Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Jag skulle vilja påstå att du visst då har en väldigt god fantasi, så gör inte ner dig själv på det sättet igen. Använd den istället lite mer konstruktivt och mindre biased.
Det enda officiella fakta som har kommit fram runt det mötet är väl artikeln i Expressen den 24 november förra året?
Citat:
Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.
Katrin verkar bara ha pratat med Binninge och inte Esbjörn själv. Bara Binninge vet hur informerad Esbjörn är.
Binninge uttalar sig i samma artikel (det fetade är journalistens fråga):
Citat:
Esbjörn ville inte gå in själv utan ville ha en ledsagare in till mötet som ett stöd. Han ville inte sitta själv i rummet med Ebba och advokaten.
Borde inte du som ombud ha varit med fysiskt vid mötet och inte per telefon?
– Jo, det borde jag ha varit. Det bestämdes väldigt fort och jag hade inte möjlighet att infinna mig utan Esbjörn tyckte det gick bra om jag var med på telefon.
Återigen, bara Binninge vet hur informerad Esbjörn är.
Ingenstans står det att ledsagaren var på plats. Ingenstans står det att ledsagaren blev avvisad. Det står faktiskt inte heller att ledsagaren var avtalad sedan tidigare.
Vilken version är mest trolig?
A. Binninge, Esbjörn, Ebba och Katrin går med på att Esbjörn går dit med ledsagare fysiskt på plats och Binninge kvar i Örebro via telefon. Katrin vägrar kategoriskt tillträde till ledsagaren trots att de kommit överens om det och Esbjörn går hem igen. Binninge berättar inte om det här till media, varken då eller senare, trots att han berättar allt annat och lite till normalt sett.
B. Binninge, Ebba och Katrin går med på att Esbjörn går dit själv, men med Binninge kvar i Örebro via telefon. Esbjörn är ovetandes om att Binninge inte kommer vara på plats, utan blir överraskad av att han får nöja sig med en, för honom, okänd ledsagare istället för Binninge. Esbjörn går hem. Binninge drar en nödlögn i media för att inte misskreditera sin egen klantighet.