Citat:
OK. Den bil jag såg LV och livvakterna sätta sig i för många många år sedan var en vanlig sedan eller kombi, en fullkomligt alldaglig bil. Specialbil som det verkar ha varit här har som du skriver säkert sådana däck.
Citat:
Olycka eller inte, frågan är av vilken orsak bilen bytte körbana.
Kanske en överarbetad trött förare som somnat vid ratten.
Tekniskt fel på bilen.
Yttre orsak (något på vägbanan osv.).
Bland de klart mindre troliga orsakerna finns attentat mot bilen alternativt självmordsförare.
Allmän reflektion, såg att någon skrivit att livvakten ofta kör snabbare än vad som normalt är tillåtet.
Finns det någon välgrundad orsak till det för annars är hög hastighet en riskfaktor i sig.
Kanske en överarbetad trött förare som somnat vid ratten.
Tekniskt fel på bilen.
Yttre orsak (något på vägbanan osv.).
Bland de klart mindre troliga orsakerna finns attentat mot bilen alternativt självmordsförare.
Allmän reflektion, såg att någon skrivit att livvakten ofta kör snabbare än vad som normalt är tillåtet.
Finns det någon välgrundad orsak till det för annars är hög hastighet en riskfaktor i sig.
När jag låg mycket på vägarna för länge sedan blev jag en kväll omkörd av två MB med tonade rutor. Jag låg i 150-160 och dessa var plötsligt bara bredvid mig och drog om i en jävla fart: Bilarna höll ett par meters avstånd mellan sig. Enligt den personen jag frågade på den tiden sa han att det är normalt vid persontransport. Hög fart gör att du ser om någon följer efter.
Citat:
Ja då det är relativt sett så väldigt få personer som dör i trafiken varje år t ex så dog ca 200 personer i trafiken under 2020. Det skulle skulle inte behövas 24/7 polisbeskydd om sannolikheten att han skulle mördas inte var högre än 200 på 10 000 000.. Så ja det är väldigt osannolikt att han dog i en vanlig trafikolycka även om man inte kan utesluta det.
Det där är ett mycket tänkvärt inlägg.
Citat:
Med tanke på hur våldsam olyckan förefaller ha varit verkar det rört sig om mycket höga hastigheter. Kan de ha varit jagade och utsatta för angrepp? Lämnat vart de nu varit så snabbt som möjligt efter tips om hot?
Efterföljande polisbil lär kunna ge en del svar på frågorna.
Känns overkligt att Lars Vilks är borta, och på det här sättet.
Så många politiker som svek honom. Det enda han gjorde var att helt oskyldigt stå upp för yttrandefriheten och dessa monster som ville döda honom för detta får sista skrattet. De borde inte ens få leva i vår vackra demokrati. Vilken oerhörd skam!!
Skäms på er alla fega kräk till politiker. Igen har ni svikigt oss alla.
Efterföljande polisbil lär kunna ge en del svar på frågorna.
Känns overkligt att Lars Vilks är borta, och på det här sättet.
Så många politiker som svek honom. Det enda han gjorde var att helt oskyldigt stå upp för yttrandefriheten och dessa monster som ville döda honom för detta får sista skrattet. De borde inte ens få leva i vår vackra demokrati. Vilken oerhörd skam!!
Skäms på er alla fega kräk till politiker. Igen har ni svikigt oss alla.
Är det ett attentat lär vi få höra det från de som ville honom illa och inte från MSM och politikerna. MSM och politiker har noll trovärdighet kvar. Allt är förbrukat. Det enda man kan vara säker på att allt som är kontroversiellt på något sätt är en lögn. Satans lands och folkförrädare.