebba. Att Anticimex va där 2dagar va bara för dom tyckte det va kul va?. Att dom diskuterade priset med bud och motbud va såklart också bara på kul såklart. Hade du bara vart normalbegåvad hade även du fattat varför Esbjörn VALDE att inte ta med sina "kompisar" när denna affär diskuterades. Uthyrning!! på riktigt, om du tror att detta diskuterades är du tom dummare än jag trodde....
Ptja, läs protokollen så framkommer det tydligt att både försäljning och uthyrning diskuterades.
Således har uppgiften betydligt mycket mer relevans ochgrund än tex den om att Majkgård är sektledare för en Marielund-sekt.
2021-10-06, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Var står det att en fastighets försäljning måste stå utannonserat?
Ingenstans mig veterligen. Om du undrar var uppgiften kommer ifrån så får du ta det med den blint lojala KDaren Martinator som kom med den.
2021-10-06, 22:44
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Politikbyrån levererar:
- Endast Ebbas trognaste och lojalaste väljare accepterar hennes framfart.
- Ebba har begått ett grovt brott.
- Tondövt av KDs partistyrelse att acceptera det.
- Ebba menade att husaffären gått rätt och riktigt till, men sen visade det sig att hon hade fel.

Tycker att de fattar det hela riktigt bra.
Ja och att påläggskalven Sara Skyttedal var absurd i sitt försvarstal för Ebba. Sedan lades det fram att mattan under Ebba blixtsnabbt kan dras undan för henne om hon inte förmår vända kräftgången i opinionssiffrorna. Arrogant säger de nu att hon varit i sin krishantering och att hennes beteende kan orsaka ett ökat politikerförakt. Jag tror Ebba redan har en plan B för risken måste hon ju inse finns att hon får gå från sin partiledarpost.
2021-10-06, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Att det överhuvudtaget har funnits någon följeslagare på plats är inte klarlagt. Det kan lika väl vara att Esbjörn hade förväntat sig att Binninge skulle vara på plats.
Esbjörn kallade Binninge för sin revisor i polisförhöret så han verkar inte ha träffat sitt ombud innan mufen än mindre ha haft klart för sig vilken roll han har spelat.
Jag ser att du valt att helt frångå fakta och att dina meningsfränder helt undviker att kommentera det.
Group-thinking när den är som tydligast, allt som talar för ens sak tror man gemensamt på, allt som talar emot den blundar man gemensamt för. Sannerligen ett, om än lite sjukt, spännande fenomen.
2021-10-06, 22:49
Medlem
Lögner och rena fantasier haglar visst i tråden igen, ser jag.

Till det möte som Ebba och hennes ombud efter många idoga försök till sist fått Esbjörn och hans ombud att gå med på, anlände Esbjörn ensam, och han lämnade ensam, som bekant innan mötet börjat.

Esbjörn lämnade därför att han förväntade sig att det skulle finnas en ledsagare till honom där, men då ingen sådan fanns, så vände han på klacken och gick. Han omfrågades naturligtvis av Ebbas ombud vem ledsagaren var, för att hon (Ebbas ombud) skulle kunna vara behjälplig med att finna rätt på ledsagaren. Men Esbjörn, som den tjurgubbe han visat sig vara, svarade inte på det.

Esbjörns så kallade ombud var med på mötestelefon i mötesrummet under denna händelse.

Ebba och hennes ombud hade jobbat idogt för att få till stånd detta mötet, och hade inga som helst avsikter att försöka förhindra det. Det hade däremot Esbjörns så kallade ombud, som utan anledning vägrade närvara personligen. Esbjörn hade av sitt så kallade ombud fått veta att det skulle finnas en ledsagare på plats. Men det gjorde det alltså inte. Att Esbjörns så kallade ombud är en notorisk lögnare och bedragare är ju inget nytt, han är dessutom dömd för försök till våldtäkt på barn, misshandel och skadegörelse. Ett brott han fortfarande, 15 år senare, fortfarande inte sonat, utan istället genom olika former av bedrägerier smiter undan sitt ansvar för. Man får vara inte bara duktigt naiv, utan en komplett idiot, om man litar något en sådan säger.
Senast redigerad av Veridictores 2021-10-06 kl. 23:07.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in