2021-10-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Litegrann tycker jag Ernst Rosén och Kronofogden får ta på sig med..eller iaf rannsaka sig. Generellt känns som att samhället är dåliga på att se igenom när en människa mår väldigt dåligt. Innan någon vräks måste alla resurser sättas in för att stötta personen snarare på alla sätt. Oavsett om denna nekar till hjälp.

Tredje man kan ju som sagt bli drabbad med.

Sen tror jag han nog hoppade från Angeredsbron. Det är den vanligaste självmordsbron i Gbg kan jag tänka mig.

Älvsborgsbron är den vanligaste självmordsbron i Göteborg. Den är Närmare hans egen bostad än Angeredsbron för övrigt. Båda broarna har hoppskydd, men det stoppar inte alla.
Citera
2021-10-06, 14:23
Medlem
Ser att FBs favoritperson har uttalat sig återigen…
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/misstankt-for-explosion-i-annedal-hittad-dod

Citat:
Lars-Gunnar Wolmesjö är en av de boende som ännu inte kunnat återvända till sin lägenhet efter explosionen.

– Jag tycker att det är ett tragiskt slut. Jag beklagar att så många människor blev drabbade, men jag känner inget hat, säger han.
Citera
2021-10-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belizes
Jag är av åsikten att alla självmord är ett fegt avslut.

Verkligen? Att kasta sig framför ett tåg är alltså lätt? Skära av sig halsen med ett rakblad? En baggis? Att hänga sig? Klarar vem som helst av? Är du DUM, eller?
Citera
2021-10-06, 14:24
Medlem
Citat:
Litegrann tycker jag Ernst Rosén och Kronofogden får ta på sig med..eller iaf rannsaka sig. Generellt känns som att samhället är dåliga på att se igenom när en människa mår väldigt dåligt. Innan någon vräks måste alla resurser sättas in för att stötta personen snarare på alla sätt. Oavsett om denna nekar till hjälp.

Tredje man kan ju som sagt bli drabbad med.

Sen tror jag han nog hoppade från Angeredsbron. Det är den vanligaste självmordsbron i Gbg kan jag tänka mig.

Ja tjena. Nu ska alltså fastighetsbolag låta alla som vill, få bo gratis i beståndet?

Verkar ju inte ens som att Mark försökt med soc. utan direkt levde upp sin mammas pengar. Knappast fastighetsbolagets fel eller nån anledning för rannsakan.

Man kan bara gissa hur vansinniga hans diskussioner med kronofogden var.. varför sökte han inte hjälp själv?
Kunde ju ha tagit livet av sig utan att skada och förstöra för så många andra med!!
Citera
2021-10-06, 14:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Älvsborgsbron är den vanligaste självmordsbron i Göteborg. Den är Närmare hans egen bostad än Angeredsbron för övrigt. Båda broarna har hoppskydd, men det stoppar inte alla.
Det är väl same, same mellan dom. Men från Älvsborgsbron är nog troligast att man flyter utåt mot havet trotsallt.
Citera
2021-10-06, 14:27
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Håller med om första två meningarna.

Dock inte Karln var psyksjuk
Men, min uppfattning kan vara färgad av att jag bodde, för 10 år sedan i ett flerfamiljshus där en enda person förstörde för andra hyresgäster. Hen hade dock besittningsrätten, i skillnad från denna historia.
Hen’s liv gick ut på att lura systemet, (soc bidrag varvat m sjukbidrag) och det skröt hen om när hen fått några öl innanför västen.

Samkör myndighets uppgifter, och erbjud jobb, även om det är lågavlönat.
Vi, grannarna hade under 8 månader lungt i huset och det var när soc fick tvinga hen till att ”jobba”, tyvärr skrev läkarna ett ”psykiskt-utmattnings-intyg” som kommunen godkände, och helvetet började igen.
(När hen jobbade sov hen på nätterna.)

finns ju grannar som i den här tråden beskrivit denne polske kuf och hans beteende, han verkar ju ha varit ett klassiskt psykfall.
Citera
2021-10-06, 14:29
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kixxs
Hur kan du tycka synd om honom? Hade han hetat Mohammed eller dylikt hade du antagligen inte sagt så! Han har försökt döda flera familjer i ett flerfamiljshus. Det är inte mer synd om honom än många andra i samhället och inte fan går alla och spränger sina grannar i luften. Att säga att det är synd om honom är ett hån mot alla offer. Tycker du synd om Breivik också då? Tycker du synd om alla gängkriminella i förorterna som hamnat fel? MGM är en vuxen människa som bör kunna ta vuxna beslut. Att försöka spränga folk i luften är varken ett vettigt eller förståligt beslut hur man än har blivit behandlad av samhället. Tyck synd om offren istället. Det är fan vi som inte har något hem kvar och några som ligger allvarligt skadade.
Han borde ju givetvis ha sprängt de han ansåg vara skyldiga istället, inblandade läkare, soc, mammans äldreboende. Grannar hade väl inte gjort honom något? Nu vet man ju inte hela bakgrunden till hans beteende, men det är inte konstigt att folk reagerar om de anser sig överkörda av myndigheter. Vem har inte retat sig på Skatteverket, parkeringsbolag, Transportstyrelsen, hyresbolag, Vägverket mm?
Citera
2021-10-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Verkligen? Att kasta sig framför ett tåg är alltså lätt? Skära av sig halsen med ett rakblad? En baggis? Att hänga sig? Klarar vem som helst av? Är du DUM, eller?

Respektera att andra får ha sina åsikter, det ha vi rätt till, precis som du har rätt till din.
Allt väl menat
Citera
2021-10-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja tjena. Nu ska alltså fastighetsbolag låta alla som vill, få bo gratis i beståndet?

Verkar ju inte ens som att Mark försökt med soc. utan direkt levde upp sin mammas pengar. Knappast fastighetsbolagets fel eller nån anledning för rannsakan.

Man kan bara gissa hur vansinniga hans diskussioner med kronofogden var.. varför sökte han inte hjälp själv?
Kunde ju ha tagit livet av sig utan att skada och förstöra för så många andra med!!

Tidigare i tråden har det förekommit uppgifter om att han sökt bidrag från soc, men fått avslag.
Citera
2021-10-06, 14:31
Medlem
Citat:
Det är väl same, same mellan dom. Men från Älvsborgsbron är nog troligast att man flyter utåt mot havet trotsallt.

Älvsborgsbron har flest på listan och Angeredsbron minst sen dom installerade det två meter hög hoppskyddet 2009. Förra året fick även Älvsborgsbron detta skydd. Den nya Hisingbron har det ej ännu, men den är betydligt lägre. Har ingen aning hur strömmarna varit senaste dagarna.
Citera
2021-10-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Han borde ju givetvis ha sprängt de han ansåg vara skyldiga istället, inblandade läkare, soc, mammans äldreboende. Grannar hade väl inte gjort honom något?
Med den logiken var det här nog en attack mot Ernst Rosén, som ju faktiskt vräkte polacken. Grannar blir acceptabla sidoskador.
Citera
2021-10-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Tidigare i tråden har det förekommit uppgifter om att han sökt bidrag från soc, men fått avslag.

Kanske fanns krav med i bilden? Verkar inte ha funkat för honom.

Oavsett, rent sjukt att försöka lägga delar av skulden för bombdådet på fastighetsbolaget och kronofogden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in