Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tycker nog iallafall att det var lite dåligt omdöme att han skulle hålla på att provocera muslimerna som han har gjort. Tänk vad detta har kostat Sverige med hans beskydd. Helt onödigt tycker jag när han vet hur farligt det kan vara. Om han inte förstod det var han dum i huvudet. Men mot dumheten kämpar gudarna förgäves. Nu kostade det också två polismäns liv. Nej för mig är han ingen idol och jag känner mig inte heller ledsen för hans död. Sen skiter jag i hur duktig han för övrigt skulle vara. Dum i huvet var han och som man bäddar får man ligga. Så tycker jag, svensk kvinna sedan flera generationer.
Dum i huvudet var konsthistorien och professor Vilks inte i alla fall.
Han vågade ta fajten mot islamister. Det är han ganska ensam om i Sverige.
Det enda han gjorde, efter att ha blivit inbjuden till en konstträff i Värmland på mottot "hundar i konsten", var att göra Mohammed till en rondellhund. Han, liksom alla andra, har uttrandefrihet och får och kan rita precis vad han, och vi vill.
Det var inte förrän Nerikes Allehanda publicerat bilderna som det tog hus i helvete i medeltida muslimer sinnen.
Innan dess hade Jyllandsposten ritat karikatyrer på deras profet. Då skulle svenska islamister till Köpenhamn för att döda. De blev avslöjade i ett tidigt skede och omhändertogs på ett hotell i Köpenhamn. Tror jag det var.
Sen kom Charlie Hebdo i Paris...
De islamistiska terroristerna vinner terräng.
Idag har vi hemkomna IS-terrorister som är extremt farliga presumtiva självmordsbombare och annat.
Lars Vilks vågade ta fajten. De allra flesta duckar inför islam. Rädda för rasistkortet. Vi är flata, det var inte Lars Vilks.
Tror inte du är dum i huvudet men du har nog inte funderat mer än i en bana. Att skjuta budbäraren var ett misstag då och är det fortsatt.