2021-10-05, 12:19
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker nog iallafall att det var lite dåligt omdöme att han skulle hålla på att provocera muslimerna som han har gjort. Tänk vad detta har kostat Sverige med hans beskydd. Helt onödigt tycker jag när han vet hur farligt det kan vara. Om han inte förstod det var han dum i huvudet. Men mot dumheten kämpar gudarna förgäves. Nu kostade det också två polismäns liv. Nej för mig är han ingen idol och jag känner mig inte heller ledsen för hans död. Sen skiter jag i hur duktig han för övrigt skulle vara. Dum i huvet var han och som man bäddar får man ligga. Så tycker jag, svensk kvinna sedan flera generationer.

Jag kan vara kritisk mot mycket konst eller satir som är ute efter att provocera muslimer, eftersom den i många fall kommer från rent hat eller förakt. (och jag vet att den allmänna hållningen på den här sidan är att det är kul och härligt att hata muslimer, men..) I vilket fall som helst, precis som vi har religionsfrihet så har vi även yttrandefrihet. Jag är stolt över att bo i ett land där en konstnär kan verka fritt. En medborgare förtjänar att bli skyddad om den lever under hot, oavsett vart hotet kommer ifrån. Man kan inte anpassa sig efter fascister.
Citera
2021-10-05, 12:26
Medlem
Att påstå att Vilks ska få skylla sig själv att bli mordhotad och utsatt för mordförsök är som att påstå att en kvinna som klär sig utmanande får skylla sig själv för att hon blir våldtagen 🙄

Det är inga ”vanliga” människor som önskar något av detta i en fri, demokratisk nation. De som yttrar dessa är intoleranta, antidemokratiska fundamentalister, dvs muslimer eller vänsterpack.
Citera
2021-10-05, 12:28
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Dum i huvudet var konsthistorien och professor Vilks inte i alla fall.

Han vågade ta fajten mot islamister. Det är han ganska ensam om i Sverige.
Han tog inte nån jädra fajt. Han var en cyniker som använde andra som material i sina "konstverk": muslimer, antimuslimer, byråkrater och alla andra. Han sket fullständigt i om folk dog till följd av hans "konst", som i Köpenhamn. Men sitt eget skinn var han så pass rädd om att han begärde och fick polisbeskydd till en kostnad av miljontals kronor av skattebetalarnas pengar. Fy fan!
Citera
2021-10-05, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
Eller fascisterna på Snuten ..Man undrar om det har skrivits åtalsanmälan 1994:260 §22
För misstanken trafikbrottet + 160 km / h på allmän väg i mörker blött väglag med löv på vägen typ
med ett 4.5 ton tungt specialfordon med okända däck och vägegenskaper under rådande trafikförhållanden
Om man spanar så pass brett att man kollar att inte även denna Kusken var stenad

https://www.expressen.se/kvallsposten/polis-som-dog-i-olycka-paverkad-av-narkotika/

Pundarklubben " Farbror Blå " ..varför det klarnar att det kan vara svårt dom får ordningen på den " Öppna droghandeln "

" idiotslaskmedia "

Pågar vem tog ställningen till jävsproblematiken vid denna utredningen var det den skrynkliga tanten vars tankar går till de anhöriga ? "

Kolla upp fakta innan du häver ur dig saker. Detta hände på eftermiddagen och vägen var torr.
Citera
2021-10-05, 12:50
Medlem
Vad är det för märke och modell på den bepansrade bilen dom färdades i?
Citera
2021-10-05, 12:56
Medlem
Det är väldigt många i media, inte minst på kultursidorna, som posthumt ropar att "alla borde vi ha ställt upp för Lars Vilks rätt att yttra sig!" och vill ge sken av att de själva stod på barrikaden för honom när det begav sig. För sådär 5-6 år sedan såg det verkligen annorlunda ut, även i samma medier (t ex Expressen). Undrar vad DN Kultur kommer att skriva....
Citera
2021-10-05, 12:59
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Jag tycker nog iallafall att det var lite dåligt omdöme att han skulle hålla på att provocera muslimerna som han har gjort. Tänk vad detta har kostat Sverige med hans beskydd. Helt onödigt tycker jag när han vet hur farligt det kan vara. Om han inte förstod det var han dum i huvudet. Men mot dumheten kämpar gudarna förgäves. Nu kostade det också två polismäns liv. Nej för mig är han ingen idol och jag känner mig inte heller ledsen för hans död. Sen skiter jag i hur duktig han för övrigt skulle vara. Dum i huvet var han och som man bäddar får man ligga. Så tycker jag, svensk kvinna sedan flera generationer.

Det var lite kallhamrat.
Du är ett argument för varför muslimer och kanske en del konservativa kristna tycker att kvinnan skall tiga i församlingen.
Lars Vilks ville visa hur islamsk invandring en masse till Sverige skär ner på alla andras yttrandefrihet och importerar medeltidsvärderingar kanske du som kvinna istället skulle vara tacksam mot honom.
Genom att visa på många (inte alla) muslimers intolerans, heta humör och våldsbenägenhet så har Vilks säkert givit SD många röster under de år som gått.
Även om det förvisso inte spelar så stor roll deep state (judenheten) styr ändå.
Han ritade förresten en judesugga också, en konstnär som vill provocera skall slå i alla riktningar. Lite som den tjeckiske konstnär som i Bryssel drev med samtliga EU:s medlemsländer och i ett konstverk liknade Bulgarien vid en turkisk toalett.

Däremot kan jag förstå att de vars tro eller folk drabbas av en provokation blir provocerade av provokationen och arga bara inte att det övergår till hot och försök till mord. Elisabeth Ohlson Wallin Ecce Homo utställning var på många sätt smaklös och kristendomsfientlig men hon skall ha yttrandefrihetsrätten att göra det och inga kristna hotade henne till livet eller förföljde henne vad jag vet det är just den skillnaden som Lars Vilks lyckades belysa.
Senast redigerad av freeriderXII 2021-10-05 kl. 13:23.
Citera
2021-10-05, 13:05
Medlem
Namn på poliserna tack!
Citera
2021-10-05, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför undrar folk om namn på poliserna? Är det folk som misstänker att poliserna inte ens finns!? Att de är påhittade?
Förmodligen, eller så tror de att en av poliserna sköt Vilks, kraschade bilen och sedan snabbt hoppade ur i en katapultstol...

Somliga blir helt bananas av sådana här händelser. Själv tror jag att det var en olyckshändelse tills motsatsen bevisats. Det var ju en rätt skarp kurva på platsen och där har pågått vägarbeten ett tag, vilket kunde göra sträckan besvärlig och farlig i hög fart.
Citera
2021-10-05, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Självklart men detta är inte vilken bil som helst som de sitter i, den tål en hel del.
Det mest märkliga är att bilen börjat brinna så, är helt övertygad om att bilen är gjord för att inte brinna

Är det verkligen bilen som börjat brinna? Jag tänker mig att de kanske lyckats punktera tanken på lastbilen då det verkat brinna så himla mycket. Nu är väl inte diesel så lättantändligt, men det går väl antar jag? Kanske blandat med lite bensin....
Citera
2021-10-05, 13:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Nu svänger PK-media vilt ifråga om Vilks.DN;
” Det riktigt obehagliga är inte fanatikernas vilja att med knivar och bomber tysta misshagliga röster. Det är alla som är beredda att ta hänsyn till dem.”

https://www.dn.se/ledare/lars-vilks-sveks-av-dem-som-predikar-konstens-frihet/
Ändå ett hälsotecken om MSM kan prata om Lars Vilks som en provokatör utan att moralisera över hans agerande.
Citera
2021-10-05, 13:50
Medlem
Draken55s avatar
Jag blir lite irriterad på snacket om "däckexplosion...#
Ett däck är inte gjort av explosivt material, det exploderar inte, vad som händer är att en punktering stillastående är väsensskilt från en punktering i 180 .
Det som skiljer är hastighet, hastighet är kraft och ger stora effekter.
Rör du då samtidigt på ratten är det kört.

Snack om explosion bara göder alla konspiratoriska korkskallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in