2021-10-06, 18:44
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra sammanställning. Där ser man tydligt att iakttagelsen av den flyende Grändmannen/Keyser Söze i mörkblå täckjacka är någonting som dyker upp i SE:s berättelse först efter att man har gått ut med de uppgifterna i TV kl. 04:00.

Vilket inte betyder att SE inte sett LJ.
Citera
2021-10-06, 18:53
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Han var SE i hasorna som grav lögnare, så klart. Men, sannolikt misstänkte Anér även hans inblandning i MOP, eftersom han genomskådade SE. Om man misstänker att SE kraftigt ljuger och överdriver och medvetet förvirrar, givetvis funderar man då varför han gör det, och givetvis slås man någon gång av tanken, att han kanske ljuger för att han är inblandad eller GM, eller skyddar dem som ligger bakom? Att han inte basunerade ut sina misstankar (som vissa andra) betyder inte att han inte misstänkte, osv.

Nej, det gjorde han inte. Hade han misstänkt SE för mordet hade vi vetat om det. Anér var inte direkt hemlighetsfull i sina åsikter. Wall var dessutom inblandad i kontakterna.

När du läser så tolkar du det som att Anér kanske misstänker SE. Det har att göra med ditt perspektiv där SE är klart misstänkt. Det konstiga blir dock att SE i sitt svar inte ger sken av att Anér misstänker honom som mördare, vilket jag tycker han skulle ha gjort om han var GM. Istället blir han sur för att Anér påstår han inte var närvarande vid mordet. Han svarar surt att han minsann var där och han bryter kontakten. Inte direkt det kyliga beteende SE tillskrivs i vanliga fall av SEkten.

Ni menar han håller sig uppdaterad av och duperar media och polisen. Men den första spanaren som visar tvivel mot hans historia avbryter han kontakten med... Inkonsekvent
Citera
2021-10-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det betyder att materialet inte ger underlag för att specifikt säga vilka aktier som CA ägde tillfället ifråga.
Det är dock av mindre betydelse då nedgången den 27 Februari var allmän och som sagt rekordmässig vid den specifika tidpunkten ifråga.
Sålunda är det högst rimligt att anta att CA förlorade pengar på börsen via den Socialdemokratiska regeringens beslut att dubbla omsättningsskatten på aktier.
CA själv uppger att han förlorade pengar på denna höjning av skatten.Inga stora summor enligt honom själv..men det är ju bara vad han kan förväntas att säga utifall höjningen nu hade med den verkliga motivbilden att göra.

Oavsett så kan man nog fastslå att den dubblade omsättningsskatten upplevdes som någonting negativt av CA.Lök på den tidigare laxen som sagt.

Möjligheten finns också att han faktiskt inte förlorade så mycket pengar.

"Lök på den tidigare laxen så att säga"

Allt beror ju på vilken lax man tror mest på.
Senast redigerad av Makarov.24 2021-10-06 kl. 19:00.
Citera
2021-10-06, 19:01
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det betyder att materialet inte ger underlag för att specifikt säga vilka aktier som CA ägde tillfället ifråga.
Det är dock av mindre betydelse då nedgången den 27 Februari var allmän och som sagt rekordmässig vid den specifika tidpunkten ifråga.
Sålunda är det högst rimligt att anta att CA förlorade pengar på börsen via den Socialdemokratiska regeringens beslut att dubbla omsättningsskatten på aktier.
CA själv uppger att han förlorade pengar på denna höjning av skatten.Inga stora summor enligt honom själv..men det är ju bara vad han kan förväntas att säga utifall höjningen nu hade med den verkliga motivbilden att göra.

Oavsett så kan man nog fastslå att den dubblade omsättningsskatten upplevdes som någonting negativt av CA.Lök på den tidigare laxen som sagt.

Veckorna innan hade dessutom Fermenta fallit som en sten. Jag finner det osannolikt att han inte ägt aktier i Fermenta. Och där var det ju omständigheter som man lätt kunde skylla på andra som styrde Sverige - framförallt kanske media, Volvo och PG.
Citera
2021-10-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vilka vittnen säger att mördaren går längst ut på gatan och sneddar in mot fasaden?

Mördaren har inte sprungit efter polisen. Mördare har inte lyft sin arm in mot gränden.

Flera vittnen antyder att mördaren +även paret Palme är ute mot reklampelaren och sedan sneddar in tillsammans mot skyltfönstret.

Han påstår att han springer efter poliserna , då har han en ursäkt om vittnena påstår att han är lik den flyende gärningsmannen. Han sträcker även ut armen då han skjuter och vill istället visa att han sträcker ut armen och pekar in i gränden.. bättre att föregå än föregås. Han trodde självklart att polisen skulle komma han på spåren och då är det ju bra att ha svar på många frågor så han inte blir tagen på sängen.
Citera
2021-10-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Möjligheten finns också att han faktiskt inte förlorade så mycket pengar.

"Lök på den tidigare laxen så att säga"

Allt beror ju på vilken lax man tror mest på.

Snarare om man kan hitta någon lök att lägga på skulle jag vilja säga.
Det finns sådant i fallet CA.
Det finns ingenting i fallet SE.
Citera
2021-10-06, 19:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Flera vittnen antyder att mördaren +även paret Palme är ute mot reklampelaren och sedan sneddar in tillsammans mot skyltfönstret.

Han påstår att han springer efter poliserna , då har han en ursäkt om vittnena påstår att han är lik den flyende gärningsmannen. Han sträcker även ut armen då han skjuter och vill istället visa att han sträcker ut armen och pekar in i gränden.. bättre att föregå än föregås. Han trodde självklart att polisen skulle komma han på spåren och då är det ju bra att ha svar på många frågor så han inte blir tagen på sängen.

Vilka vittnen då?

Ja det otroligt usla svaret "nej de måste ha sett mig när jag sprang efter polisen 3-4 minuter efter mordet" ... Haha.
Citera
2021-10-06, 19:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamesedward84
förnekelsen och kappvändarens mästare har talat, uppenbarligen lurar han skiten ur dig ditt fucktard. SE är sett till fakta skyldig så det skriker om det. Många har sagt att du har krystade bortförklaringar just för att du har krystade bortförklaringar när det passar din agenda som är att försvara en mördare, leker du advokat eller? Det är du för korkad för KP hade dragit ner byxorna på dig rejält

Om min agenda vore att försvara en mördare så betyder ju det att han inte lurade skiten ur mig. Eller? För jag kan ju inte tro att SE är mördaren och inte mördaren på samma gång. Hur ska du ha det?

Ja att KP dragit ner dina byxor och stoppat in sin lösning vet vi.

Vilka fakta pratar vi om nu? Din "fakta" att SE var psykopat? Har du något sakligt att komma med eller är det bara avstängningar du suktar efter?
Citera
2021-10-06, 19:46
Medlem
Citat:
Vilka vittnen då?

Ja det otroligt usla svaret "nej de måste ha sett mig när jag sprang efter polisen 3-4 minuter efter mordet" ... Haha.

Morelius tror gm+paret Palme möttes först vid reklampelaren. Cecilia ser 3 personer snedda från gatan/pelaren in mot Dekorimahörnet. Plus Björkman Delsborn och minst något vittbe till påstår att det är ett samröre innan skotten, läs vittnesmålen om du inte gjort det.

Varför tror du inte SE fastnar på en enda bild kort efter mordet eller att något annat vittne inte lägger märke till honom, när han säger att han var där och gjorde allt möjligt?
Citera
2021-10-06, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Är det Tok-Treiber som återvänder? Och trådkvaliteten sjunker genast som en gråsten.

Det finns inga fakta som talar för Skandiamannens skuld. Det enda som finns är ett antal fantasifulla tolkningar, ungefär 30 år för sent ... Om du har någon obestridd fakta, lägg då vänligen fram den.

Den enda KP drog ner byxorna på var sig själv när han i sann foliehatts-anda råkade missa den lilla detaljen att TRE personer menar på att ett samtal skedde med väktarna EFTER att SE stämplade ut. Tre personer på Skandia, vid den aktuella tiden, vill säga.

Det finns en hel del indicier åtminstone, det går inte komma ifrån. Det finns iallafall ingen annan person förutom kanske A.A då som har dessa indicier emot sig.
Citera
2021-10-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Nej, det gjorde han inte. Hade han misstänkt SE för mordet hade vi vetat om det. Anér var inte direkt hemlighetsfull i sina åsikter. Wall var dessutom inblandad i kontakterna.

När du läser så tolkar du det som att Anér kanske misstänker SE. Det har att göra med ditt perspektiv där SE är klart misstänkt. Det konstiga blir dock att SE i sitt svar inte ger sken av att Anér misstänker honom som mördare, vilket jag tycker han skulle ha gjort om han var GM. Istället blir han sur för att Anér påstår han inte var närvarande vid mordet. Han svarar surt att han minsann var där och han bryter kontakten. Inte direkt det kyliga beteende SE tillskrivs i vanliga fall av SEkten.

Ni menar han håller sig uppdaterad av och duperar media och polisen. Men den första spanaren som visar tvivel mot hans historia avbryter han kontakten med... Inkonsekvent

Med de frågor som Anér ställde till SE, så är det ett rimligt antagande att han även tänkte på SE i rollen som GM (annars vore han en imbecill), att Anér inte basunerade ut det, är fullt begripligt, av flera orsaker. Men visst, Anér hade för många bollar i luften samtidigt, och hade (precis som alla intresserade av MOP) uppslag han favoriserade, vi vet alla vilka.

Läser man brevet som SE sände Anér , så framstår han som en fullblodspsykopat. Oavsett om han är GM eller inte. Att han blir stött av Anérs frågor, är fullt begripligt, oavsett om han var GM eller vittne, men Anérs frågor var ytterst relevanta (det utgår jag ifrån att även du tycker). Det var just dessa frågor PU skulle ha ställt honom i mars-april efter mordet, hade man gjort det så hade väldigt mycket sett annorlunda ut.

Och visst, jag tolkar. Som vi alla gör.
Citera
2021-10-06, 20:00
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Morelius tror gm+paret Palme möttes först vid reklampelaren. Cecilia ser 3 personer snedda från gatan/pelaren in mot Dekorimahörnet. Plus Björkman Delsborn och minst något vittbe till påstår att det är ett samröre innan skotten, läs vittnesmålen om du inte gjort det.

Varför tror du inte SE fastnar på en enda bild kort efter mordet eller att något annat vittne inte lägger märke till honom, när han säger att han var där och gjorde allt möjligt?

Jag har läst förhören, men tack för förslaget.

IM säger att mördaren gick från fasaden och ut och upp i ryggen på Palme. Inget om att han gick på utkanten och sen in mot fasaden.

Björkman och Delsborn ser dom som ett sällskap, vad har det att göra med att gå på utkanten och snedda inåt?

CA förhörs mer än två år efter mordet. Hon säger att LOP sneddar över hela Sveavägen vid nr 42, dvs ungefär vid reklampelaren, känns det trovärdigt? Går det ihop med andra vittnen?

Jag skulle säga att du inte har nåt vittne mer än CA, men hennes historia går inte ihop med de andra vittnena. Vi vet att LOP passerade Sveavägen norr om Sari.

Det togs inga foton på mordplatsen strax efter mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in