2021-10-05, 14:49
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Candyman 2021 kan undvikas om man är ett stort fan av den första tyvärr.

Pyttsan också. Jag som hade sett framemot denna. Men som med alla andra i liknande stil av remasters, inom filmvärlden, så blir det bara dynga. Såsom: Evil dead, Pet Sematary, IT osv. Candyman, originalet alltså är guld. Och Tony Todd är så jävla cool i den.
Citera
2021-10-05, 16:07
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Pyttsan också. Jag som hade sett framemot denna. Men som med alla andra i liknande stil av remasters, inom filmvärlden, så blir det bara dynga. Såsom: Evil dead, Pet Sematary, IT osv. Candyman, originalet alltså är guld. Och Tony Todd är så jävla cool i den.

Remakes menar jag.
Citera
2021-10-05, 21:58
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Om Freddy är peddo varför hemsöker han high school-studenter som ser ut att vara i övre tjugoårsåldern?

Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Jag har för mig att ungarna han dödar (i den första filmen) är barn till föräldrarna som brände ihjäl honom. Efter den första filmen så är det mer standard slasher och han mördar varje tonåring han kan få tag på.

Bewnhur har rätt i att Freddy i första filmen jagar barnen till föräldrarna som brände ihjäl honom. I efterföljande filmer 3,4 handlar det om att ungdomarna lär sig dra in varandra i drömmarna. 2an är dock annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Då jag upptäckte att jag skrivit ett felaktigt årtal på skräckfilms-thrillen var det tyvärr för sent för mig att redigera, jag råkade helt enkelt sagt ändra ( -67 till -76 ) utan att tänka mig för.
My ass, du skrev fel tvenne gånger. Förutom grav autist är du en narcissist, klockren mytoman och material för huvudrollen i en svensk psyko-slasher.
Citera
2021-10-06, 10:48
Medlem
Fjantors avatar
Citat:

Evil Dead va väl tusen ggr resor bättre än föregångaren....
Citera
2021-10-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Bewnhur har rätt i att Freddy i första filmen jagar barnen till föräldrarna som brände ihjäl honom. I efterföljande filmer 3,4 handlar det om att ungdomarna lär sig dra in varandra i drömmarna. 2an är dock annorlunda.

My ass, du skrev fel tvenne gånger. Förutom grav autist är du en narcissist, klockren mytoman och material för huvudrollen i en svensk psyko-slasher.
JAmen dom bränner han för att han har diddlat med doms barn.
Citera
2021-10-06, 12:34
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Evil Dead va väl tusen ggr resor bättre än föregångaren....

Nu hoppas jag du driver skoj med mig.
Citera
2021-10-06, 12:37
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Nu hoppas jag du driver skoj med mig.

Nope det gör jag ej.
Är uppvuxen med den och såg om första får något år sedan.
Så otroligt usel film.
Citera
2021-10-06, 12:46
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Nope det gör jag ej.
Så otroligt usel film.

Med tanke på den filmsmak du håller fast vid tråden igenom, så förstår jag varför du gillar den. Originalet är bättre utan tvekan, men det är ju min åsikt.
Moderna skitfilmer såsom The meg och annan mainstreamskit verkar vara filmer i din smak, alltså filmer utan någon som helst originalitet.
Men din smak är din smak och egentligen inte min sak.
Citera
2021-10-07, 16:55
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Jamen dom bränner han för att han har diddlat med doms barn.
De som bränner honom är även andra föräldrar, vars barn INTE blivit utsatta/mördade. Därav hämnas han på deras barn i high school-ålder (så klart passande för filmen). Han peddo-"diddlar" ju inte med dem utan målet är att döda dem, fastän en och annan småperversitet dyker upp, ex. "Im your boyfriend now Nancy" *slicka med tungan i luren*.
Citera
2021-10-07, 17:57
Medlem
massuppfittarens avatar
The Wailing är nog den bästa skräckisen jag sett på några år.
Citera
2021-10-07, 21:26
Medlem
PeterJihadis avatar
Någon som tycker att Terrifier är sevärd? Verkar vara av den gamla stammens slasherfilm.
Förövrigt kan Antrum rekommenderas, fått oförtjänt dåligt betyg enligt mitt tycke. Hypen i början av filmen känns lite löjlig. Annars är den helt ok.
Citera
2021-10-07, 21:32
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Nope det gör jag ej.
Så otroligt usel film.
Vad tycker du om 2an? Jag är inte heller någon större anhängare av första, fastän den var ngt man växte upp med. Dock "otroligt usel film" är väl lite i överkant?

Lustigt att man ännu inte kommit för sig att se nyinspelningen, då jag gillar Evil Dead-trion. 2an är bland det mest underhållande jag sett, och jag är en pro-remake/reboot-snubbe. Spela roll om det blir ditt eller datt liksscch0m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in