2021-10-05, 16:13
Medlem
Tänk att kunna tänka som hon under de förhållandena. Strategiskt. Hon var själv påverkad. Hon har (enl vad hon säger) en kille i borstaden som är kapabel att göra vad som helst. Det ligger en knivskuren kvinna i soffan. En kvinna hon säger sig älska. Hon har konstaterat att hon är vid liv men skulle lätt kunna förblöda om hon inte får hjälp snart. Många skulle lätt gripas av panik men inte hon. Hon som annars har humör är sansad. Det tycker jag rimmar jävligt dåligt! Dessutom så borde hon med automatik lagt om T's blödande armar när hon ser faran i det. Om hon vill påstå att det inte går pga M så kan jag säga att jag hoppas och tror att jag själv inte skulle tänkt på M känslor i det läget. T håller på att dö. Hon är själv inte helt tappad när det kommer till handgemäng så hon skulle ha kunnat försvara sig. Men inte hon inte.
Citera
2021-10-05, 16:56
Medlem
Kriitans avatar
Min uppfattning innan jag började läsa fupen var att M var sjuk i huvudet, och R och T blev offer för M. Men herregud så fel man kan ha. R är ju heeelt sjuk i huvudet. Hon har manipulerad en kille med med flera diagnoser och lindrig utvecklingsstörning. Fan min bild av honom nu är precis som ngn skrev, en vilsen "tonåring" som söker sin plats här i världen. Ett fruktansvärt tragiskt liv, så förstörd redan som ungdom. Men det är vidrigt det han gjort, han både kniva och troligen yxade henne, Det är riktigt sjukt gjort och det vet han själv om. Drf han mår som han gör nu. Men det som R har gjort är fan värre. Utnyttja en svagbegåvad för att begå ett mord. Äcklig är hon... Visar ingen som helst ånger, sitter och skrattar i förhör och är arrogant titt som tätt. Nej fy fan, denna kvinna borde aldrig släppas ut igen...
Senast redigerad av Kriitan 2021-10-05 kl. 17:17.
Citera
2021-10-05, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Tänk att kunna tänka som hon under de förhållandena. Strategiskt. Hon var själv påverkad. Hon har (enl vad hon säger) en kille i borstaden som är kapabel att göra vad som helst. Det ligger en knivskuren kvinna i soffan. En kvinna hon säger sig älska. Hon har konstaterat att hon är vid liv men skulle lätt kunna förblöda om hon inte får hjälp snart. Många skulle lätt gripas av panik men inte hon. Hon som annars har humör är sansad. Det tycker jag rimmar jävligt dåligt! Dessutom så borde hon med automatik lagt om T's blödande armar när hon ser faran i det. Om hon vill påstå att det inte går pga M så kan jag säga att jag hoppas och tror att jag själv inte skulle tänkt på M känslor i det läget. T håller på att dö. Hon är själv inte helt tappad när det kommer till handgemäng så hon skulle ha kunnat försvara sig. Men inte hon inte.

Precis! Hon har t.o.m sinnesnärvaro att stå stilla och bara fokusera på teres mage och ser att hon andas 🤦‍♀️
Det rimmar jävligt illa med att det skulle varit en kaos situation där hon är rädd för sitt liv. Däremot har hon tid att fokusera på teres liv.. Fast inte till den grad att hon försöker rädd henne. Hon verkar ens inte sörja att hon är död.

Hon verkar jävligt beräknande. Känns som hon rättar sin historia utifrån vad hon tror att de får fram.
Jag tror hon hittar på allt om de vita bunkarna som Mattias sagt till henne att eld upp (som inte hittas nånstans) för att förklara ev spår elle bevis när hon i själva verket vart nere och hämtat yxan.

Han hon blodspår på sig någonstans överhuvud taget? Det borde hon ju ha som iaf brottats med en blodig Mattias som har blod överallt!
Men inte en droppe på henne? Inte ens på fötterna? Döljer hon att hon duschat? Såklart, man måste va tjusig när insatsstyrkan stormar huset.
Citera
2021-10-05, 17:30
Avslutad
Mattias reagerar på att hon försöker få honom att se illa ut genom att hon påstår att han vart och hämtar ett smakprov. Hon påstår att det skulle vara utblandat med fentanyl, vilket verkar vara dödsstraff på i den världen.

Mattias verkar genuint inte veta vad hon pratar om när hon säger att han skulle åkt iväg och träffat folk. När han faktiskt ringde pizzerian för att fråga om det fanns mer öl. Pizzerian vittnar om att någon ringde men de hörde inte vad personen ens sa och la på. Det säger väl något om hans skick.

Polisen ifrågasätter även hur Mattias kan ha gått från att vara helt vild till att ha somnat när polisen kommer. Hon menar ju på att han låtsas sover när han grips. Vilket polisen inte håller med om och hänvisar till hans promille, om jag inte minns fel.
Senast redigerad av Deadlift81 2021-10-05 kl. 18:28. Anledning: Fel skrivet
Citera
2021-10-05, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Ja han ska självklart må skit för de han gjort, det visar ju även på att det finns nånting innanför pannbenet trots allt.

Jag tycker hela hans liv är sorgligt.. Verkar som hans enda nyktra period har varit de åren han bodde i Spanien. Jag är lite förundrad över hur en sån som Mattias lyckas få en (till synes) normal tjej som exet Anna att lämna jobb och familj för Mattias skull.. Hon verkar heller inte ha ett ont ord att säga om honom. Han var aldrig svartsjuk eller hotfull emot henne, enligt henne. Hon berättar oxå om hans mamma som hela tiden menat på att han är besatt av djävulen.. Mysig mmma.
Jag har alltid uppfattat henne som ganska kall. Aldrig sett henne le en enda gång..
Han hade heller ingen kontakt med henne under tiden i Spanien. Det låter som det var det nyttigaste han kunde göra, bryta med sitt gamla. Man ser på hans dåvarande fb att han börjar intressera sig för fotografering, meditation och yoga.
Sen träffa han Rosanna, och så hände det här.

Den enda anhörig dom hörts i fupen är hans mamma. Inga av hans syskon eller nånting...

Synd att alla säger att han är mytoman. För annars hade jag trott mer på hans förhör. Men skulle teres verkligen uppmuntra honom? Är hon sån som person? Lite flörtig mot allt manstyg?

Mattias är en väldigt godhjärtad person, som behandlar sina tjejer som prinsessor.. Har själv kännt han sen mååånga år tillbaka, och jag har aldrig sett en otrevlig sida eller aggressiv sida från han, även om jag har tappat humöret på han och sagt ifrån å höjt rösten mot han när han är lite för mkt, så har han aldrig höjt rösten tillbaka eller spännt upp sig, utan mer krypit ihop å sagt förlåt, å då e jag tjej.. Han må va den som spelar över ibland beroende på vem de e han umgås/pratar med, försöker va lite mer än vad han är, osäker kille som inte riktigt kan de där med sociala, att vara sig själv med andra kan han inte riktigt, utan han känner att han inte passar in, så han anpassar sig efter omgivningen.. Vilket är så synd.. Hade han fått rätt hjälp, så hade han kunnat komma så långt här i livet, för är de något han gillar så brinner han för det till 220%.. Och de e inte så att han ljuger om saker, utan han överdriver bara, om han säger att han har 2000kr då har han egentligen bara 200kr.. Om han säger att han druckit 15 öl på en timme så e d bara 3 öl osv.. Så nej han e inte den som ljuger, han överdriver i mkt bara..
Citera
2021-10-05, 18:48
Medlem
Citat:
Du gör många bra reflektioner här.

En sak jag tänkt på med är, när hon är nere i källaren har hon ju möjlighet att dra. Det är ju en dörr ut där.

Ja exakt, men hon är för rädd för M kommer höra att hon försöler "fly" och försöker köpa sig tid är hennes förklaring 🙈 (jag tror nog mer på att hon försöker köpa sig tid att rensa så mkt hon kan efter sig själv, och sätta Mattias blod på mycket och slänga sin blodiga tröja i tvätten ihop om att Mattias å T blod skulle försvinna) men ack så fel..

Sen e de konstigt oxå att de finns ju lite blod på räcket ner till källaren, plus en liten stänk på väggen som är Mattias blod, men trappstegen är fläckfria, finns inte ens blodfläck, och åter igen med tanke på hans blödande fot, så borde trappstegen vara mycket blodiga.. Flög han ner å upp från trappan med 🤷‍♂️ Min förklaring är att Rosanna återigen haft Mattias blod på sig, och där avsatt spår på väg ner..
Citera
2021-10-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis

Ja, om jag inte minns fel så han Rosanna själv sagt flera gånger att hon är inte den som är den, utan hon går i mellan bråk/våld oavsett vad, hon är inte rädd av sig..

Men ändrar mkt till att hon grips av panik å stelnar till när de blir bråk, så därför våga hon inte göra något, då hon säger att hon varit med om så mkt som som gett henne men, så minsta lilla om typ någon tar i jenne grips hon av panik å stelnar till 🤷‍♂️

Men hon kan iskallt hugga en person med en gaffel i halsen å gå iskallt därifrån, och även kväva en tant med en kudde för att hon ska va tyst, så vad säger de att hon inte skulle kunna va så iskall å slå ihjäl sin kusin pågrund av svartsjuka 🤷‍♂️

Och den Mattias jag känner skulle ALDRIG ha psyke hur påverkad han än är att hugga någon med yxa i huvudet.. Hur mkt någon än försöker få han å göra det, så skulle han hellre ses som en mes i en sån situation, och att han säger att han högg i armen, de tror jag nog han gjorde under press från Rosanna, men absolut inte mata hugg, utan små stack isf för att göra Rosanna nöjd och att han ska känna att hon är nöjd och låter mig vara 🤷‍♂️ Men oavsett om de va press eller inte så har han gjort fel, och de får han stå för och även gör, och de e något han får leva med resten av livet..
Citera
2021-10-05, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Mattias är en väldigt godhjärtad person, som behandlar sina tjejer som prinsessor.. Har själv kännt han sen mååånga år tillbaka, och jag har aldrig sett en otrevlig sida eller aggressiv sida från han, även om jag har tappat humöret på han och sagt ifrån å höjt rösten mot han när han är lite för mkt, så har han aldrig höjt rösten tillbaka eller spännt upp sig, utan mer krypit ihop å sagt förlåt, å då e jag tjej.. Han må va den som spelar över ibland beroende på vem de e han umgås/pratar med, försöker va lite mer än vad han är, osäker kille som inte riktigt kan de där med sociala, att vara sig själv med andra kan han inte riktigt, utan han känner att han inte passar in, så han anpassar sig efter omgivningen.. Vilket är så synd.. Hade han fått rätt hjälp, så hade han kunnat komma så långt här i livet, för är de något han gillar så brinner han för det till 220%.. Och de e inte så att han ljuger om saker, utan han överdriver bara, om han säger att han har 2000kr då har han egentligen bara 200kr.. Om han säger att han druckit 15 öl på en timme så e d bara 3 öl osv.. Så nej han e inte den som ljuger, han överdriver i mkt bara..

Detta stämmer exakt överens med den uppfattning jag fått av honom, även om jag inte känner honom lika väl som du.

Har du även träffat honom när han vart påverkad? Isf, hur är han då?
Citera
2021-10-05, 21:17
Avslutad
Citat:
Ja, om jag inte minns fel så han Rosanna själv sagt flera gånger att hon är inte den som är den, utan hon går i mellan bråk/våld oavsett vad, hon är inte rädd av sig..

Men ändrar mkt till att hon grips av panik å stelnar till när de blir bråk, så därför våga hon inte göra något, då hon säger att hon varit med om så mkt som som gett henne men, så minsta lilla om typ någon tar i jenne grips hon av panik å stelnar till 🤷‍♂️

Men hon kan iskallt hugga en person med en gaffel i halsen å gå iskallt därifrån, och även kväva en tant med en kudde för att hon ska va tyst, så vad säger de att hon inte skulle kunna va så iskall å slå ihjäl sin kusin pågrund av svartsjuka 🤷‍♂️

Och den Mattias jag känner skulle ALDRIG ha psyke hur påverkad han än är att hugga någon med yxa i huvudet.. Hur mkt någon än försöker få han å göra det, så skulle han hellre ses som en mes i en sån situation, och att han säger att han högg i armen, de tror jag nog han gjorde under press från Rosanna, men absolut inte mata hugg, utan små stack isf för att göra Rosanna nöjd och att han ska känna att hon är nöjd och låter mig vara 🤷‍♂️ Men oavsett om de va press eller inte så har han gjort fel, och de får han stå för och även gör, och de e något han får leva med resten av livet..

Har Rosanna huggt någon med gaffel? Och kvävt en tant?? Vad vet du mer om detta? Det säger ju e del ändå!
Citera
2021-10-05, 21:52
Medlem
Citat:
Detta stämmer exakt överens med den uppfattning jag fått av honom, även om jag inte känner honom lika väl som du.

Har du även träffat honom när han vart påverkad? Isf, hur är han då?

Japp, har även träffat han påverkad, och han är fof lika snäll och go kille då.. De enda är att han lätt blir självmordsbenägen, och utrycker ett tydligare rop på hjälp.. Mycket känsligare å skörare påverkad..
Citera
2021-10-05, 21:53
Medlem
Citat:
Har Rosanna huggt någon med gaffel? Och kvävt en tant?? Vad vet du mer om detta? Det säger ju e del ändå!

Ja de framkommer tydligt i FUP.. 🙈
Citera
2021-10-06, 03:10
Avslutad
Citat:
Ja de framkommer tydligt i FUP.. 🙈

Är det i rosannas senare förhör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto