2021-10-04, 08:46
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kepler-22b
Tror en eller flera av poliserna var radikaliserade och planerade detta. Som sagt, Lars Vilks var ju en stor "fiende" till extremisterna och självmordsattentat är ju bara en guldbiljett till himmelriket i deras värld så det är inte osannolikt.

Ja så är det nog vid närmare eftertanke.
Citera
2021-10-04, 08:47
Medlem
Ratads avatar
Jag hade en delad inställning till Vilks. Att man kritiserar och driver med de abrahamitiska skitreligionerna (speciellt den sexuellt frustrerade varianten islam) är viktigt och bra. Ibland kändes allt med tillgjort men han förklarade det att konst som provocerar med ett negativt värde sätter ett större avtryck i samhället och han ville uppenbarligen ta den rollen.

Om han var ärlig med detta var det något vi måste komma ihåg. Det är den som känner sig kränkt som har ansvaret för sina känslor. De borde det bittra Sveriges Muslimska Råd fundera på - när de inte är upptagna med att pulla upp sig i brygga över att leka offer för sina vanföreställningar.
Citera
2021-10-04, 08:48
Medlem
Någon som sett någon bild från olycksplatsen där man kan se hur bilen kört genom mitträcket, ev bromsspår etc? Översiktsbild i dagsljus alltså.
Citera
2021-10-04, 08:51
Medlem
trents avatar
På plussidan, en stor utgiftspost som vi dragits med länge försvinner nu. Beskydd som krävdes bara för att han var en idiot och var tvungen att ventilera unkna åsikter förklätt till "konst".
Citera
2021-10-04, 08:52
Medlem
bbwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
inte på de bilder jag sett.

Och hur såg det ut när olyckan skedde, dvs. inte när bilden togs? Regn - som alla som är ute på vägarna vet - kan komma hastigt och ge upphov till stora vattenpölar = vattenplaning mycket hastigt för att försvinna lika fort när det slutar regna. På bilderna är vägbanan blöt och det kan mycket väl ha kräkregnat just när olyckan skedde men inte när bilden togs.

Eftertanke och förtänksamhet min unge vän!
Citera
2021-10-04, 08:52
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Vem Var Chauffören!?

En polis-livvakt
dvs 2 poliser (livvakter) fram och VIP -Vilks i baksätet på höger sida.
Citera
2021-10-04, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedeflyer
Vem Var Chauffören!?

En polis. Och jag vill veta den polisen bakgrund och härkomst......... Om det var en muslim «kalle» aka khaled då kan det vara en som var trogen islam i hemlighet. man vet aldrig
Citera
2021-10-04, 08:53
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trent
På plussidan, en stor utgiftspost som vi dragits med länge försvinner nu. Beskydd som krävdes bara för att han var en idiot och var tvungen att ventilera unkna åsikter förklätt till "konst".

Idiot!
Citera
2021-10-04, 08:54
Medlem
HRTs avatar
10.15 är det polis/pressträff
Där kommer man berätta och jag är övertygad om att det är en olycka vilket jag skrev i en annan tråd.
Citera
Medlem
shaktas avatar
Det osar verkligen bränd katt här. Vad är chansen att just den mest avskydda konstnär avlider just i en "trafikolycka". Jag skulle nog ta mig en titt på lastbilschauffören, och sen kolla ifall Lars vik m.fl eventuellt var förföljda. Då går det nog koordinera en "olycka" på det sättet.

Men det kan lika väl bara vara en olycka.
Citera
Medlem
trollgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoOneSomeOne
gav sig på muslimerna

Trams, han gjorde en rondellhund.

Idag glädjes många (extrema) islamister med svenska medborgarskap - vilka alla borde utvisas!
Citera
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MainF
Mycket konspirationsteorier, varför inte välja enklaste scenariot:

1. Polisen har självklart ett antal muslimer anställda (inget konstigt i det, en av världens största religioner).
2. De flesta våldsbrott sker p.g.a. ingivelse i stunden.
3. När de kommer fram och hämtar Vilks så inser någon av dom vem de har i bilen
4. Han dividerar med sig själv en stund på motorvägen om hatet mot Vilks och antalet jungfrur han kommer få om han dör martyrdöden
5. Han ser en lastbil, trampar plattan i mattan och svänger (alternativt rycker polisen i passagerarsätet tag i ratten och svänger, hastigheten är redan hög. (Inte en chans att man hinner värja sig om blir överraskad när man avslappnat blåser fram i 130-150 på motorvägen en söndag e.m.)

Så högintressant att höra vilken religion de två poliserna hade.
Kan lika bra varit föraren eller vilks själv som ryckte i ratten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in