2021-10-06, 14:51
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Kan nog inte utesluta nånting. Han ser ju inte direkt ut som nån atlet. Så att klättra över ett två meter högt hoppskydd är garanterat en utmaning.

Att hoppa är kanske en vanlig metod dock så spekulationerna är inte orimliga.
Han kan ha planerat detta och köpt på sig lite lakrits som han sköt i sig och lade sig nedströms bara. Kan vara ett behagligare alternativ kanske.
Nåväl, det var min reflektion bara.
Citera
Medlem
Känslan (ren spekulation) efter att ha stött på honom ett gäng gånger i form av f.d. granne är att smällen blev större än väntat och att han tagit livet av sig i panik/ångest. Sedan hans bild kom ut så har jag hela tiden tänkt att han legat och tryckt i någon källare eller tagit livet av sig.
Trodde aldrig på utlandsspåret då han helt enkelt inte har känts kapabel att ens resa på egen hand. Redan för något år sedan var han en knäppgök och det verkar ha eskalerat rejält under coronan. Att han är ett "geni det slagit över för" har jag otroligt svårt att se.
Citera
Medlem
Citat:
Kan nog inte utesluta nånting. Han ser ju inte direkt ut som nån atlet. Så att klättra över ett två meter högt hoppskydd är garanterat en utmaning.

Han klättrade ju in till mamman på natten ibland via hennes balkong. Då klarar han nog ett tvåmetersstängsel.
Citera
2021-10-06, 14:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tao707
Hur bra var egentligen grannsämjan där just han bodde? Föraktade de alla honom så att han kände sig som en skithög, eller nåt sånt? Ville han hämnas för det, eller?
Jag har som sagt en jobbarkompis som bor i huset. Nej, har sågs som högst normal. Hälsade glatt på många som inte heller kände honom. Men sista månaderna så var han mer frånvarande.
Citera
Medlem
henkesss avatar
Där var det över ja, mer spännande vart det inte. En Polack med instabil personlighetsstörning som tog självmord. Var nog lika bra det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Eller ännu bättre. Tagit sig i kragen och sparkat sig själv i röven för att lösa situationen han själv har satt sig i?

Det hade inte blivit mer ok om han sprängde mammans äldreboende bara för att han vägrat bära visir när han träffat sin mamma.

eller hur? Denna människa hade en förälder kvar i livet dessutom. (Inte alla har det fast dom är yngre) Som han kunde använda att svart-bo hos. Han valde att ta moderns medicin som var narkotika klassad, istället för att pallra sig i väg och göra en samhälls insats.
Låt säga 4 timmar per dag, att göra lättare, mindre krävande ”jobb” t.ex. till kommunen, plocka skräp hålla fint…

Det skulle möjligen gett 8000 kr rent i månaden…
Citera
2021-10-06, 14:53
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belizes
Jag är av åsikten att alla självmord är ett fegt avslut. Å andra sidan är jag även väl medveten om hur mörkt och tungt det är när man mår som sämst psykiskt.

Man hade ju kunnat tycka att han borde haft stake nog att ta sitt ansvar för sin handling med tanke på hur många diverse överklagningar han drivit och orkat med.

Och med tanke på att han varit inneboende tidigare hos diverse äldre damer borde inte bostadssituationen efter vräkningen varit något problem för honom.

Men han blev väl kränkt när han inte längre fick ta hand om moderns ekonomi längre eller bo i hennes lägenhet.

Jag är av åsikten att alla har rätt till både sitt liv och sin död.
I det här fallet håller jag med dig då han troligtvis väntade ett långt straff för bombningen, som genom ett under inte dödade nån.

Men hade han valt att avsluta sitt liv innan dådet så skulle jag inte ha några problem med det, och skulle inte kalla det fegt.
Citera
2021-10-06, 14:54
Medlem
Citat:

Varför just en bro? Det finns ju många höghus i Göteborg. Går ju lika bra s a s.
Citera
2021-10-06, 14:56
Medlem
Citat:
Varför just en bro? Det finns ju många höghus i Göteborg. Går ju lika bra s a s.
Är det vanligt att hamna i vattnet när man hoppar från höghus tror du?
Citera
Medlem
Belizess avatar
Citat:
Verkligen? Att kasta sig framför ett tåg är alltså lätt? Skära av sig halsen med ett rakblad? En baggis? Att hänga sig? Klarar vem som helst av? Är du DUM, eller?

Att ta livet av sig kan vem som helst klara av när dom är i den sinnesstämning men det är du uppenbarligen för obegåvad att förstå.

Fegheten ligger i att lämna allt. Allt som oftast sina anhöriga. I just det här fallet smiter han från förödelsen efter explosionen och att ställas till svars för den.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det har inte riktigt framkommit vad han har för bakgrund, men det där med att ta sig i kragen funkar inte för alla. Är man 55år, diffus bakgrund, arbetslös, ingen gångbar utbildning, snart bostadslös, då är man på samhällets botten för all framtid. Det går inte att ta sig upp ur det hålet, och har man dessutom en lite knepig personlighet så är nog framtiden att man blir rättshaverist, missbrukare eller annat.
Saken är ju den att han har levt ett fullt normalt liv med vänner, jobb, bostad osv..Han borde ha något att falla tillbaks på. Men något har ju slått slint på honom. Troligen kopplat till hans mors sämre tillstånd. Går ju bara att spekulera.
Citera
2021-10-06, 14:57
Medlem
Citat:

Inte i direktanslutning till vatten. Han hittades ju i vattnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in