2021-10-06, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
jag blir avstängd för ni suger moderatorns kuk för ni inte klarar av att jag drar ner byxorna på er hela tiden

Du ser inte något konstigt i ditt sätt att uttrycka dig eller bemöta andra nej?
(Hänger ihop med din övriga logik också tydligen!)

Intressant är ändå att dina SE-anhängarvänner verkar tycka att ditt agerande är helt OK.
Kanske därför denna tråd är som den är. Inga som vågar kritisera varken dig eller TP's teorier.
Så länge man kan peka ut en oskyldig reklamman. Jävla fegisar!
Citera
2021-10-06, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
SE skrev alltid så där. Så skrivstilen säger inget.

"...sannolikt vägde han varje ord på guldvåg". Den meningen tycker jag är starkt påverkad av en förinställning att SE är GM.

Nej! Precis som han lär ha varit (snudd på) sjukligt noggrann med sina arbeten och när han skrev, tror jag att han var lika noggrann med orden. Läser man de brev som finns av honom, så formulerar och uttrycker han sig väldigt bra, eller hur. Därför tror jag han filade på formuleringar och meningar, var mån om att uttrycka sig korrekt och tjusigt. Precis som han var med sin handstil.

Jag är inte övertygad om att SE är GM. Däremot är jag övertygad om att han ljuger och överdriver. Frågan är varför han gör det. Jag ser inte det konstiga i att han är misstänkt idag. Däremot tycker jag namngivningen var fel, även att exhustruns namn figurer här och på forum. Jag tycker även det är fel, att Netflix producerat en teveserie om honom.
Citera
2021-10-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Nej! Precis som han lär ha varit (snudd på) sjukligt noggrann med sina arbeten och när han skrev, tror jag att han var lika noggrann med orden. Läser man de brev som finns av honom, så formulerar och uttrycker han sig väldigt bra, eller hur. Därför tror jag han filade på formuleringar och meningar, var mån om att uttrycka sig korrekt och tjusigt. Precis som han var med sin handstil.

Jag är inte övertygad om att SE är GM. Däremot är jag övertygad om att han ljuger och överdriver. Frågan är varför han gör det. Jag ser inte det konstiga i att han är misstänkt idag. Däremot tycker jag namngivningen var fel, även att exhustruns namn figurer här och på forum. Jag tycker även det är fel, att Netflix producerat en teveserie om honom.

Är inte heller 100 % övertygad om hans skuld men alla indicier och att mordet fortfarande är olöst tycker jag tyder på att det är en ensam GM och ingen konspiration. Dessutom att SE var försvunnen i cirka 20 minuter, de 20 minuter han troligen var på flykt . Kom inte o säg att ingen skulle lägga märke eller minnas honom under den tiden..
Citera
2021-10-06, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Snarare om man kan hitta någon lök att lägga på skulle jag vilja säga.
Det finns sådant i fallet CA.
Det finns ingenting i fallet SE.

Tja, det beror ju på tycke och smak. Bevis saknas så det är bara att spekulera.
Citera
2021-10-06, 20:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Morelius säger också tidigt att det är är något med reklampelaren som han inte minns men som troligen är GM+paret Palme. Sen säger han också att GM gick bredvid paret Palme, inte upp bakom.

Eftersom de troligen samtalade med varandra vid reklampelaren innan de gick tillsammans vidare tills det small . Det är väl det AB och AD ser fragment av . SE gav sig nog inte när OP ville bli av med honom så han fortsatte haka efter och sköt till sist .

Ja CA går ihop med andra vittnen då mer eller mindre alla hävdar att det var ett sällskap.

Jo finns massor foton som inte kan ha tagits så långt efter mordet . Expressen tex säger ju i dokumentären "Palmemördaren" att de tycker det är märkligt att SE inte fastnat på ett enda foto .

Dessutom är det mycket som talar för att det är en ensamvarg som begått mordet i ren impuls. Platsen, vapnet etc.

Jo IM säger att mördaren kliver ut och upp bakom Palme när de passerar. I första förhöret står det att kan kommer upp bredvid bakifrån, men det står inte i de utförligare förhören. Dessutom är ju bakom och bredvid samma sak för IM ur hans vinkel. Men detaljer, inget om från att gå från kanten och in.

Jag ser det inte som troligt att de samtalar, de går rakt mot vad LP säger. AB är inget stöd för att de pratade, för mannen som skjuter är uppenbarligen bakom.

Nej CA går inte ihop med de andra vittnena, för hon är den enda som säger att de tre går över Sveavägen vid nr 42. Det stämmer inte med något annat vittne. LOP kan inte korsa Sveavägen två gånger...

De första bilderna tas 23:32 eller nåt sånt. Då kan SE redan va tillbaka på Skandia, eller på väg.
Senast redigerad av enough-is-enough 2021-10-06 kl. 20:46.
Citera
2021-10-06, 20:39
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tolkar det som att indignationen i SE:s brev till Sven Anér bara är spelad, och att det egentligen handlar om att SE blir lite skraj när Anér inser att han är en bluff. SE:s märkliga "utfall" mot Anna Hage och Gösta Söderström handlar nog mer om att SE försöker övertyga Anér om att han var på platsen. SE:s brev till Anér i spoilern:

Ja, den gode SE ser ut att ha tänt till en aning, milt uttryckt. Lilla gumman-retorik och allt ...

Men hur många brutala revolvermän är det som har så där pass kontrollerad och prydlig handstil?

Kan du lägga upp Anérs båda brev också, så man får se vad SE reagerade på?
Citera
2021-10-06, 20:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Du tänker inget om att det är just AH och GS han ger sig på? De som anses som hjältar men förnekar honom en hjälteroll?

Så för att övertyga Anér att han var på platsen så pratar han skit om de två som kanske förekommit mest i media? Konstigt att han då väljer fokusera personerna AH och GS och inte på saker som sker på mordplatsen.
Han väljer helt enkelt ut ett par personer som var på platsen och som han har kunnat läsa på om i tidningen. Nämner han inte där i brevet till Anér också en tidningsartikel om just Anna Hage? Samma skådespel som det han spelade upp i TV om att han skulle ha blivit "kränkt" eller ledsen för att han inte blev kallad till rekonstruktionen. Man underskattade SE kraftigt på den här tiden, och några gör det tydligen än idag.
Citera
2021-10-06, 20:42
Medlem
Vi tolkar vittnena helt olika tydligen så ingen idé att älta om det ..

I
Citera
2021-10-06, 20:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Kan du lägga upp Anérs båda brev också, så man får se vad SE reagerade på?
Minns inte att jag har sett Sven Anérs brev till SE, någon annan kanske har koll. Men här kan du läsa Anérs brev till Hovrätten, där han varnade för SE i samband med rättegången mot CP:
Citera
2021-10-06, 20:47
Medlem
Håller helt med mckenzy. Tolkningarna om vad som skett är väldigt olika. En man som har en klädsel som påminner ganska mycket om SE är han i vissas ögon medan andra menar att det fanns ganska många sådana i Stockholm. Att SE inte kunnat bekräftats vara på mordplatsen ser en del som att han inte varit där medan andra tolkar det som att han hållit låg profil. Så här kan det hålla på i evighet. Jag vet knappt vad jag ska tro men en sak är jag nästan säker på, SE skarvar/minns fel/hittar på medvetet. För mig lyser det igenom att han av någon anledning gör detta.
Citera
2021-10-06, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Är inte heller 100 % övertygad om hans skuld men alla indicier och att mordet fortfarande är olöst tycker jag tyder på att det är en ensam GM och ingen konspiration. Dessutom att SE var försvunnen i cirka 20 minuter, de 20 minuter han troligen var på flykt . Kom inte o säg att ingen skulle lägga märke eller minnas honom under den tiden..

Håller med dig till hundra. Visst kan SE vara oskyldig. De tjugo tjugofem minuterna är knepiga att förstå, svåra att förklara trovärdigt. Men det kan ju vara så, att SE kommer ut på Sveavägen först ca 23:25, han återvänder till jobbet ca 23:35 (vips så har han bara varit borta 10 minuter). En olycklig kombination av att SE överdriver sin närvaro och sina insatser på platsen, i kombination med att väktarna minns fel tid när han återvänder, och oflytet att ingen noterat honom, har gjort honom huvudmisstänkt 2020. Det är inte omöjligt alls. Det är olyckligt, om det är på detta viset.
Citera
2021-10-06, 20:50
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Minns inte att jag har sett Sven Anérs brev till SE, någon annan kanske har koll. Men här kan du läsa Anérs brev till Hovrätten, där han varnade för SE i samband med rättegången mot CP:

Ganska tydligt att Anér ser SE som mytoman och inte misstänkt mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in