Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Mer imbecill än ALLA andra som inte såg SE som GM?
Jag tycker det rimliga är att Anér trodde han bara ljög. Till skillnad mot dig hade ju Anér suttit och pratat med SE. Hade Anér trott SE var GM hade han konfronterat, det är jag övertygad om.
Varför verkar han vara fullblodspsykopat pga brevet?
Nja, men Anér var ju (mig veterligen) den ende som ställde denna typ av frågor till SE. Polisen hade uppenbarligen inte kompetens att göra det (eller fått order att inte göra det), iaf inte de som förhörde honom.
Jag påstår inte att Anér var övertygad om SE som GM eller ens inblandad. Men att han övervägde/lekte med tanken, är jag övertygad, med tanke på frågorna är det konstigt att tro annat, anser jag. Hade inte SE avbrutit kontakten (utan kanske svarat på hans frågor), är jag övertygad om att Anér konfronterat honom, frågat honom rätt ut.
Att Anér och Wall suttit och pratat med SE är inte unikt, ej heller att de inte slog på stora trumman och misstänkte honom, det var det ju få som gjorde när det begav sig. Och jag tvivlar inte en sekund på, att SE var en trevlig och timid herre som bjöd på skorpor.