Citat:
Ursprungligen postat av
Whyback
Först, inte dött "i", utan "med" C19, en stor skillnad. Sedan, det viktigaste, är att död med C19 är koncentrerad till riskgrupper, riktigt gamla och de med grava riskfaktorer. Det är jobbigt att vara en person som har grav risk att få C19 eller en annan infektion, ska 99,9 % av den övriga befolkningen rätta sig efter det, eller ska de som tillhör gruppen ta sitt ansvar, sin risk ( de äldsta behöver samhället och anhöriga hjälpa, även de med multi-multiproblem....). Jag upprepar också, att det finns ingen långsiktig överdödlighet alls, men en liten koncentration, kring vågorna av smitta.
Om du anser att 99,9% av befolkningen ska vända upp och ner på hela sin tillvaro för 0.1%, ja, du får inte mig med på det tåget iaf....
Edit: Skjutvapenvåld drabbar ganska blint, det går inte att varken skydda sig för eller planera mot, en helt annan fråga. Du tycker att det är småpotatis, jag är beredd att "nacka" 1000 st. av de as som håller på med den grava brottsliga verksamheten, skulle lätt ställa upp som bödel, och ta de första 1000 st. av daga, utan betalning!
Inget av det du skriver stämmer ju! Var får du dina siffror ifrån? Skiter du fram dem eller??!?!
"Ofarligt för 99,9% av befolkningen" Jo, tjena. Över 70 tusen personer har behövt uppsöka sjukhusvård efter att de smittats med viruset. Men okej, då utgör väl de 70 tusen personerna de 0,1% då? Så måste det ju logiskt sett vara med DINA siffror. Det å andra sidan innebär att 70.000/0,001=>70 miljoner. Problemet är att det bara bor 10 miljoner människor i Sverige. Då påstår du alltså att MINST 7 gånger fler svenskar har varit smittade av viruset än vad det finns invånare!
Eller är det bara döden som är "farlig" enligt dig? Men okej, då sätter vi 15 tusen i täljaren då. 15.000/0,001= 15 miljoner. Inser du inte att du gör bort dig totalt när du bara skiter fram siffror utan någon som helst realism, eller ens rimlighetsbedömning?!?!!
Inte ens om varenda invånare i hela jävla Sverige hade varit smittad av covid19 får man ihop dina siffror!
Är det något som drabbar blint är det ju just covid19. Skjutvapenvåld å andra sidan drabbar till absolut övervägande del enbart andra kriminella.