Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker nog iallafall att det var lite dåligt omdöme att han skulle hålla på att provocera muslimerna som han har gjort. Tänk vad detta har kostat Sverige med hans beskydd. Helt onödigt tycker jag när han vet hur farligt det kan vara. Om han inte förstod det var han dum i huvudet. Men mot dumheten kämpar gudarna förgäves. Nu kostade det också två polismäns liv. Nej för mig är han ingen idol och jag känner mig inte heller ledsen för hans död. Sen skiter jag i hur duktig han för övrigt skulle vara. Dum i huvet var han och som man bäddar får man ligga. Så tycker jag, svensk kvinna sedan flera generationer.
Det var lite kallhamrat.
Du är ett argument för varför muslimer och kanske en del konservativa kristna tycker att kvinnan skall tiga i församlingen.
Lars Vilks ville visa hur islamsk invandring en masse till Sverige skär ner på alla andras yttrandefrihet och importerar medeltidsvärderingar kanske du som kvinna istället skulle vara tacksam mot honom.
Genom att visa på många (inte alla) muslimers intolerans, heta humör och våldsbenägenhet så har Vilks säkert givit SD många röster under de år som gått.
Även om det förvisso inte spelar så stor roll deep state (judenheten) styr ändå.
Han ritade förresten en judesugga också, en konstnär som vill provocera skall slå i alla riktningar. Lite som den tjeckiske konstnär som i Bryssel drev med samtliga EU:s medlemsländer och i ett konstverk liknade Bulgarien vid en turkisk toalett.
Däremot kan jag förstå att de vars tro eller folk drabbas av en provokation blir provocerade av provokationen och arga bara inte att det övergår till hot och försök till mord. Elisabeth Ohlson Wallin Ecce Homo utställning var på många sätt smaklös och kristendomsfientlig men hon skall ha yttrandefrihetsrätten att göra det och inga kristna hotade henne till livet eller förföljde henne vad jag vet det är just den skillnaden som Lars Vilks lyckades belysa.