2021-10-05, 20:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Det skulle vara intressant att veta. Förhoppningsvis är Folkhälsomyndigheten ivriga att undersöka detta, så att dom kan bekämpa smittspridningen så effektivt som möjligt.

Det är ju knappast fohm som undersöker det. De är bara epidemiologer....

Pfizer gör ju studier efterhand med syfte att få godkännande för booster doser. Efter ett godkännande kan Fohm ta ställning till om de vill rekommendera det.
Citera
2021-10-05, 20:25
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Först, inte dött "i", utan "med" C19, en stor skillnad. Sedan, det viktigaste, är att död med C19 är koncentrerad till riskgrupper, riktigt gamla och de med grava riskfaktorer. Det är jobbigt att vara en person som har grav risk att få C19 eller en annan infektion, ska 99,9 % av den övriga befolkningen rätta sig efter det, eller ska de som tillhör gruppen ta sitt ansvar, sin risk ( de äldsta behöver samhället och anhöriga hjälpa, även de med multi-multiproblem....). Jag upprepar också, att det finns ingen långsiktig överdödlighet alls, men en liten koncentration, kring vågorna av smitta.

Om du anser att 99,9% av befolkningen ska vända upp och ner på hela sin tillvaro för 0.1%, ja, du får inte mig med på det tåget iaf....

Edit: Skjutvapenvåld drabbar ganska blint, det går inte att varken skydda sig för eller planera mot, en helt annan fråga. Du tycker att det är småpotatis, jag är beredd att "nacka" 1000 st. av de as som håller på med den grava brottsliga verksamheten, skulle lätt ställa upp som bödel, och ta de första 1000 st. av daga, utan betalning!

Inget av det du skriver stämmer ju! Var får du dina siffror ifrån? Skiter du fram dem eller??!?!

"Ofarligt för 99,9% av befolkningen" Jo, tjena. Över 70 tusen personer har behövt uppsöka sjukhusvård efter att de smittats med viruset. Men okej, då utgör väl de 70 tusen personerna de 0,1% då? Så måste det ju logiskt sett vara med DINA siffror. Det å andra sidan innebär att 70.000/0,001=>70 miljoner. Problemet är att det bara bor 10 miljoner människor i Sverige. Då påstår du alltså att MINST 7 gånger fler svenskar har varit smittade av viruset än vad det finns invånare!

Eller är det bara döden som är "farlig" enligt dig? Men okej, då sätter vi 15 tusen i täljaren då. 15.000/0,001= 15 miljoner. Inser du inte att du gör bort dig totalt när du bara skiter fram siffror utan någon som helst realism, eller ens rimlighetsbedömning?!?!!
Inte ens om varenda invånare i hela jävla Sverige hade varit smittad av covid19 får man ihop dina siffror!

Är det något som drabbar blint är det ju just covid19. Skjutvapenvåld å andra sidan drabbar till absolut övervägande del enbart andra kriminella.
Citera
2021-10-05, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Var i inslaget drar du den slutsatsen?

Det är du som är ett jävla nöt

Jag förstår, att den här skitgubben, går såklart läkemedelsindustrin till mötes ( betalar en stor del av hans professorslön, vem är överraskad). Vem som är ett nöt, en nyttig idiot, ett får i flock, det får andra som läser lista ut.......
Citera
2021-10-05, 20:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Intressant jämförelse av Molnupiravir och Ivermectin.

Då båda medicinerna verkar på olika sätt så borde de kunna användas tillsammans och möjligen få mycket högre effektivitet.

En cocktail så fort man får symptom. Dock är priset avskräckande för molnupiravir så kommer troligen användas sparsamt här.

https://youtu.be/hKa3EZqofNo
Citera
2021-10-05, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja vilken vaccin handlar tråden om tänker du och vilka vaccin mer behöver man inreseintyg för att komma in i Europeiska länder?

För de äldre minskar skyddet kraftigt efter bara några månader, och nej skyddet är inte ens hyfsat.

Inga vad jag vet men så är det trots allt en pandemi.

I en nyligen publicerad studie så framkommer att Pfizer-vaccinet fortfarande är effektivt 90% mot svår sjukdom och död i minst 6 månader även om skyddet mot smitta sjunker snabbare: https://www.theguardian.com/world/2021/oct/05/pfizer-covid-jab-90-effective-against-hospitalisation-for-at-least-6-months

Det är i vart fall bättre än att inte vaccinera sig alls.
Citera
2021-10-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Inget av det du skriver stämmer ju! Var får du dina siffror ifrån? Skiter du fram dem eller??!?!

"Ofarligt för 99,9% av befolkningen" Jo, tjena. Över 70 tusen personer har behövt uppsöka sjukhusvård efter att de smittats med viruset. Men okej, då utgör väl de 70 tusen personerna de 0,1% då? Så måste det ju logiskt sett vara med DINA siffror. Det å andra sidan innebär att 70.000/0,001=>70 miljoner. Problemet är att det bara bor 10 miljoner människor i Sverige. Då påstår du alltså att MINST 7 gånger fler svenskar har varit smittade av viruset än vad det finns invånare!

Eller är det bara döden som är "farlig" enligt dig? Men okej, då sätter vi 15 tusen i täljaren då. 15.000/0,001= 15 miljoner. Inser du inte att du gör bort dig totalt när du bara skiter fram siffror utan någon som helst realism, eller ens rimlighetsbedömning?!?!!
Inte ens om varenda invånare i hela jävla Sverige hade varit smittad av covid19 får man ihop dina siffror!

Är det något som drabbar blint är det ju just covid19. Skjutvapenvåld å andra sidan drabbar till absolut övervägande del enbart andra kriminella.

Vi pratade om döda, och du tar upp antalet som uppsökt sjukvården.....

C19 drabbar allt annat än blint, läs statistik och finn att de absolut flesta som dör med förkylningen C19 är 80+. Jag stannar där, och om du kommer tillbaka, så resonera kring vilka som dör med C19, i allra högsta grad.

Edit: Du är inte kapabel att förstå enkel statistik, men jag har inte betalt för att lära dig det, så du får fortsätta att framstå som den totala ignorant du är....
Senast redigerad av Whyback 2021-10-05 kl. 20:36.
Citera
2021-10-05, 20:34
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kan-vem-som-helst-bli-smittad-fast-man-ar-vaccinerad?fbclid=IwAR3FWko54YjlYa7o41D8f1CbD0u-iBhlQUNfjb RnzgJdNj3sYN6ov25UW5I

Jävla nötter som tagit fram vaccinet
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Tror det kommer dö många gamlingar denna vinter. Detta "vaccin" är för dåligt.

Vaccinet, med sina fel och brister, är ändå det bästa försvaret vi har mot viruset.

Jag befarar att du har rätt i att många åldringar kommer att avlida denna vinter. Därför är det viktigt att optimera åldringarnas skydd genom att ge påfyllnadsdoser av vaccinet.
Citera
2021-10-05, 20:38
Medlem
Citat:
Vaccinet, med sina fel och brister, är ändå det bästa försvaret vi har mot viruset.
Nej nej nej! Det bästa försvaret mot sjukdomsalstrande bakterier och virus etc. är givetivs våra immunsystem! Utan ett bra sådant så funger ju inte heller vaccin!
Citat:
Jag befarar att du har rätt i att många åldringar kommer att avlida denna vinter. Därför är det viktigt att optimera åldringarnas skydd genom att ge påfyllnadsdoser av vaccinet.
Påfyllnadsdoser som lika gärna kan ta kål på åldringar!
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-10-05 kl. 20:42.
Citera
2021-10-05, 20:47
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Hon, överläkaren på Mälarsjukhuset, säger att samtliga på IVA efter sommaren med COVID19 har varit ovaccinerade.

I åldern 30-50 år.

Och att en av fem dör där.
Jag tittar på SIR.

Mälarsjukhuset ligger väl i Sörmland. Där är det 2 registrerare personer på IVA i ålder 30-50 år sedan 1 september tills nu. Ingen av de har rapporterats avlidna och bägge två är ovaccinerade.

Sammanlagt har Sörmland enligt SIR 4 rapporterade personer på IVA sedan 1 september tills nu.
De andra två är en 53 också ovaccinerad och en 76 åring som är vaccinerad. Dessa två har inte rapporterats in avlidna heller.

En av fem avlidna blir ju inte detta. Måste vara förseningar i rapporteringen.
Citera
2021-10-05, 20:50
Medlem
As most but not all double blind studies, and meta-analyses, have shown benefits of ivermectin in COVID19 including 56% mortality reduction [11], and given the complimentary pharmacokinetics and pharmacodynamics of the drugs, direct head -to -head comparison of molnupiravir and ivermectin, in blinded randomized clinical trials are needed. A combination of molnupiravir with Ivermectin putatively, may be at least additive or synergistic in effects on RdRP or cytokine release. This should be further investigated in anti-SARS- CoV-2 antiviral combination therapy.

https://austinpublishinggroup.com/pharmacology-therapeutics/fulltext/ajpt-v9-id1149.pdf
Citera
2021-10-05, 20:52
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men med tanke på att 15 tusen har dött i covid19 och "bara" cirka 150 personer skjutits ihjäl under samma tidsperiod utgör ju covid19 100 gånger mer risk än skjutvapenvåld i Sverige. Det måste du ju hålla med om. Det låter inte som du är speciellt bra på att göra riskanalyser.
Citat:
Först, inte dött "i", utan "med" C19, en stor skillnad.

Nej. Det är inte stor skillnad mellan "av Covid" och "med Covid". Av dom människor som har dött "med Covid", så har 90% dött "av Covid" (men i många fall i samverkan med andra former av ohälsa).

Citat:
Sedan, det viktigaste, är att död med C19 är koncentrerad till riskgrupper, riktigt gamla och de med grava riskfaktorer. Det är jobbigt att vara en person som har grav risk att få C19 eller en annan infektion, ska 99,9 % av den övriga befolkningen rätta sig efter det, eller ska de som tillhör gruppen ta sitt ansvar, sin risk ( de äldsta behöver samhället och anhöriga hjälpa, även de med multi-multiproblem....). Jag upprepar också, att det finns ingen långsiktig överdödlighet alls, men en liten koncentration, kring vågorna av smitta.

Vad menar du med "ingen långsiktig överdödlighet"? Sett över tillräckligt lång tid, så är dödligheten alltid 100%. Alla dödsfall kan betraktas som tidigareläggande av det oundvikliga, eftersom alla människor är dömda att någon gång dö.

Men det är löjligt att försöka bortförklara dödsfallen på det sättet. Ifall man ägnar sig åt den sortens bortförklaringar, så är man riktigt ordentligt desperat att försöka frikänna viruset från all skada som viruset har gjort.

Citat:
Om du anser att 99,9% av befolkningen ska vända upp och ner på hela sin tillvaro för 0.1%, ja, du får inte mig med på det tåget iaf....

Nu kommer du med trams-siffror, som helt uppenbart saknar förankring i verkligheten.

Citat:
Edit: Skjutvapenvåld drabbar ganska blint, det går inte att varken skydda sig för eller planera mot, en helt annan fråga. Du tycker att det är småpotatis, jag är beredd att "nacka" 1000 st. av de as som håller på med den grava brottsliga verksamheten, skulle lätt ställa upp som bödel, och ta de första 1000 st. av daga, utan betalning!

Tack för ditt generösa erbjudande. Men jag tror att en bödel inte är det som behövs. Jag tror mer på storskalig återvandring.
Citera
2021-10-05, 20:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vi pratade om döda, och du tar upp antalet som uppsökt sjukvården.....

C19 drabbar allt annat än blint, läs statistik och finn att de absolut flesta som dör med förkylningen C19 är 80+. Jag stannar där, och om du kommer tillbaka, så resonera kring vilka som dör med C19, i allra högsta grad.

Edit: Du är inte kapabel att förstå enkel statistik, men jag har inte betalt för att lära dig det, så du får fortsätta att framstå som den totala ignorant du är....

Nej, DU pratade om för vilka det var farligt. Framgick inte om du menade de som varit så sjuka att de behövt uppsöka vård, eller om det var yttersta konsekvensen av sjukdom, dvs död du menade. Du skrev att det var ofarligt för 99,9% av befolkningen, men eftersom 15 tusen har dött, så följer ju det att det bor 15 miljoner invånare i Sverige. Detta förutsatt att 100% varit smittade, vilket vi nog alla borde fatta är en grov överdrift. Är det någon som inte fattar simpel matematik så är det ju du, men du är antagligen för obegåvad för att förstå varför. Lycka till i livet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in