Citat:
Ursprungligen postat av
BHJS
Du skrev drygt 55 då måste man ha fyllt 55 .
52 år och två dar är dessutom närmare 50 sannolikt hade tidningarna skrivit en man i 50 årsåldern om honom.
Har du svårt att förstå att det är svåer att uppskatta någons ålder om du inte ser dennes ansikte??
KP var ju inte med redan 86 precis men det var Leif GW.
Leig GWs trovärdighet i just detta fall är väl inte jättestor.
För några år sedan sade han sig vara säker på att GM är i livet.
Nu tror han inte längre det vad jag förstår.Deesutom var han ju enligt egen utsago med på ett hörn i utredningen, Det är klart att han inte vill att det är SE. det skulle vara en stor prestigeförlust för honom.
Han referarar till sin "magkänsla" det är inte mycket till argument . att folk i SEs omgivning menar att han inte skulle vara kapabel till att utföre mordet.
Hur ofta hör man inte detta trodde jag aldrig om honom??
Svar ofta.dessutom vad ska exfrun säga jo men klart att jag tror att Stig skulle kunna ha gjort detta?
Njaa inte troligt hon skulle säga så.
Det är nog också en försvarsmekanism inte kan en person jag stårr så nära ha gjort detta borde jag inte märkt nåt nej klart det inte var han.
Jo om man utgår från att samtalet mellan SE och väktaren varade i två minuter så hinner han inte ut i tid.
SE själv säger att inget samtal alls ägde rum räknar du så hinner han ut med mycket god marginal,
Allt talat för att samtal ägde rum men hur långt det var vet vi inte.
Väktaren HO klockade inte samtalat. Han visste inte då att det var ett samtal han borde lägga på minnet.
Vidare hörs han inte förrän 3.5 månader efter mordet hur väl minns han just detta samtal?
Okej denna kväll mins man förstås men även HOs minne påverkas ju av att riden gått.
Fortfarande visste han inte nät samtalat skedde att han borde lagt det på minnet.
SE och HO samtalade ofta med varandra rimligtvis fortsatte de att göra så även efter mordet.
Testa att samtala med en person du brukar samtala med en kolllega vän , granne etc.
Klocka samtalet skriv ner tiden på en lapp,
Fortsätt att regelbundet veckovis samtala.
Efter 3.5 månad be din samtalspartner berätta hur långt just det samtal du klockade var.
När du gjort detta återkom med resultatet.
Hur mycket felade det ? 30 sekunder? 1 minut? 2 minuter? Ännu längre?
OM du fortfarande anser det bevisat med säkerhet att SE inte hinner ut så okej .
Jag vet inget Leif GW inte vet mer än att man nog ints ska tolka två minuter som exakt två minuter av ovan med ovan nämnda aspekter i åtanke:
Sedan finns ingen prestige för mig och jag utesluter ingen för att hans fru sagt att han var för feg:
Vad ska hon eäga egentligen?
Nej, slå upp vad ”drygt” betyder. Och sluta haka upp dig på oviktiga punkter. Och fattar du inte att vittnen alla inte skulle varit överens om hans åldern om det inte fanns något som antyder att han är 35-40 och inte up till 17 år äldre? Varför känner inte vittnen igen SE som GM?
Och nej, GW har inte ändrat sig om att han tror att GW är i livet. Även om han skulle gjort det så minskar inte ens trovärdighet av att ändra sig för nya fakta - utredarna borde gjort så själva ist för att haka upp sig för CP. Sedan så dör folk ju längre tiden går.
GW har ju inte varit så mycket involverad i utredningen och Skandiamannen skulle ju snarast ha bevisat GW rätt då GWs teori var att GM var van skytt och hade viss koppling till det militära elr liknande (vilket Skandiamannen hade.)
Och det är inte vara magkänska han går på nej, som sagt, det är tidsloppet han har räknat ut och han har tillämpat felmarginaler och tillochmed inom felmarginalerna kan inte SE varit GM.