2021-10-06, 14:37
Medlem
DeekinTTs avatar
Han hittades död i vattnet.

Hur kan polisen säga att de inte misstänker brott?

Jag köper inte att man begår självmord genom att hoppa ner i vattnet o drunkna sig själv på något sätt.

Något är lurt här.
Citera
2021-10-06, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han borde ju givetvis ha sprängt de han ansåg vara skyldiga istället, inblandade läkare, soc, mammans äldreboende. Grannar hade väl inte gjort honom något? Nu vet man ju inte hela bakgrunden till hans beteende, men det är inte konstigt att folk reagerar om de anser sig överkörda av myndigheter. Vem har inte retat sig på Skatteverket, parkeringsbolag, Transportstyrelsen, hyresbolag, Vägverket mm?

Eller ännu bättre. Tagit sig i kragen och sparkat sig själv i röven för att lösa situationen han själv har satt sig i?

Det hade inte blivit mer ok om han sprängde mammans äldreboende bara för att han vägrat bära visir när han träffat sin mamma.
Citera
2021-10-06, 14:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Jag köper inte att man begår självmord genom att hoppa ner i vattnet o drunkna sig själv på något sätt.

Något är lurt här.

varför inte? karln ville inte leva efter det som hänt, kan du ens klandra han ? klart han inte såg nåt liv efter det han gjort.. han visste ju att han inte lär träffa modern ändå i fängelset.. han valde att avsluta sitt liv inget konstigt i det egentligen.
Citera
2021-10-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Med den logiken var det här nog en attack mot Ernst Rosén, som ju faktiskt vräkte polacken. Grannar blir acceptabla sidoskador.

Hur bra var egentligen grannsämjan där just han bodde? Föraktade de alla honom så att han kände sig som en skithög, eller nåt sånt? Ville han hämnas för det, eller?
Citera
2021-10-06, 14:43
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Eller ännu bättre. Tagit sig i kragen och sparkat sig själv i röven för att lösa situationen han själv har satt sig i?

Det hade inte blivit mer ok om han sprängde mammans äldreboende bara för att han vägrat bära visir när han träffat sin mamma.
Det har inte riktigt framkommit vad han har för bakgrund, men det där med att ta sig i kragen funkar inte för alla. Är man 55år, diffus bakgrund, arbetslös, ingen gångbar utbildning, snart bostadslös, då är man på samhällets botten för all framtid. Det går inte att ta sig upp ur det hålet, och har man dessutom en lite knepig personlighet så är nog framtiden att man blir rättshaverist, missbrukare eller annat.
Citera
2021-10-06, 14:46
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Älvsborgsbron är den vanligaste självmordsbron i Göteborg. Den är Närmare hans egen bostad än Angeredsbron för övrigt. Båda broarna har hoppskydd, men det stoppar inte alla.

Är vi säkra på att tönten hoppat öht? Kanske sköt i sig heroin i adekvat dos och lade sig i vattnet?
Citera
2021-10-06, 14:46
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT

Något är lurt här.
Fast nu sker det relativt ofta faktiskt att folk gör det. Så dom vet nog. Självmord är ju inget det rapporteras om normalt.

Ofta är kanske fel ord. Men det är alltid en för mycket.
Citera
2021-10-06, 14:47
Medlem
LeeVans avatar
Jag föreslog tre avgränsade platser som sökinsatsen efter Mark borde inriktas mot.

Och det blev väl hyfsat rätt?

(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)
Citera
2021-10-06, 14:47
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Ja hans vän i intervjun sa ju något om att Mark antagligen är "långt borta". Kan ju betyda flera saker om man säger så.

Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Det är många som svamlar och hittar på rena fantasihistorier i tråden nu. För att inte skapa onödig förvirring vädjar jag till alla debattörer att förhålla sig sakliga i ärendet. Om du lyssnar vidare i bara en sekund till i klippet så säger hans vän Lennart att han befinner sig långt borta, i Polen.

Så här i efterhand åldrades inte ditt inlägg så bra, ViaGetty
Citera
2021-10-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Hur bra var egentligen grannsämjan där just han bodde? Föraktade de alla honom så att han kände sig som en skithög, eller nåt sånt? Ville han hämnas för det, eller?
Ingen aning men folk brukar ta avstånd från polacker och kufar och mark var båda två samtidigt… mycket möjligt att han kände att folk såg ner på honom
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707

Fråga Switchblades:

Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Läs mina tidigare inlägg, redan då pekade jag ut ML som ev MGM. Bor granne med honom och har sjukt många obehgliga möten med den här personen! Fy fan och jag som tom varnat polisen på samma våning och hyresvärden om hans märkliga beteende!!

Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Vi hade ingen aning om vräkningen. Kom som en chock det med. Trodde helt enkelt han hade tagit över den efter morsan försvann.

Åk upp o kolla, rätt kusligt på kvällarna

Det kan ju kanske ha påverkat hyresvärdens beslut att vräka honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Är vi säkra på att tönten hoppat öht? Kanske sköt i sig heroin i adekvat dos och lade sig i vattnet?

Kan nog inte utesluta nånting. Han ser ju inte direkt ut som nån atlet. Så att klättra över ett två meter högt hoppskydd är garanterat en utmaning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in