2021-10-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Det är fake, uppenbart bilen kunde inte ens komma över på fel sida då det finns hinder för just detta.
Antingen orkar man inte betala hans beskydd längre och fejkar hans död eller så har Mossad slagit till igen. Mossad har redan varit inblandade i sprängdådet i Göteborg också.
Vad skulle de vilja ha för intresse av dessa två händelser? Jag kan komma på en hel del andra saker som hade varit mer intressanta om de nu skulle vilja göra nåt..
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Så för att jag inte tycker om Vilks konst måste jag vara en rabiat vänster feminist? Hur stor är din åsiksbubbla? Gjorde det ont i själen när en anonym man på internet inte tyckte om en konstnärs konst?

Snöflingor

Nä, jag retades mest av din misshandel av det svenska språket. "Vänster feminist" särskrivs för övrigt inte.

Sen är jag ganska övertygad om att du inte kan ett skit om Vilks konst, utöver Nimis och rondellhunden.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Det finns ingen möjlighet för en normal bilförare med en modern bil att köra in på mötande körbana och fronta en långtradare. Än mindre för en tränad förare med ett skyddsuppdrag.
Det är motorväg, delade körbanor, svag högerkurva vägbanan fuktig, oavsett hur fort man kör åker man inte av i den svaga nöjen. Sjukdom eller avsiktligt är enda möjligheten.

Bluebeast tycker sig se en lastbil halvt över väggrenen, jag ser det inte. Jag ser bara något som brinner på den sida av vägen som Vilks färdades på. Jag har själv varit med om en olycka där föraren körde in i vajern. Bilen fångas och med slungas tillbaka ut på vägen igen. Det är inget som kommer över. Vacker dag, inget regn, torr väg, dagsljus, lugn trafik och bilen framfördes av utbildad personal.
Senast redigerad av Stone 2021-10-04 kl. 09:54.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Han var mer än en stor konstnär!
Lars var en ambassadör för det fria ordet i landet Sverige.
Han borde hedras med att varje medborgare sätter upp en mohamed teckning offentligt och pryder varje rondell med en mohamed hund.

Jasså?

Så varför vågade han inte göra karikatyr på låt säg de judiska bankirerna och globalister? Eller blir det svårt kanske då han direkt skulle blivit stämplad med "antisemitism" kortet?

Där har du din stora konstnär, ge sig på dem som redan är utsatta. Men att ge sig på de som verkligen sitter och styr, det vågade han inte... Snacka om hyckleri.
Citera
2021-10-04, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Att den kampen måste få kosta - håller jag med om. Och jag hoppas pengarna används till det - både för att stå upp för yttrandefriheten och bli av med extrem islamism och annat som inte hör hemma i vårt samhälle.

Notan för personligt beskydd av Säpo under minst 15 år, är intressant oavsett.

Att kalla viss islamism extrem och annan inte vore att relativisera och förminska problematiken med denna förödande religion. Nu står vi upp för Lars Vilks arv och motkämpar framfarten av islams alla former och katastrofala följder i vår fjällhöga nord.
Citera
Medlem
Perfekta draget att fejka sin död, få en ny identitet och leva normalt för resten av livet
Citera
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
Alldeles i närheten...
Vi hörde smällen och stack bort till bron över motorvägen för att kolla vad som händer..

Kan var en mindre laddning som såg till att låsa ena hjulet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finismalarium
Det finns ingen möjlighet för en normal bilförare med en modern bil att köra in på mötande körbana och fronta en långtradare. Än mindre för en tränad förare med ett skyddsuppdrag.
Det är motorväg, delade körbanor, svag högerkurva vägbanan fuktig, oavsett hur fort man kör åker man inte av i den svaga nöjen. Sjukdom eller avsiktligt är enda möjligheten.
Möjligt att föraren somnat eller fått hjärtattack e.l
Citera
2021-10-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Perfekta draget att fejka sin död, få en ny identitet och leva normalt för resten av livet
ja det låter hoppfullt
Citera
2021-10-04, 09:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Självklart inte.

Men undrar fortfarande vad notan i polisresurser och pengar för hans beskydd landar på för skattebetalarna och samhället.

Det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Du, tänk en gång till, och håll dessa två tankar i huvudet samtidigt:
1: Vad har beskyddet kostat?
2: Varför har skyddet behövts? Är det för att Vilks är konstnär, eller för att en grupp människor ogillar det han gjort?

Vem orsakar kostnaderna, måltavlan eller förövarna?
Citera
2021-10-04, 09:54
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vilks var semiternas springpojke, kommer inte att sakna honom. Pinsamt att s.k. "svärjevänner" hyllar denna vänsterglobalist.
Citera
2021-10-04, 09:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten

Tror också på det. Han var helt enkelt för feg för att möta den bittra verkligheten från det han skapat. En fegis helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in