2021-10-04, 22:04
Medlem
Cyrons avatar
Däckexplosion i 280 km/h
Citera
2021-10-04, 22:05
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Frågan kanske har varit uppe tidigare men borde inte en sån bil vara utrustad med många kameror och sensorer?

Man kan tycka det. Men frågan är hur mycket som överlevt kollisionen och branden.

Sannolikheten är nog snarare att sådant kan finnas intakt i lastbilen och hos medtrafikanter...

/WTF
Citera
2021-10-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Jag tror det är lastbilshytten

Okej, om det blåa är lastbilens hytt, kan då det ljusgråaktiga strax bakom vara polisbilens ena sidoparti? A, B samt C-stolpe, utan dörrar?
Citera
2021-10-04, 22:06
Medlem
Q.Anderssons avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-livvakten-om-dodliga-kraschen-storsta-av-otur

”Tänk dig att du kör ett fordon på flera ton och får en däckexplosion på framhjulet. Jag tror inte någon förare kan häva det.”
- F.d. livvakten

Inget bevis eller fakta, men en relevant synpunkt
Citera
2021-10-04, 22:07
Medlem
Nu har jag inte läst om alla teorier här men efter att ha kollat på bilderna där man ser bromsspåren och även smällen i mitträcket 50 meter innan så funderar jag på om det kan ha gått till så här:

Nånting händer med föraren strax innan de kör in i mitträcket, en hjärtinfarkt kanske?! Han tappar då kontrollen på bilen så drar in i mitträcket och ut på banan igen. Den andre personen i passagerarsätet fram försöker då få stopp på bilen genom att dra handbromsen och därav blir det en 90 graders sväng över till andra körbanan som bromsspåren visar och smällen med lastbilen blir ett faktum.

Tycker det är märkligt att det inte finns bromsspår redan första gången de är i räcket, det är det jag grundar denna teori på.

Men jag kan vara helt och ute och cykla också.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Dragbil och Trailer kan jag inte kommentera, då jag inte har någon kunskap om det. - Men det verkar som du säger inte varit någon "head-on"/"Nose-To-Nose" kollision.

/WTF

Ja för det var ett vittne jag läste om som hade sade att det såg ut som att bilen fastnade under lastbilen och liksom släpades med en bit och sedan small det och började brinna .
Citera
Medlem
Och det här tar folk intäkt i?

...Då såg han bilen köra mot honom. Norman beskriver hur bilen kom över till deras sida av vägen i en ordentlig fart. Han säger att det var i omkring 160 kilometer i timmen.

Hur i h-e kan man bedöma en hastighet på en bil som kommer rakt emot en? Seriöst?

Ännu värre hur kan "ni" i tråden köpa detta? Otroligt!
Citera
2021-10-04, 22:10
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Vilken är den exakta platsen?

Exakta platsen är här:

https://www.google.se/maps/place/56%C2%B027'15.7%22N+13%C2%B037'10.3%22E/@56.4549422,13.6217088,1741m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d56.45435 67!4d13.6195247?hl=sv&authuser=0

Man ser det om man står på bron som är precis norrut.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Logik och taktik är inte alltid samma sak. De har nog sina anledningar till att arbeta som dom gör. Nu vet jag inte vad de har för instruktioner och utbildning, men det är nog ganska genomtänkt. Förutsatt att de följer rutinerna...

- Tillåt mig att tvivla på att allt styrs av logik och genomtänkt taktik.

/WTF
Citera
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q.Andersson
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-livvakten-om-dodliga-kraschen-storsta-av-otur

”Tänk dig att du kör ett fordon på flera ton och får en däckexplosion på framhjulet. Jag tror inte någon förare kan häva det.”
- F.d. livvakten

Inget bevis eller fakta, men en relevant synpunkt

Verkligen. Men sa inte en av polischeferna nere i Skåne (mannen) - att däckresterna fanns där innan olyckan med Vilks?
Citera
2021-10-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majspotatis
Okej, om det blåa är lastbilens hytt, kan då det ljusgråaktiga strax bakom vara polisbilens ena sidoparti? A, B samt C-stolpe, utan dörrar?

Inte säker... Hittar för lite bilder och info för att förstå vad det är. Men polisbilen hittar man ju inte tydligt någonstans
Citera
2021-10-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djbruin
Nu har jag inte läst om alla teorier här men efter att ha kollat på bilderna där man ser bromsspåren och även smällen i mitträcket 50 meter innan så funderar jag på om det kan ha gått till så här:

Nånting händer med föraren strax innan de kör in i mitträcket, en hjärtinfarkt kanske?! Han tappar då kontrollen på bilen så drar in i mitträcket och ut på banan igen. Den andre personen i passagerarsätet fram försöker då få stopp på bilen genom att dra handbromsen och därav blir det en 90 graders sväng över till andra körbanan som bromsspåren visar och smällen med lastbilen blir ett faktum.

Tycker det är märkligt att det inte finns bromsspår redan första gången de är i räcket, det är det jag grundar denna teori på.

Men jag kan vara helt och ute och cykla också.
Bilderna visade hur bilen tog dig över räcket i alla fall, den rullade över. Detta då den kom i sidled efter sladden. Förvånansvärt likt sladden där de fyra tonåringarna dog utanför Sundsvall...

Detta förklarar också hur jorden kunde åka ut på vägen åt fel håll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in