2021-10-03, 20:43
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Kollat "The dark and the wicked" https://www.imdb.com/title/tt10229558/

Rejält mörk historia utan jumpscares, helt klart 3/5

Tack för tipset! Har haft lite skräcktorka ett tag nu men kanske den kan funka.
Såg No One Gets Out Alive igår och den började ganska lovande, men spårade ur efter halva filmen.
https://www.imdb.com/video/vi2712847...&ref_=tt_ov_vi
Citera
2021-10-04, 02:23
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Tack för tipset! Har haft lite skräcktorka ett tag nu men kanske den kan funka.
Såg No One Gets Out Alive igår och den började ganska lovande, men spårade ur efter halva filmen.
https://www.imdb.com/video/vi2712847...&ref_=tt_ov_vi
Haha ja det är rätt vanligt med skräckfilmer
Citera
2021-10-04, 02:26
Men rekommenderar även denna Caveat https://www.youtube.com/watch?v=HoOk...hannel=Shudder Något med slutet som jag tycker är rejält creepy!
Citera
2021-10-04, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Haha ja det är rätt vanligt med skräckfilmer

Jag rekommenderar dig två stycken riktigt bra filmer, vilka är.

1 ] Filmens titel: "Someone's Watching Me" och som är från året 1978, det är en psykologisk samt en Amerikansk skräckfilms-thriller med god spänning.

Regissören: John Carpenter.

Huvudrollen: Lauren Hutton, och ...

Adrienne Barbeau, J. Jay Saunders ..... med
flera ......

Skådespelerskan: Adrienne Barbeau, hade
bland annat huvudrollen i John Carpenter's Amerikanska Zombie-skräck-film med
titeln: "The Fog" från året 1980 där hon
gjorde det otroligt bra.

2 ] Filmens titel: "Wait Until Dark" och som
är från året 1976, det är en starkt psykologisk skräckfilms-thriller med stor spänning och en suverän skådespelerska i sina då, unga år.

Huvudrollen: Audrey Hepburn.

På det Svenska språket blev filmens
title: "Nattens Ögon" 🌘👀

Skräckfilms-thrillern har också en ung flicka, Julie Herrod som bidrar till spänningen.

Om du inte tidigare har sett dessa skräckfilms-thrillers, så vill jag varmt rekommendera dig att göra så, bägge filmerna är absolut sevärda och det är ingen tvekan om att den bästa av de två, är, den Amerikanska, "Wait Until Dark" från året 1976.

The Doll ................ ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2021-10-04 kl. 06:10.
Citera
2021-10-04, 06:39
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Älskaaaar den! Och vilket soundtrack, MAGI!

Jag gillade den också.
Den hade ju mycket scener med mycket prat osv. de kan ju kanske uppfattas segt för många som ser den, men de var samtidigt ganska intressant prat emellanåt, tyckte jag iaf 🙂

Ger den 4/5

Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Har sett tre avsnitt och jag tycker den är så seg. Bara en massa snack. Är den så hela vägen?

Har du börjat se dom tre första kan du lika gärna fortsätta tycker jag.
Visst kan den som sagt kännas seg vid prat mellan två människor en längre stund, men det händer ju samtidigt en hel del som jag iaf tyckte var spännande till o från.

Jag gillar när de går lite från drama till lite skräck lite sådär oförutsägbart ibland.

För att vara en ny serie med lite skräck så tycker jag definitivt den är värd att kika på 😊

Finns ju säkert många som kommer såga den totalt, men så är de ju med det mesta.
Jag tyckte den var över medel iaf.
Citera
2021-10-04, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag rekommenderar dig två stycken riktigt bra filmer, vilka är.

1 ] Filmens titel: "Someone's Watching Me" och som är från året 1978, det är en psykologisk samt en Amerikansk skräckfilms-thriller med god spänning.

Regissören: John Carpenter.

Huvudrollen: Lauren Hutton, och ...

Adrienne Barbeau, J. Jay Saunders ..... med
flera ......

Skådespelerskan: Adrienne Barbeau, hade
bland annat huvudrollen i John Carpenter's Amerikanska Zombie-skräck-film med
titeln: "The Fog" från året 1980 där hon
gjorde det otroligt bra.

2 ] Filmens titel: "Wait Until Dark" och som
är från året 1976, det är en starkt psykologisk skräckfilms-thriller med stor spänning och en suverän skådespelerska i sina då, unga år.

Huvudrollen: Audrey Hepburn.

På det Svenska språket blev filmens
title: "Nattens Ögon" 🌘👀

Skräckfilms-thrillern har också en ung flicka, Julie Herrod som bidrar till spänningen.

Om du inte tidigare har sett dessa skräckfilms-thrillers, så vill jag varmt rekommendera dig att göra så, bägge filmerna är absolut sevärda och det är ingen tvekan om att den bästa av de två, är, den Amerikanska, "Wait Until Dark" från året 1976.

The Doll ................ ?

Mvh/ JokerSpöket 👋👻

1967. Inte 76.
Citera
2021-10-04, 17:57
Medlem
Ratis avatar
Kollade Pet Sematary från 2019. Ingen vidare film, men hade väl inga stora förhoppningar heller.

Originalet från 1989 är en av mina favoriter när det kommer till modernare skräckfilmer. Den hade en "kuslighet" som skruvades upp hela tiden genom hela filmen. Tvärtemot den nya versionen.
Som vanligt när det kommer till amerikanska skräckfilmer från 2000-talet så är det några få blodiga slasher scener och sedan kallar man det för en "skräckfilm".
Citera
2021-10-04, 19:15
Medlem
Om Freddy är peddo varför hemsöker han high school-studenter som ser ut att vara i övre tjugoårsåldern?
Citera
2021-10-04, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam

1967. Inte 76.

Tack för påpekandet.

Ja, du har helt rätt i detta fallet, dvs, att den Amerikanska och psykologiska skräckfilms-thrillern "Wait Until Dark" är från året 1967 och inte som jag tidigare skrivit, från året 1976.

Då jag upptäckte att jag skrivit ett felaktigt årtal på skräckfilms-thrillen var det tyvärr för sent för mig att redigera, jag råkade helt enkelt sagt ändra ( -67 till -76 ) utan att tänka mig för.

Har du sett skräckfilms-thrillern "Wait Until Dark" från 1967 med Audrey Hepburn ?

Om du har sett filmen, vad tyckte du om den och vilket blev i sådant fall ditt betyg ?

Själv tycker jag att "Wait Until Dark" (1967) är en väldigt bra och spännande skräckfilms-thriller samt att skådespelerskan Audrey Hepburn gör det mycket bra.

Mvh/JM.
Citera
2021-10-04, 21:51
Medlem
Det är halloweenmånaden och min man som är uppväxt i USA (amerikansk jude) tvingar mig att se på skräckfillmer hela oktober månad. Men så då undrar ju jag nu varför i filmen IDle Hands...

Citera
2021-10-04, 21:56
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice
Om Freddy är peddo varför hemsöker han high school-studenter som ser ut att vara i övre tjugoårsåldern?

Studenterna vill han döda, han har många dimensioner gubben Krueger. Filmen om när Freddy återkommer genom barns drömmar och älskar med dem fastnade tyvärr i development hell.
Citera
2021-10-04, 22:28
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IH8Juice

Jag har för mig att ungarna han dödar (i den första filmen) är barn till föräldrarna som brände ihjäl honom. Efter den första filmen så är det mer standard slasher och han mördar varje tonåring han kan få tag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in