2016-05-20, 00:40
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chenille
Jag drog ner den till burken men har inte hunnit se den än. Jag ser inte sååå mycket skräck så vi får se när det blir av men jag ska helt klart se den.

När jag kollat skräck senaste tiden har det varit asiatiskt som levererat det var därför jag blev nyfiken på den.
Okej, Shutter är faktiskt en av de bättre om du frågar mig, nu var det hemskt många år sedan jag såg den, jag skulle tippa på 8-9 år. Du har sett den koreanska A tale of two sisters antar jag och Miike's Audition? Jag kan annars tipsa om en Koreansk film vars Engelska titel jag tror är Ghost. Jag minns än i dag när jag såg den, det var nog en 6-7 år sedan och jag var på väg att gå och lägga mig och började titta på den och den gick inte att slita sig från. Jag minns även att i slutet så blev jag riktigt överraskad. Då det var såpass många år sedan jag såg den kan du ju kanske ta detta med en viss nypa salt kanske, troligen hade jag moffat i mig en och annan sömntablett också, men jag rekommenderar den definitivt och ska själv ta att se om den då jag i skrivande stund inser att jag inte minns knappt något alls förutom att jag tyckte den var skitbra.

The Ghost var den engelska titeln
http://www.imdb.com/title/tt0410537/?ref_=fn_al_tt_2

Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=sQ4bwklkfHY
Senast redigerad av alprazolam_ 2016-05-20 kl. 00:43.
Citera
2016-05-20, 01:31
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Roadkill möter Taxi? Har inte riktigt litat på fransk skräck sedan den överhajpade skitfilmen Haute Tension. Ja förutom Martyrs då, men den går "above and beyond".

..- Brukar inte fråga någon om någon vet något.. då jag oftast hittar svaret själv

Men du känns väldigt pålitlig på sättet du skriver.. väldigt rak på sak iaf

Åtminstone en skräckfilm kan du väl dela med dig som du någonsin har haft ett nöje av att se
Citera
2016-05-20, 16:29
Medlem
Nån som glodde på tv-serien Slasher och vill lämna ett omdöme? Håller på att ladda ner serien nu, så kanske börjar se den i helgen.
Citera
2016-05-20, 20:32
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alwayslook
..- Brukar inte fråga någon om någon vet något.. då jag oftast hittar svaret själv

Men du känns väldigt pålitlig på sättet du skriver.. väldigt rak på sak iaf

Åtminstone en skräckfilm kan du väl dela med dig som du någonsin har haft ett nöje av att se
Först tänkte jag svara: "det ska du skita i din snörvlande viktigpetter.", men sedan började jag ifrågasätta mig själv. Jag tycker inte jag har särskilt speciell filmsmak men jag är väldigt svag för amerikansk 80-tals-slasher. Då i synnerhet F13 (minus den där rullen jag minns inte vilken i ordningen, åttan tror jag det är, Jason goes to hell?).

Men för att ge några exempel på filmer jag faktiskt uppskattar att se på:

Eden Lake
Only Lovers Left Alive
The Descent
The Thing
The Evil Dead
Near Dark
Jaws
Tucker and Dale vs Evil
The 'burbs
Possession
Eraserhead
Pig Hunt
Road Games
Bigfoot: The Lost Coast Tapes
Wolfen
The Poughkeepsie Tapes
Ils
Funny Games
Begotten
Besökarna
Spring
May
Horror Express
Ginger Snaps
Banshee Chapter
Martyrs

Egentligen skulle jag nog vilja dela upp filmerna i två kategorier. En med filmer som är "sköna", mysiga och trevliga att se på - ja ren och skär underhållning. Exempelvis Ginger Snaps, The 'burbs, May och Besökarna. Den andra kategorin är sådana som får mig att nästan må fysiskt och psykiskt dåligt, en sorts påfrestning som är lockande att utsätta sig för. Dessa filmer bland annat Martyrs, Eden Lake och Possession.
Citera
2016-05-20, 21:12
Medlem
alwayslooks avatar
Citat:
Först tänkte jag svara: "det ska du skita i din snörvlande viktigpetter.", men sedan började jag ifrågasätta mig själv. Jag tycker inte jag har särskilt speciell filmsmak men jag är väldigt svag för amerikansk 80-tals-slasher. Då i synnerhet F13 (minus den där rullen jag minns inte vilken i ordningen, åttan tror jag det är, Jason goes to hell?).

Men för att ge några exempel på filmer jag faktiskt uppskattar att se på:

Eden Lake
Only Lovers Left Alive
The Descent
The Thing
The Evil Dead
Near Dark
Jaws
Tucker and Dale vs Evil
The 'burbs
Possession
Eraserhead
Pig Hunt
Road Games
Bigfoot: The Lost Coast Tapes
Wolfen
The Poughkeepsie Tapes
Ils
Funny Games
Begotten
Besökarna
Spring
May
Horror Express
Ginger Snaps
Banshee Chapter
Martyrs

Egentligen skulle jag nog vilja dela upp filmerna i två kategorier. En med filmer som är "sköna", mysiga och trevliga att se på - ja ren och skär underhållning. Exempelvis Ginger Snaps, The 'burbs, May och Besökarna. Den andra kategorin är sådana som får mig att nästan må fysiskt och psykiskt dåligt, en sorts påfrestning som är lockande att utsätta sig för. Dessa filmer bland annat Martyrs, Eden Lake och Possession.

Denna snörvlande viktigpetter tackar för ditt trevliga utförliga svar

Jag vill nog faktiskt påstå att vi har en ganska delad smak vad gäller filmer i denna kategori,

sen om det är bra eller dåligt, de bryr jag mig väldigt lite om
Citera
2016-05-20, 21:12
Medlem
Dr.Katis avatar
Underworld-serien, bra eller anus?
Det lilla jag sett får mig att vilja se mer. Höga förhoppningar här!
Citera
2016-05-20, 21:38
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Underworld-serien, bra eller anus?
Det lilla jag sett får mig att vilja se mer. Höga förhoppningar här!
Första filmen är okej, stundtals bra. Skippa resten. En hopplös medioker filmserie vars enda behållning är Kate B arsle i läderbrallor. Dock kommer en ny uppföljare ut senare i år!
Citera
2016-05-20, 21:44
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Första filmen är okej, stundtals bra. Skippa resten. En hopplös medioker filmserie vars enda behållning är Kate B arsle i läderbrallor. Dock kommer en ny uppföljare ut senare i år!
Ok, tack för svar.
(Hon är ju för jävla snygg!)
Citera
2016-05-20, 21:49
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Stämmer in. Första är OK, resten blir för mycket cyberpunk Matrix-wannabe.

Samma skit som gjorde Resident Evil-uppföljarna outhärdliga. Vill få filmen att va sååå jävla BALL som möjligt.
Senast redigerad av Zaxxon 2016-05-20 kl. 22:09.
Citera
2016-05-20, 22:32
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Stämmer in. Första är OK, resten blir för mycket cyberpunk Matrix-wannabe.

Samma skit som gjorde Resident Evil-uppföljarna outhärdliga. Vill få filmen att va sååå jävla BALL som möjligt.
Pfft, inte ballare än House of the Dead. https://www.youtube.com/watch?v=H9WqbZC3XeM
Citera
2016-05-20, 22:55
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Pfft, inte ballare än House of the Dead. https://www.youtube.com/watch?v=H9WqbZC3XeM
Haha, med Jurgen Prochnow iklädd sin kaptensmössa från Das Boot. Minns att jag faktisk försökte mig på denna rulle när den kom, pga att Jurgen var med, men såg nog inte mer än en 20 min.
Citera
2016-05-21, 00:55
Medlem
Ograsts avatar
The Witch rekommenderas varmt. Atmosfärisk, klaustrofobisk, tätt och innovativ!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in