Citat:
Ursprungligen postat av
Bratis
Det är inte klokt. Är det något man skyddar från sitt eget helvete så är det väl lillebrorsa. Förstår vad du menar. Han visar tydligt i förhören att han mår skit för det inträffade och jag kan tycka att han ska det. Det är synd att ingen grep in tidigare i M's barndom helt klart men jag har svårt att tycka synd om honom efter vad han gjort. Han är medveten om vad droger gör med honom och har valt att fortsätta ändå. Om detta blir hans wakeupcall återstår att se men det låter som om det skulle kunna vara det.
Jag tror dock inte att han var den drivande bakom detta. Hela historien är galenskap.
Ja han ska självklart må skit för de han gjort, det visar ju även på att det finns nånting innanför pannbenet trots allt.
Jag tycker hela hans liv är sorgligt.. Verkar som hans enda nyktra period har varit de åren han bodde i Spanien. Jag är lite förundrad över hur en sån som Mattias lyckas få en (till synes) normal tjej som exet Anna att lämna jobb och familj för Mattias skull.. Hon verkar heller inte ha ett ont ord att säga om honom. Han var aldrig svartsjuk eller hotfull emot henne, enligt henne. Hon berättar oxå om hans mamma som hela tiden menat på att han är besatt av djävulen.. Mysig mmma.
Jag har alltid uppfattat henne som ganska kall. Aldrig sett henne le en enda gång..
Han hade heller ingen kontakt med henne under tiden i Spanien. Det låter som det var det nyttigaste han kunde göra, bryta med sitt gamla. Man ser på hans dåvarande fb att han börjar intressera sig för fotografering, meditation och yoga.
Sen träffa han Rosanna, och så hände det här.
Den enda anhörig dom hörts i fupen är hans mamma. Inga av hans syskon eller nånting...
Synd att alla säger att han är mytoman. För annars hade jag trott mer på hans förhör. Men skulle teres verkligen uppmuntra honom? Är hon sån som person? Lite flörtig mot allt manstyg?