Nu finns
SVENSKA Windows 11 att
1: installera som uppdatering eller
2: ladda ner till USB-pinne för nyinstallation..
3: Ladda ned som ISO-fil
OBS! I Start/ kugghjulet (inställningar)/ uppdatering och säkerhet så finns nu mera info om er dator KLARAR Windows 11´s krav... Så börja med att kolla där....
se:
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11
Laddar nu ned till en USB-pinne för att se om jag kan använda mina installationsfiler (som automatiskt bör skapa ett LOKALT Adminkonto och därmed bör man, via detta konto även kunna skapa lokala användarkonton för dom som så önskar..
Men primärt för min del är fördelen att du inte länge tvingas använda din Windows 11 med dess enda Adminkonto... (smittor osv. ärver inte din adminrätt, så de flesta funkar knappt alls)
(Det separata adminkontot fungerar dessutom som en räddningsplanka att använda om man glömt sitt lösenord eller av andra skäl inte kan logga in på sitt Microsoftkonto.. Då loggar man in på det separata adminkontot och skapar ett nytt konto, för över sina filer etc. till detta konto och därmed kan man fortsätta använda datorn utan större fördröjning... Något som INTE går om man installerar enligt Microsofts påtvingade sätt!)