2021-09-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Närmar oss ytterligare ett uppskov möjligen? Undrar vad det är som tar sådan tid. Svårt att fastställa ansvarsfrågan kanske?
Tycker inte det borde vara så jävla svårt oavsett vad de två häktade säger då de har brottsplatsen.
Citera
2021-09-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Tycker inte det borde vara så jävla svårt oavsett vad de två häktade säger då de har brottsplatsen.
Där alla tre har varit, vid fler tillfällen än vid brottet. Den förmodade yxan som använts t.ex, den kan ha fingeravtryck från alla tre - och kanske fler.
Men ska bli mycket intressant när vi till slut får läsa FUP.
Citera
2021-09-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Närmar oss ytterligare ett uppskov möjligen? Undrar vad det är som tar sådan tid. Svårt att fastställa ansvarsfrågan kanske?

Min spontana tanke är väl att det måste vara utom allt rimligt tvivel vem som gjort vad. Annars riskerar man att båda går fria.
Citera
2021-09-11, 23:47
Medlem
Väntar med spänning alltså!
Citera
2021-09-13, 23:38
Avslutad
Citat:
Väntar med spänning alltså!

Det enda jag kan tänka mig tar sån tid är om Mattias skyller på frugan. Då måste åklagaren bevisa att det är den ena eller den andra som gjort det, annars går väl bägge fria?
Citera
2021-09-14, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Det enda jag kan tänka mig tar sån tid är om Mattias skyller på frugan. Då måste åklagaren bevisa att det är den ena eller den andra som gjort det, annars går väl bägge fria?
Jag tror att de skyller på varandra. De kom med något som gjorde att man i fall som det ska kunna döma båda men det verkar inte tillämpas.
Citera
2021-09-14, 11:59
Medlem
Citat:

Så säker på att det är han som skyller på henne? Jag tror hon försöker skylla allt på honom men att polisen ändå har en ganska klar bild av vad som hänt.
Citera
2021-09-14, 12:24
Medlem
Visst är det nära till hands att misstänka att mannen är den skyldig enbart för att han är man men båda har hållts ett bra tag nu, det betyder något och kvinnan i detta fall är inte helt okapabel att begå våldsbrott.
Citera
2021-09-16, 10:37
Avslutad
Citat:
Visst är det nära till hands att misstänka att mannen är den skyldig enbart för att han är man men båda har hållts ett bra tag nu, det betyder något och kvinnan i detta fall är inte helt okapabel att begå våldsbrott.

Jag tror att han är skyldig för jag har en uppfattning om människan. Henne har jag aldrig träffat utan bara hört från andra som känner dem, att hon fått mkt stryk av honom. Jag antar oxå att hon är mindre skyldig än honom eftersom hon flydde och larmade polisen.
Så ja.. Jag tror han har gjort betydligt mer än hon. Jag tror att brottsoffret försökt försvara rosanna när hon fått stryk, och då har han tagit till yxan för att klara av att få ett övertag. Brottsoffret kunde ju ta för sig vad jag förstått.
Citera
2021-09-16, 11:07
Medlem
Citat:
Jag tror att han är skyldig för jag har en uppfattning om människan. Henne har jag aldrig träffat utan bara hört från andra som känner dem, att hon fått mkt stryk av honom. Jag antar oxå att hon är mindre skyldig än honom eftersom hon flydde och larmade polisen.
Så ja.. Jag tror han har gjort betydligt mer än hon. Jag tror att brottsoffret försökt försvara rosanna när hon fått stryk, och då har han tagit till yxan för att klara av att få ett övertag. Brottsoffret kunde ju ta för sig vad jag förstått.
Fy fan! Om det ligger till så så tycker jag förbannat synd om henne och han må brinna i helvetet!
Citera
2021-09-16, 17:22
Medlem
Citat:
Fy fan! Om det ligger till så så tycker jag förbannat synd om henne och han må brinna i helvetet!

Tänker lite såhär… Man får nog veta en hel del när FUP kommer… mer behövs inte sägas!
Citera
2021-09-18, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scurf84
Tänker lite såhär… Man får nog veta en hel del när FUP kommer… mer behövs inte sägas!

Jag tolkar ditt svar som att du tror att hon inte är riktigt lika oskyldig. Du har garanterat mer insyn än vad jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in