2021-10-04, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
För det första är det inte bara kvinnors val av partner som är intressant för frågan, stor del av brasilianska blandningen sker genom vita män och blandade kvinnor.

Här har du exempelvis bild på mångmiljardärerna i Odebrecht-familjen (del i lava jato, största korruptionsskandalen i modern tid), arvingar av en tysk-brasilianare som åkte upp till Nordöstra Brasilien för att skapa största konstruktionsfirman i Latinamerika:

https://www.redebrasilatual.com.br/blogs/blog-na-rede/2017/04/empreiteiros-odebrecht-ignoraram-trajetoria-da-familia/

och den tysk-brasilianske grundaren: http://www.norbertoodebrecht100anos.com.br/images/norberto%20odebrecht%20no%20canteiro%20de%20obras_ 1.jpg?crc=4220997960

Du kan se hur varje generation går till att se mer ut som en vit portugis (snarare än en tysk), tills du får en slags "nästan vit" så småningom, detta alltså för absolut elitmän som kan välja vilka de vill att skaffa familj med. En halvfet vit brasilianare av italiensk ursprung som är låg medelklass kommer antagligen inte motstå en het mulata som förälskar sig i hans blå ögon eller liknande. Samma sak har antagligen hänt i Indien trots en extrem kastsystem.

För det andra så skulle vita kvinnor blanda sig mer med östasiater än svarta ifall deras hypergama natur skulle avgöra, speciellt i områden med många östasiater som Kalifornien. Så är dock inte fallet, vita kvinnor blandar sig mer med svarta. Det är inte så enkelt som att allt handlar om pengar.

Var skriver jag att allt handlar om pengar? Att det är en viktig del är inte samma att påstå att allt handlar om det.

Att vita kvinnor blandar sig med svarta har även det en ekonomisk aspekt. Svarta män är betydligt mer benägna ha en vit kvinna ju rikare han är. Och angående asiater så hittar jag detta:

"A 1998 Washington Post article states 36% of young Asian Pacific American men born in the United States married White women"

https://en.wikipedia.org/wiki/Interracial_marriage_in_the_United_States#Interrac ial_marriage_by_pairing

Vilket jag vågar gissa är större andel än andelen svarta män i USA som gifter sig med vita kvinnor.

Att män högt upp i hierarkin fortfarande parar sig med kvinnor långt ner i hierarkin har alltid förekommit. Eftersom kvinnor saknar sexuellt selektionstryck. Som exempel hur afro-amerikaners europeiska påbrå nästan uteslutande är manligt. Eller hur saudiers sub-sahariska påbrå nästan uteslutande är kvinnligt. Det är ofrånkomligt då det är del av människans natur.

I Sverige tror jag dock vi kommer få se mindre av det på grund av kulturella barriärer. Hur många svenska män gifter sig med somaliska kvinnor?
Citera
2021-10-04, 15:17
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverigesbanker
Var skriver jag att allt handlar om pengar? Att det är en viktig del är inte samma att påstå att allt handlar om det.

Att vita kvinnor blandar sig med svarta har även det en ekonomisk aspekt. Svarta män är betydligt mer benägna ha en vit kvinna ju rikare han är. Och angående asiater så hittar jag detta:

"A 1998 Washington Post article states 36% of young Asian Pacific American men born in the United States married White women"

https://en.wikipedia.org/wiki/Interracial_marriage_in_the_United_States#Interrac ial_marriage_by_pairing

Vilket jag vågar gissa är större andel än andelen svarta män i USA som gifter sig med vita kvinnor.

Att män högt upp i hierarkin fortfarande parar sig med kvinnor långt ner i hierarkin har alltid förekommit. Eftersom kvinnor saknar sexuellt selektionstryck. Som exempel hur afro-amerikaners europeiska påbrå nästan uteslutande är manligt. Eller hur saudiers sub-sahariska påbrå nästan uteslutande är kvinnligt. Det är ofrånkomligt då det är del av människans natur.

I Sverige tror jag dock vi kommer få se mindre av det på grund av kulturella barriärer. Hur många svenska män gifter sig med somaliska kvinnor?

Det är överraskande statistik för min del att så många asiatiska män gifter sig med vita kvinnor, men det kanske är så att jag underskattat den delen, men den visar ändå på vilken snabb takt som vita länder kommer blanda bort sig i takt med att vi blir i minoritet.

Bra med USA är att vi får tydlig statistik om allt möjligt, vilket vi inte får i Sverige. Här visas trenden med ständig ökande blandras äktenskap:

https://www.pewresearch.org/social-trends/2017/05/18/1-trends-and-patterns-in-intermarriage/

17% var det 2015, så jag tror att det har gått upp till åtminstone 20% sedan dess (se trenden). I Kalifornien kan jag tänka mig att det är betydligt högre andel än så. Med tanke på den absurda antalet blandade par jag ser i områden som Upplands Väsby, Solna, Sollentuna, Märsta, etc. (har inte åkt till Malmö på länge, men statistiken där ser ju inte heller bra ut) skulle jag tror att det inte ser så annorlunda ut runt storstadsområden i Sverige. Svenska förhållanden är unika då arabisktalande marknaden bara är tillgänglig för svenska kvinnor, så det är nästan bara blandning åt det hållet.

Afroamerikaners vita andel har däremot inget med vita män som gift sig med svarta kvinnor. Jag talar nu om giftemål och inte bastarder från slavägare med älskarinnor. Helt uppenbart är det så att vita män blandar bort sig något mer än vita kvinnor, och inte genom älskarinnor utanför en vit familj idag. Vilket betyder att den vita andelen av befolkningen minskar genom blandningen, olikt på 1700-talet.

Allt pekar emot att vi blir som Brasilien eller än värre, Mexiko, i längre loppet. Därmed blir vi som indianerna, det kommer finnas en del vit blod överallt, men knappt några vita i framtiden (förutom i typ Östeuropa).
Senast redigerad av Naknekejsaren 2021-10-04 kl. 15:23.
Citera
2021-10-04, 15:35
Medlem
Citat:
Det är överraskande statistik för min del att så många asiatiska män gifter sig med vita kvinnor, men det kanske är så att jag underskattat den delen, men den visar ändå på vilken snabb takt som vita länder kommer blanda bort sig i takt med att vi blir i minoritet.

Bra med USA är att vi får tydlig statistik om allt möjligt, vilket vi inte får i Sverige. Här visas trenden med ständig ökande blandras äktenskap:

https://www.pewresearch.org/social-trends/2017/05/18/1-trends-and-patterns-in-intermarriage/

17% var det 2015, så jag tror att det har gått upp till åtminstone 20% sedan dess (se trenden). I Kalifornien kan jag tänka mig att det är betydligt högre andel än så. Med tanke på den absurda antalet blandade par jag ser i områden som Upplands Väsby, Solna, Sollentuna, Märsta, etc. (har inte åkt till Malmö på länge, men statistiken där ser ju inte heller bra ut) skulle jag tror att det inte ser så annorlunda ut runt storstadsområden i Sverige. Svenska förhållanden är unika då arabisktalande marknaden bara är tillgänglig för svenska kvinnor, så det är nästan bara blandning åt det hållet.

Klassisk confirmation bias. Jag har inte sett alla dessa familjebildningar. Med sådan enorm nivå på blandning borde ju var och vartannat hushåll i Rinkeby ha en svensk förälder. Och alla araber och somalier i Sverige hade blandats bort på bara någon generation, så det ej finns någon att blanda med.

Någon sådan statistik i Malmö finns inte.

Citat:
Afroamerikaners vita andel har däremot inget med vita män som gift sig med svarta kvinnor. Jag talar nu om giftemål och inte bastarder från slavägare med älskarinnor. Helt uppenbart är det så att vita män blandar bort sig något mer än vita kvinnor, och inte genom älskarinnor utanför en vit familj idag. Vilket betyder att den vita andelen av befolkningen minskar genom blandningen, olikt på 1700-talet.

Ökad hypergami och lösare sexuella normer (det är redan så i Sverige att majoriteten av svenska ungar föds utanför äktenskapet), leder till att män kan ha barn med flera kvinnor. Att han skaffar barn med en icke-vit kvinna utesluter då inte att han skaffar barn med en vit kvinna.

Citat:
Allt pekar emot att vi blir som Brasilien eller än värre, Mexiko, i längre loppet. Därmed blir vi som indianerna, det kommer finnas en del vit blod överallt, men knappt några vita i framtiden (förutom i typ Östeuropa).

Inget pekar mot det. Var ser du alla dessa äktenskap mellan svenska män och somaliska kvinnor?

Och Brasilien är inte ett land där det knappt finns vita.
Citera
2021-10-05, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finna inga "fel" beteende då det kommer till reproduktion.
Det finns något som kallas för the cinderella effect. Styvföräldrar är statistiskt mindre vaksamma. Ett annat exempel som man kommer att tänka på är Federley och hans dömda återfalls-pedofilpartner. De skulle vara pappor åt adoptivbarn.

Det finns faktiskt 'fel' beteenden när det gäller barn. Det gynnar knappast de barn som tvingas växa upp utanför normativa förhållanden att det ignoreras. Elaine Eksvärd berättade t ex om hennes pappas övergrepp. Ingen styvpappa, men fortfarande fel.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-10-05 kl. 05:27.
Citera
2021-10-05, 09:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Japp! men sen ska statistisk tolkas också och det är där du går helt åt helvete fel.

Man är "svensk" för att man känner sig som en sådan och ingår i den gemenskap som är "svenskt" här och nu. Hålls man dock aktivt utanför, av sånna typer som du ex. så kommer förr eller senare den gruppen protestera och då uppkommer saker som nu ex. gängkriminalitet.

Nationalitet och etnicitet är int enbart en privatsak - andra måste betrakta en på samma sätt, annars blir det blott en slags "hobby".

Det finns inga socioekonomiska ursäkter för att förklara framväxten av gängkriminalitet i Sverige.

Citat:
Och varför vill du skapa den problematiken som alltså Afghanistan lider av även i Sverige?
Är ju fan obegripligt.

Det vill jag inte - jag vill skicka Dig dit. Kunde bli en bra studieresa för Dig. Vi kan hantera vår befolkningsutveckling utmärkt väl genom en god utbildning och god tillgång till preventivmedel. Som jag tidigare framhärdat i många år så borde Västerlandets biståndspolitik fokusera på fördelning av preventivmedel till människor i Tredje världen, inte minst i Afghanistan.

Citat:
Och vad skrev jag efter själ och :?????
Eller glömde du plötsligt läsa den delen av texten?

jag är inte ett skit religiös Uven, jag är pragmatisk, jag ser till vad som faktiskt har ett VÄRDE att ta i beaktande då det kommer till beslut gällande liv.
Vilket är detsamma som för övrigt vetenskapen och medicinsk expertis och rättsstaten Sverige tar i beaktande.

Du däremot har en religiös inställning...konceptionsögonblick = heligt.
Kvinnor ska inte ha samma mänskliga rättigheter och "värde" som män och "konceptionsögonblick".
Utan de ska användas som "kärl" för de manliga projektet: Nationer!

Pragmatik har sin särskilda betydelse inom vänstern, inte minst inom miljövänstern. Där handlar det i princip om att "ändamålen helgar medlen", så man är beredd till uppoffringar och omvägar för att ändå på slutet skada det fungerande samhället.

Citat:
haha gulligt försök....jag upprepar LÄS om texten, den är helt på min sida.
men du fattar ju inte detta, för du verkar sakan den delen av hjärnan helt enkelt.

Nej, den är inte på Din sida. Rojas skulle få utbrott om han hörde Dig.

Citat:
Snälla Uven, den ENDA av oss som uppmuntrar obalans mellan människor i värde som utmynnar i ex en brist på kvinnor ÄR JU DU!

Säg mig....låt oss låtsats att vi infört ditt samhälle....med abortförbud i Sverige. vad händer då?
Jo svenska kvinnor kommer göra abort utomlands...de gjorde irländskorna, malteserna och det gör polskorna i dag.
Hur ska du göra då, hade du tänkt för att "svenskheten" ska räddas?
Hmm?

Va? Det är ju Du som driver på för en politik som importerar unga män och medger könsaborter.

Citat:
Höja straffen? Dödstraff kanske? Låsa in alla kvinnor? tvångskontrollera dem regelbundet för att veta om de är gravida?
Rota i deras förråd av mensskydd? förbjuda alla kvinnor att resa utomlands? Ta ifrån dem allt vad möjligheter heter för självständigt liv?
VAD?

Sen kan vi låtsas vidare att du ex. infört förbud för kvinnor att resa utomlands....hur ska du då förbjuda all den illegala verksamhet som kommer blomma överallt där olagliga och farliga aborter görs?
För du inbillar dig väl fan inte att kvinnor är helt passiva idioter som inte kan tänka eller agera själva?

Så hur ska du lösa det problemet för "svenskheten"?

Sen låt oss säga att du löst det....och kvinnor i Sverige svarar med att vägra sex, vägra minsta chans att bli gravida, de går en masse och steriliserar sig ex. eller blir lesbiska hela bunten, vägrar sex med män, för de har helt tappat lusten att föda barn till detta skitsamhälle, speciellt INTE små flickor, som ska tvingas leva i detta kvinnohatiska samhälle du byggt upp.

Hur ska du lösa det?

Tvångsvåldtäkter?

Jag föreslår litet mer civiliserade metoder än sådana som Du oroväckande lätt kommer att tänka på:
- Moraluppbygglig skolundervisning
- Ekonomiska incitament
- Institutionell utveckling

Kvinnor kommer fö inte att sterilisera sig eller bli lesbiska, enkom för att de inte längre får begå slentrianaborter.
Citera
2021-10-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Citat:
Nationalitet och etnicitet är int enbart en privatsak - andra måste betrakta en på samma sätt, annars blir det blott en slags "hobby".

Det finns inga socioekonomiska ursäkter för att förklara framväxten av gängkriminalitet i Sverige.

socioekonomiska ÄR utsett av kriminologin som den främsta orsaken, deal with it.

Och visst vi kan ju i morgon dag bestämma att just du inte ska få lov känna dig som svensk, ta ifrån dig ditt jobb och din sociala status så får vi se vad det gör med dig.

Citat:
Det vill jag inte - jag vill skicka Dig dit. Kunde bli en bra studieresa för Dig. Vi kan hantera vår befolkningsutveckling utmärkt väl genom en god utbildning och god tillgång till preventivmedel. Som jag tidigare framhärdat i många år så borde Västerlandets biståndspolitik fokusera på fördelning av preventivmedel till människor i Tredje världen, inte minst i Afghanistan.

Bättre studieresa för dig, eftersom deras politik gällande aborter ex. är DIN, och inte min, eller hur.

Du vill lösa din fantasi kring att 10 miljoner svenskar och nativitet på 1,8 skulle vara nån slags "demografisk katastrof" via tvång av kvinnor och förstörda liv för massa småbarn.

Citat:
Pragmatik har sin särskilda betydelse inom vänstern, inte minst inom miljövänstern. Där handlar det i princip om att "ändamålen helgar medlen", så man är beredd till uppoffringar och omvägar för att ändå på slutet skada det fungerande samhället.

Vi måste uppoffra rätt många saker ja för att klara den snabbt annalkande klimatkatastrofen.
Men inte så säkert att dessa "uppoffringar" av turistresor, plastförpackningar, kött och kolkraft etc etc skulle vara skadligt för våra samhällen, snarare misstänker jag motsatsen.

Din politik däremot ÄR ju bevisligen! extremt skadligt för halva befolkningen, den andra halvan tycker du ju ska få lov slippa undan, för att nu inte tala om en direkt demografisk katastrof.

Citat:
Nej, den är inte på Din sida. Rojas skulle få utbrott om han hörde Dig.

Ja upprepar. LÄS!

Citat:
Va? Det är ju Du som driver på för en politik som importerar unga män och medger könsaborter.

jag upprepar frågan....hur ska din politik lösa problemet med att svenska kvinnor kommer fortsätta göra aborter utomlands.
Kom igen, försök svara nu.

Jag föreslår litet mer civiliserade metoder än sådana som Du oroväckande lätt kommer att tänka på:
- Ekonomiska incitament

Kvinnor kommer fö inte att sterilisera sig eller bli lesbiska, enkom för att de inte längre får begå slentrianaborter.

dvs du ska sitta och undervisa tjejer i att sex är inte är till för deras skull, utan bara för killar.
och att OM tjejer har sex så blir straffet att de ensamma ska tvingas ta konsekvenserna.
Nått sånt eller hur?

- Ekonomiska incitament

dvs du ska sitta och berätta för samma tjejer att OM de har sex så ska de inte bara tvingas ta allt ansvar själva utan de ska också tvingas göra det under omöjliga ekonomiska villkor.

katolska flickskolor?

För din info....vi har haft allt detta och DET FUNGERADE INTE.

Så jag frågar igen...vad ska du göra när kvinnor för andra gången kommer gå ut på gator och torg och bara kräva sin rätt till sin egen kropp? Och denna gång ta det så långt att de lägger ner sina arbeten och sitt förtroende för samhället totalt.

För säg mig varför i helvete? ska kvinnor ställa upp på den skit som du vill ge dem?
Citera
2021-10-05, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Det finns något som kallas för the cinderella effect. Styvföräldrar är statistiskt mindre vaksamma. Ett annat exempel som man kommer att tänka på är Federley och hans dömda återfalls-pedofilpartner. De skulle vara pappor åt adoptivbarn.

Det finns faktiskt 'fel' beteenden när det gäller barn. Det gynnar knappast de barn som tvingas växa upp utanför normativa förhållanden att det ignoreras. Elaine Eksvärd berättade t ex om hennes pappas övergrepp. Ingen styvpappa, men fortfarande fel.
Lär dig läsa vad det är som svaras på, innan du svarar någon.

Den jag diskuterar med Uven, vill att vissa födda barn ska behandlas sämre, alltså värderas sämre, än andra barn baserat på HUR de kommit till världen.

Alla våra skattepengar ska alltså bara gå till "vissa" barn, de som redan har det tryggt och gott med två välfungerande föräldrar, de andra barnen ska vi skita i, de ska straffas, så att kvinnor håller sig på mattan och inte har sex före äktenskapet....där ungefär går Uvens resonemang.

Att vissa föräldrar är dåliga föräldrar av alla de orsaker som nu finns till detta och får barn, går knappast att göra så mycket åt.
Men att tvinga kvinnor, eller män, som inte vill eller kan bli föräldrar är ju som att be om mer dåligt föräldraskap.
Citera
2021-10-05, 11:45
Medlem
Citat:
Lär dig läsa vad det är som svaras på, innan du svarar någon.

Den jag diskuterar med Uven, vill att vissa födda barn ska behandlas sämre, alltså värderas sämre, än andra barn baserat på HUR de kommit till världen.

Alla våra skattepengar ska alltså bara gå till "vissa" barn, de som redan har det tryggt och gott med två välfungerande föräldrar, de andra barnen ska vi skita i, de ska straffas, så att kvinnor håller sig på mattan och inte har sex före äktenskapet....där ungefär går Uvens resonemang.

Att vissa föräldrar är dåliga föräldrar av alla de orsaker som nu finns till detta och får barn, går knappast att göra så mycket åt.
Men att tvinga kvinnor, eller män, som inte vill eller kan bli föräldrar är ju som att be om mer dåligt föräldraskap.
Ledsen om jag feltolkade din ståndpunkt. Det lät bara väldigt kategoriskt.

Vad skulle du rekommendera för åtgärder så att fler barn ska komma från bra föräldrar? Så att barnens chanser till en bra uppväxt och framtid maximeras?
Citera
2021-10-05, 12:14
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
socioekonomiska ÄR utsett av kriminologin som den främsta orsaken, deal with it.
Nu ljuger du. Socioekonomisk status är utsett av Stockholmskriminologerna som den främsta orsaken till att personer begår brott. Men Professor i kriminologi Per-Olof Wikström menar att kultur är den främsta orsaken, och Amir Sariaslan hävdar att genetik påverkar mest.

Socioekonomisk status är förövrigt ett väldigt luddigt begrepp som innefattar allt från psykisk ohälsa, medelinkomst, utbildningsgrad m.m. Men en sak är dock säker, hade ekonomiskt kapital varit avgörande för huruvida individen begår brott hade alla fattiga människor i Sverige varit yrkeskriminella. Och utifrån kriminalvårdens forskning har överhängande majoriteten av yrkeskriminella antisocial personlighetsstörning, vilket har en genetisk komponent.

En annan sak som sällan diskuteras är att den typ av brott där personer från underklassen är överrepresenterade skiljer sig från andra typer av brott där klass inte är en avgörande faktor.
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-10-05 kl. 12:17.
Citera
2021-10-05, 15:22
Medlem
Citat:
Att dåliga föräldrar får barn går knappast att göra så mycket åt.
Inget sex utanför äktenskapet; inga utomäktenskapliga barn.

Allt har för- och nackdelar, men hur vet du att det inte går att göra någonting? Någonting kan man allt göra.
Senast redigerad av Ok-perfekt 2021-10-05 kl. 15:55.
Citera
2021-10-05, 15:57
Medlem
Citat:

Viktigare orsak än kön?
Citera
2021-10-05, 16:37
Avslutad
Citat:

Hela mänskligheten kommer att bli en blandkultur, etnisk såväl som kulturell, som som ett resultat av globaliseringen. Det har varit uppenbart länge. Frågan som man kan ställa sig i denna tråd är vad det kommer att innebära på sikt för synen på familjen som begrepp? Ska vi titta på exemplet Sverige så har ju nysvenskar i regel en mer konservativ familjesyn (och sexualsyn) än svenskar. Detta motverkas dock starkt av globohomo, och med tanke på att krafterna bakom globohomo i det närmaste vunnit alla strider sedan den franska revolutionen, så det ser inte ljust ut för er konservativa. Vad tror ni själva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in