2021-10-06, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
I ett garage i närheten av huset (mot sahlgrenska) finns ett trevåningsgarage. Det står mycket kladd på vad jag bara kan tolka som nåt öst-språk.. tror jag tom sett taggen ”polsk” eller når liknande där tsm med flera meningar på väggarna. Aldrig orkar bry mig att translata men nån kanske vet vad jag pratar om.

Har ju vart med om sekliknande scener där uppe ibland, aldrig live utan dagen efter eller så.

Menar du sektliknande scener? Eller sexliknande? Kan du utveckla det lite.
Har du varit med om det ”dagen efter eller så”??? Förstår inte vad du menar eller insinuerar du bara?
Senast redigerad av Sherlocka 2021-10-06 kl. 01:08.
Citera
2021-10-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocka
Menar du sektliknande scener? Eller sexliknande? Kan du utveckla det lite.
Har du varit med om det ”dagen efter eller så”??? Förstår inte vad du menar eller insinuerar du bara?

Alltså sekt, tänk dig blairwich skit liksom. Dockor i skogen runt om, knasiga målningar på golven och utbrända ljus i stora massiva järnpelare.. men fan vet, konstepedemin ligger precis intill så kanske bara små rave eller konstknasbollar som stökar ner
Citera
2021-10-06, 01:26
Medlem
Citat:
Alltså sekt, tänk dig blairwich skit liksom. Dockor i skogen runt om, knasiga målningar på golven och utbrända ljus i stora massiva järnpelare.. men fan vet, konstepedemin ligger precis intill så kanske bara små rave eller konstknasbollar som stökar ner

Aldrig hört talas om. Är det många i Annedal som sett detta?
Låter som allt mellan konstnärssjälar och Alice i Underlandet. Kanske en filminspelning? Tror inte det har med det här fallet att göra.
Visste ni grannar om vräkningen innan explosionen?
Citera
2021-10-06, 01:41
Medlem
Citat:
Nån frågade tidigare om droger, vilka han ev. tar eller så och får jag gissa så tjack och alkohol. Typiskt tjackigt stiss i mycket han gjorde. Snabba nästan vårdslösa rörelser vid dörr öppningar eller när han skulle in med cykeln i hissen osv. Pigg som fan sent på kvällarna när andra normalt sett var lite trötta

Kanske någon neurologisk sjukdom? Finns en del tillstånd som kan komma smygande i 50-årsåldern som påverkar motoriken och nervsystemen.

Pigg sent på kvällarna? Det verkar du också vara. Liksom jag 😀 Jag känner mig normal ändå 😀
Citera
2021-10-06, 01:46
Medlem
Citat:
Aldrig hört talas om. Är det många i Annedal som sett detta?
Låter som allt mellan konstnärssjälar och Alice i Underlandet. Kanske en filminspelning? Tror inte det har med det här fallet att göra.
Visste ni grannar om vräkningen innan explosionen?

Vi hade ingen aning om vräkningen. Kom som en chock det med. Trodde helt enkelt han hade tagit över den efter morsan försvann.

Åk upp o kolla, rätt kusligt på kvällarna
Citera
2021-10-06, 01:48
Medlem
Citat:
Kanske någon neurologisk sjukdom? Finns en del tillstånd som kan komma smygande i 50-årsåldern som påverkar motoriken och nervsystemen.

Pigg sent på kvällarna? Det verkar du också vara. Liksom jag 😀 Jag känner mig normal ändå 😀

Pigg är väl att ta i, sömnmedicinen jag fått pga krisstödet hjälper inte ens de. Har på tok för många problem i livet att tänka på för att dras med den här skiten också.
Citera
2021-10-06, 01:52
Medlem
Citat:

Där slutar likheterna… Vi (på FB) gillar lösa gåtor….
Senast redigerad av Ny-ans 2021-10-06 kl. 01:54.
Citera
2021-10-06, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Där slutar likheterna…
Vi (på FB) gillar lösa gåtor….

Jag med, helst hade jag velat sätta mig i bilen. Dra upp till närmsta skogsområde bakom äldreboendet leta efter något livstecken eller något. Även ängåsbergen har väl en del intressanta platser och krypin man lätt kan hålla sig ifrån vädrets makter. Han var inte en person som tyktes frysa mycket, tunnare dunkjackor likt den på bilden som kommit ut även om det är -15 ute. Så vädret är nog inte hans största problem om han gömmer sig ute
Citera
2021-10-06, 02:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Jag med, helst hade jag velat sätta mig i bilen. Dra upp till närmsta skogsområde bakom äldreboendet leta efter något livstecken eller något. Även ängåsbergen har väl en del intressanta platser och krypin man lätt kan hålla sig ifrån vädrets makter. Han var inte en person som tyktes frysa mycket, tunnare dunkjackor likt den på bilden som kommit ut även om det är -15 ute. Så vädret är nog inte hans största problem om han gömmer sig ute

Med det sagt undrar vi lite över tajmingen på ditt inlägg om UE i området, som du skrev bara åtta dagar före sprängningen, om jag minns rätt.

Någon i tråden har velat hitta fel i dina vittnesmål, men andra ser inga konstigheter. Själv gör jag inte heller det. Om man delar upp det du säger mellan vad du har sett, och vilka slutsatser du har dragit, ser man att det du har gjort inte är så konstigt. Har man en väldigt skum granne är det klart att man börjar fundera lite. Sedan skulle kanske inte alla ha kommit fram till samma funderingar, men det är egentligen irrelevant för det du har varit med om.

Men, så har du några ord om tajmingen, för någon i tråden kopplar det till själva sprängningen.
Citera
2021-10-06, 02:20
Medlem
Citat:

Det löser sig ska du se.. ”tålamod är en dygd” … heter det väl
Citera
2021-10-06, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wahoo2000
Okej, så denna LG W har alltså yttrat sig på vitt skilda vis.

Osäker på ordningsföljden men först (?), fritt citerat:
"Det var nog en man som larmat brandkåren och nog inte hade med smällen att göra", till:

"Min första reaktion var att ropa till honom: Vad har du gjort din jävel??", till

Att han faktiskt har ropat och det antagligen finns vittnen till detta:
"Han hörde en kvinnlig granne skrika ”så där ska du inte göra” åt mannen.

– Jag började också skrika åt honom, ”vad har du gjort din jävel!”, och då försvann han, säger Lars-Gunnar Wolmesjö."

Han var väldigt tidigt ute med att hjälpa, tog med ytterkläder till eventuella grannar men "glömde tyvärr sina glasögon"

Hjälte eller en galning som haft ett ont öga till ML och planerat både attentat och MLs försvinnande?
Hahaha, tror du på det själv att en vanlig Svensson tänker ut värsta planen som i en film och spränger hela jävla hyreshuset, får det att se ut som husets fåne Mark Lorentzon är skyldig , kidnappar han efter och får det se ut som han är hjälten, ljuger sedan för media helt iskallt att han skrek "din jävel, vad har du gjort?!".

Hahaha snälla sluta med era konspirationer och efterhandskonstruktioner. Den gubben ser ut som en vanlig ärlig Svensson som inte ens kan lura frugan när han kommit hem för sent och knullat en hora och du tror han ska lura hela Göteborg med " vad har du gjort din jävel?!". Kanske har han ljugit om något litet som det han skrek men kom igen att han ska vara den skyldiga, vem tror ens på det?
Citera
2021-10-06, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wahoo2000
Okej, så denna LG W har alltså yttrat sig på vitt skilda vis.

Osäker på ordningsföljden men först (?), fritt citerat:
"Det var nog en man som larmat brandkåren och nog inte hade med smällen att göra", till:

"Min första reaktion var att ropa till honom: Vad har du gjort din jävel??", till

Att han faktiskt har ropat och det antagligen finns vittnen till detta:
"Han hörde en kvinnlig granne skrika ”så där ska du inte göra” åt mannen.

– Jag började också skrika åt honom, ”vad har du gjort din jävel!”, och då försvann han, säger Lars-Gunnar Wolmesjö."

Han var väldigt tidigt ute med att hjälpa, tog med ytterkläder till eventuella grannar men "glömde tyvärr sina glasögon"

Hjälte eller en galning som haft ett ont öga till ML och planerat både attentat och MLs försvinnande?
Däremot skulle jag inte bli förvånad om LGW såg ML där fly efter explosionen fast han sedan inte hann göra någonting och kanske skäms för det att han såg ML detonera bomben men inte gjorde någonting så hittar han på detta med att han skrek " vad har du gjort din jävel?!". Kanske är därför han spelar som han inte är säker på om det var gärningsmannen eller någon som ringde 112 för han skäms för han bara stog där och kollade, kanske det som ni tycker är skumt som ni tror han döljer att det är någon detalj som han inte säger sanningen om. Men att han ska vara skyldig alltså tror du själv på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in