Citat:
Historien låter extremt osannolik.... Nej då, det var överenskommet innan att Esbjörn skulle få ha med sig en följeslagare men väl där hade Ebbas advokat tydligen ångrat sig, alternativt var deras okey givet bara för å locka Esbjörn till mötet. Ebbas advokat ogillade upplägget då hon ansåg att Esbjörns sällskap skulle kunna vara ett presumtivt vittne. Alltså Ebba med advokat = en enhet - Esbjörn med ombud via länk = en enhet och så denna tjej som körde Esbjörn i bil till mötet som en udda fågel enligt Ebbas advokat.
EDIT: Kan vara så också att Ebba inte informerat sin advokat om upplägget och att det bara skett mellan JB och henne. Får kolla upp detta.
Tjejen är en tös som jobbar (deltid tror jag) på den där Odalgården där Esbjörn huserar och som han var väl förtrogen med. Tjejen ringde upp Binninge, som hade bokat för en timme på Teams och väntade för att logga in, och talade om för JB att Esbjörn inte ville gå in ensam som Ebbas advokat insisterade på. JB bad då att få tala med Esbjörn och han vidhöll sitt krav på att få ha med tjejen in vilket Ebbas advokat fortsatt förvägrade honom och då sa JB åt honom att lämna och köra därifrån.
Ja och de lämnade då det tilltänkta mötet utan att Ebba med advokat fick någon presentation från tjejen vilket ju var helt följdriktigt då hon ju inte bjöds in för å närvara vid mötet. Därutav är Ebbas advokats uttalande om att hon lämnade utan att de fick möjlighet att fastställa hennes identitet uppkommet.
Fatta att Esbjörn vid det laget var vettskrämd för Ebba som höll på att skoja till sig hans fastighet. Han ville för inga pengar i Uppland en gång till sätta sig en mot två och signera några ytterligare dokument.
EDIT: Kan vara så också att Ebba inte informerat sin advokat om upplägget och att det bara skett mellan JB och henne. Får kolla upp detta.
Tjejen är en tös som jobbar (deltid tror jag) på den där Odalgården där Esbjörn huserar och som han var väl förtrogen med. Tjejen ringde upp Binninge, som hade bokat för en timme på Teams och väntade för att logga in, och talade om för JB att Esbjörn inte ville gå in ensam som Ebbas advokat insisterade på. JB bad då att få tala med Esbjörn och han vidhöll sitt krav på att få ha med tjejen in vilket Ebbas advokat fortsatt förvägrade honom och då sa JB åt honom att lämna och köra därifrån.
Ja och de lämnade då det tilltänkta mötet utan att Ebba med advokat fick någon presentation från tjejen vilket ju var helt följdriktigt då hon ju inte bjöds in för å närvara vid mötet. Därutav är Ebbas advokats uttalande om att hon lämnade utan att de fick möjlighet att fastställa hennes identitet uppkommet.
Fatta att Esbjörn vid det laget var vettskrämd för Ebba som höll på att skoja till sig hans fastighet. Han ville för inga pengar i Uppland en gång till sätta sig en mot två och signera några ytterligare dokument.
Berätta VARFÖR I HERRANS NAMN bad inte Binninge att få tala med Ebbas advokat?
Jag tror inte en sekund på att det utspelade sig så som du beskiver. Det faller på sin egen orimlighet att någon skulle föra en konversation VIA en yngling som mellanhand, när personen man verkligen vill tala med står precis bredvid nämnda yngling.
du får nog läsa om imorgon när du är på nykter kalufs - eller så bara dravlar du för å jönsa. 50-åringen
är du nog ensam om att ha läst in
det där är en trådsanning - ja inte ens det - en trådlögn som din föregångare StörstBästVackrast envist hävdade fastän h*n blev bevisad om motsatsen av åtminstone en av sina vapendragare. Ebbas advokat bekräftade hennes existens i ett uttalande i en av våra kvällstidningar. Se förövrigt mitt nyligen postade inlägg.
det hade han kunnat göra hemifrån. Nej, det jag återberättat är kommet direkt från Esbjörns f.d. ombud Johann Binninge. Under rättegången kommer ni att få se att jag återgett precis som sakerna utspelats.