Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nej, det gjorde han inte. Hade han misstänkt SE för mordet hade vi vetat om det. Anér var inte direkt hemlighetsfull i sina åsikter. Wall var dessutom inblandad i kontakterna.
När du läser så tolkar du det som att Anér kanske misstänker SE. Det har att göra med ditt perspektiv där SE är klart misstänkt. Det konstiga blir dock att SE i sitt svar inte ger sken av att Anér misstänker honom som mördare, vilket jag tycker han skulle ha gjort om han var GM. Istället blir han sur för att Anér påstår han inte var närvarande vid mordet. Han svarar surt att han minsann var där och han bryter kontakten. Inte direkt det kyliga beteende SE tillskrivs i vanliga fall av SEkten.
Ni menar han håller sig uppdaterad av och duperar media och polisen. Men den första spanaren som visar tvivel mot hans historia avbryter han kontakten med... Inkonsekvent
Med de frågor som Anér ställde till SE, så är det ett rimligt antagande att han även tänkte på SE i rollen som GM (annars vore han en imbecill), att Anér inte basunerade ut det, är fullt begripligt, av flera orsaker. Men visst, Anér hade för många bollar i luften samtidigt, och hade (precis som alla intresserade av MOP) uppslag han favoriserade, vi vet alla vilka.
Läser man brevet som SE sände Anér , så framstår han som en fullblodspsykopat. Oavsett om han är GM eller inte. Att han blir stött av Anérs frågor, är fullt begripligt, oavsett om han var GM eller vittne, men Anérs frågor var ytterst relevanta (det utgår jag ifrån att även du tycker). Det var just dessa frågor PU skulle ha ställt honom i mars-april efter mordet, hade man gjort det så hade väldigt mycket sett annorlunda ut.
Och visst, jag tolkar. Som vi alla gör.