2021-09-07, 15:18
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
är pandemin över nu? inga restriktioner

nu måste jag pendla varje jävla dag
orka.

hoppas corona viruset kommer tillbaks

Hahaha. Du behöver nog inte hoppas särskilt mycket.

52 inlagda på IVA idag. Motsvarande för ett år sedan var tolv...

FoHM har ännu en gång visat att dom inte har en susning.
Citera
2021-09-07, 15:19
Medlem
IMBILDENs avatar
From första oktober kommer all covidvård att upphöra. Pandemin är slut. Skönt för alla inom vården att slippa vårda covidsjuka nu då. Känns nästan lite overkligt.

Nu får de väl ta tag i vårdskulden och skära ned IVA-platserna igen då.
Citera
2021-09-07, 15:19
Medlem
Futuretraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Antagligen kommer det fortsättas spridas bland skolungdomar och icke vaccinerade vuxna. Barnen klarar sig utan sjukvård, de vaccinerade klarar sig utan sjukvård. De som är ovaccinerade blir inlagda och kanske dör. Men enligt dom så dör vi vaccinerade redan i drivor, samt 90% av oss kommer att dö om 3 år. Så det blir kanske plus minus noll

ja om 3 år så kommer alla vaccinerade att dö.
men de tråkigt att vuxna människor som är icke vaccinerade ska tvingas arbeta på kontor eller pendla till skolan.

jag tycker att det bästa är att dela upp världen med vaccinerade på ena sidan och ovaccinerade på andra sidan.
Citera
2021-09-07, 15:20
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
?

20200907 var det 12 st på IVA.

20210907 är det 52 stycken på IVA.

Du borde söka jobb på FoHM.
Vi kan väl jämföra junis siffror från 2020 vs 2021 istället. Ändå hade vi hårdare restriktioner i år än förra, trots lägre beläggning. Nu är det praktiskt taget valfritt att riskera att ligga där.
Citera
2021-09-07, 15:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Futuretrader
ja om 3 år så kommer alla vaccinerade att dö.
men de tråkigt att vuxna människor som är icke vaccinerade ska tvingas arbeta på kontor eller pendla till skolan.

jag tycker att det bästa är att dela upp världen med vaccinerade på ena sidan och ovaccinerade på andra sidan.

De spetälske som åkt på skiten då? Blir de en tredje grupp kanske?
Citera
Medlem
Tvivlar på att pandemin är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Antagligen kommer det fortsättas spridas bland skolungdomar och icke vaccinerade vuxna. Barnen klarar sig utan sjukvård, de vaccinerade klarar sig utan sjukvård. De som är ovaccinerade blir inlagda och kanske dör. Men enligt dom så dör vi vaccinerade redan i drivor, samt 90% av oss kommer att dö om 3 år. Så det blir kanske plus minus noll

Återigen. 90% av de som har dött av covid är över 85 år. De enda ovaccinerade som behöver oroa sig, är möjligen de som är gamla och/eller har underliggande sjukdomar.
Vi andra kommer att klara oss fint. Tack till alla er som har vaccinerat er frivilligt med det nödgodkända vaccinet. Jag är jätteglad för att jag slapp!
Citera
Medlem
Stones avatar
Regeringen abdikerar:

Nu frågor. Ekot ställer en fråga om smittspridningen verkligen är på rätt nivåer för att börja lätta upp?

– Vi måste lära oss leva med att sjukdomen finns. Men genom att försöka få fler att vaccinera sig tror vi att det här kommer att hanteras, det måste hanteras, säger Johan Carlson.

Det blir inget vaccinpass heller.
Citera
2021-09-07, 15:22
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Lyssna du på dagens pressträff.
De kommer lätta på restriktionerna för de med vaccinbevis.
Så du får väl fortsätta stanna hemma.

Regeringe vill ju öppna upp ordentligt. Nu kommer hösten och snoriga människor. Det här kommer bli kul.
Citera
2021-09-07, 15:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Jag bad om källa för ditt påstående att regeringen inte släpper restriktionerna på grund av de ovaccinerades ovilja att vaccinera sig. Men det faktum att de nu gör det, bevisar ju att du inte hade någon källa. Du hittade på.
Kvalificerat antagande.
Men var delvis fel för de släpper nu på restriktionerna för oss vaccinerade.
Men stämmer bra för de som inte är vaccinerade för där blir restriktionerna kvar.
Du kan ju fortsätta kolla på bingo-lotto.
Citera
2021-09-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tvivlar på att pandemin är över.

Det är den inte. Sanna mina ord. Och det beror inte på de ovaccinerade eller på barnen.
Citera
2021-09-07, 15:24
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Vi kan väl jämföra junis siffror från 2020 vs 2021 istället. Ändå hade vi hårdare restriktioner i år än förra, trots lägre beläggning. Nu är det praktiskt taget valfritt att riskera att ligga där.

Vi kan väl hålla oss till ursprungpåståendet istället.

Dagens nivåer av inlagda på IVA motsvarar nivåerna i slutet av förra oktober.

Om det följer ungefär samma som tidigare år år betyder det att det strax kommer ta ordentlig fart.
Förra året tog det sprutt i början november.

Förmodligen kommer antalet på IVA inte vara lika högt tack vare vaccinationen men antalet inlagda på sjukhus kan fortfarande bli högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in